Ikke gått opp i vekt på 1 mnd...

Roterommet

Glad i forumet
Novembergull 2017
Hva er normal vektøkning i andre trimester?? Ser på statistikken min nå at jeg veier det samme som 10. Juni. Veier meg ca 1 gang i uken på lørdag/søndag, og veier det samme i dag som 10. Juni og hver helg imellom. Normalt? Jeg er normalvektig, og er sikker på magen har vokst også..
Ble bare så bekymret nå, og usikker..

Jeg er 22 uker I morgen. Jeg har gått opp 3 kg siden jeg var på kontroll I uke 16. Har totalt gått opp 7 kg siden graviditet og jeg ligger innenfor normalen [emoji4]

Har lagt på meg 1kg til nå. Er i uke 20. Mener å huske at vekten begynte å øke rundt uke 20 de andre svangerskapene også. La på meg 18 kilo til sammen sist. Tror ikke det er noe å bekymre seg for, det meste er normalt:)

Har lagt på meg 1kg til nå. Er i uke 20. Mener å huske at vekten begynte å øke rundt uke 20 de andre svangerskapene også. La på meg 18 kilo til sammen sist. Tror ikke det er noe å bekymre seg for, det meste er normalt:)
Off ja får håpe på det :) Har hatt noen harde uker på jobb og halsbetennelse i løpet av siste mnd så satser på det spiller inn ;s

Jeg gikk opp en del. Og så stoppet det vel på 4 kg pluss. Plutselig var jeg opp en kg til så det går i rykk og napp :-)

Jeg har omtrent ikke lagt på meg siden første trimester (la da på meg 8 kg). Har fått høre at det er helt normalt og at den største økningen kan komme på forskjellige tider i svangerskapet. Siden jeg la på meg så pass mye tidlig kan det hende jeg ikke legge på meg så mye mer annet enn det barnet vokser. Håper det stemmer. Spiser som før og stort sett sunt. Har vanskelig for å legge på meg til vanlig, men med en gang det kom litt hormoner i kroppen fløy vekta oppover.

Slapp av - det kommer nok [emoji85][emoji23] Ikke alle som legger like mye på seg heller, så lenge du og småen i magen har det bra er det bare å nyte det så lenge det varer [emoji6][emoji12]

Jeg er 20 uker idag, har lagt på meg 1,5kg, selv om det varierer fra dag til dag :-D sist la jeg på meg ca 10kg fram til uke 38, og 10kg til fram til fødsel 40+0, de siste 10kg var dog bare vann ;-)

Jeg gikk opp en del. Og så stoppet det vel på 4 kg pluss. Plutselig var jeg opp en kg til så det går i rykk og napp :)
Samme her; 4 kg, men stoppet der. Kommer vel senere ;p Kjenner at hun sparker inni der så da er det vel i orden

Slapp av - det kommer nok [emoji85][emoji23] Ikke alle som legger like mye på seg heller, så lenge du og småen i magen har det bra er det bare å nyte det så lenge det varer [emoji6][emoji12]
Jeg har det jo fint, og hun sparker inni der, er vel bare litt overnervøs :nailbiting: Leser jo at på denne tiden skal jeg legge på meg ca en halv kilo i uken, men tar det vel igjen å går opp 2 kg i løpet av en uke heller Smile

Jeg er 20 uker idag, har lagt på meg 1,5kg, selv om det varierer fra dag til dag :-D sist la jeg på meg ca 10kg fram til uke 38, og 10kg til fram til fødsel 40+0, de siste 10kg var dog bare vann ;-)
Er vel forskjellig fra person til person :) Det som står på nettet er vel kanskje også delt inn i gjennomsnitt for hver mnd så kan vel variere. Overnervøs her vettu..!

Takk for mange svar :) Så får jeg vente på kiloene som kommer snart og nyte så lenge de ikke er der :happy:

Det er vel ikke så veldig fasitsvar på det, folk er forskjellig mtp forbrenning, utgangspunkt, hvor mye næring barnet tar og om man har vært dårlig eller ikke.
Det har vært veldig stille på min vekt front de siste ukene også og det synes jeg heller er bra. For jeg VET at det raser oppover 4-6 uker før termin. Det gjorde det i alle fall sist.
Alt i alt har jeg gått opp 8kg siden start, hvor de første 4-5kg rast på i starten :)

Det er vel ikke så veldig fasitsvar på det, folk er forskjellig mtp forbrenning, utgangspunkt, hvor mye næring barnet tar og om man har vært dårlig eller ikke.
Det har vært veldig stille på min vekt front de siste ukene også og det synes jeg heller er bra. For jeg VET at det raser oppover 4-6 uker før termin. Det gjorde det i alle fall sist.
Alt i alt har jeg gått opp 8kg siden start, hvor de første 4-5kg rast på i starten :)
Bra du tenker slik da :) Prøver å ha samme tanke men litt vanskelig.. Men kanskje lettere for deg som vet hva du går til ;) Jeg aner jo ikke!

Back
Topp