Kraftløse ben

Roterommet

Glad i forumet
Novembergull 2017
Liker godt og gå tur, helst med litt tempo, og går generelt litt fort alltid, men nå i det siste er det som om jeg mangler kraft i bena. Jeg klarer ikke lenger å holde tempoet oppe, som om kraften i beina svikter, på en måte. Presser meg fremover men det går ikke like fort og lett lenger. Hva er grunnen til det? Sitter jeg for mye i ro? Dårligere form? Eller bekkenet? Blir veldig stiv og støl dersom jeg står, sitter eller ligger for lenge i samme stilling. Har det noen sammenheng?

Blir også lett stiv når jeg går gravid. Det beste for meg da er å gå, men å gå i raskt tempo er bare å glemme. Det blir fort tungt for meg ja!
Og det er jo helt naturlig at vi skal ta det mer med ro nå. Det er tungt for kroppen å lage en ny baby!

Føler meg nesten litt pertentlig som syns det er ubehagelig å sitte på vanlige stoler, men sånn er det bare nå :-P

Nokre reagerer meir på at ein blir mjukare i ledd og får ein slags hevelse/betennelse (bekkenløsning), eg har blitt mykje stivare siste veker så må kome i gang igjen med trening. Kan ikkje gå lenge og hardt, så det beste er øvelser.

Jeg har alltid fått beskjed om at jeg går (nesten unormalt) raskt. Men jeg har også merka at tempoet har gått kraftig ned i det siste. Som om beina ikke vil og om jeg presser på så blir jeg veldig sliten....

Jeg får veldig dårlig kondis når jeg er gravid, og får fort syre i beina, så går ikke så fort her heller :-) Nå er det mest bekken som stopper da, men helt sånn i begynnelsen er det kondisen som drar meg ned.

Blir også lett stiv når jeg går gravid. Det beste for meg da er å gå, men å gå i raskt tempo er bare å glemme. Det blir fort tungt for meg ja!
Og det er jo helt naturlig at vi skal ta det mer med ro nå. Det er tungt for kroppen å lage en ny baby!

Føler meg nesten litt pertentlig som syns det er ubehagelig å sitte på vanlige stoler, men sånn er det bare nå :p
Er ikke så flink til å ta det med ro, så kanskje på tide jeg lærer :) Skal jo tross alt ta følge med ei på ett år som nettopp har lært å gå om litt over ett år, så kan like så godt venne meg til en roligere gange ;p
Sliter også med vanlige stoler, og føler meg som en gammel dame pga det :shy:

Jeg har ikke lungekapasitet lenger jeg.... sliter ikke med noe stivhet og bekkenplager, men fy søren så handicapet man føler seg når man puster og peser og ikke får nok luft.

Jeg har ikke lungekapasitet lenger jeg.... sliter ikke med noe stivhet og bekkenplager, men fy søren så handicapet man føler seg når man puster og peser og ikke får nok luft.
Gjør du det når du bare går vanlig eller tenker du trapper og slikt? Jeg sliter kun med det om jeg går opp trapper eller prøver å gå fort ;p Handicapet er rette ordet, og gammel, med begynnende kols ;p

Gjør du det når du bare går vanlig eller tenker du trapper og slikt? Jeg sliter kun med det om jeg går opp trapper eller prøver å gå fort ;p Handicapet er rette ordet, og gammel, med begynnende kols ;p
Spesielt bakker og trapper, men merker at det kommer på rette strekninger og :p vel... har en astma i bunn, men ikke som plager meg egentlig... men merker nå at lungene ikke er som de skal. KOLS ja... gjett om... har vært utsatt for passiv røyking i mange år i min barndom.. så bare vent å se.. ender vel opp med det og..

Jeg har alltid fått beskjed om at jeg går (nesten unormalt) raskt. Men jeg har også merka at tempoet har gått kraftig ned i det siste. Som om beina ikke vil og om jeg presser på så blir jeg veldig sliten....
Samme her! Vet du hva som hjelper? Eller må jeg bare godta å være litt treigere en stund?

Samme her! Vet du hva som hjelper? Eller må jeg bare godta å være litt treigere en stund?
Jeg har iallefall innfunnet meg med det bare. I forrige svangerskap tror jeg det tok litt lengre tid. Hadde da kynnere fra ganske så tidlig av, så da var det det som stoppet meg.
Tror ikke det er så farlig å gå fra "full fart" til "normal fart" [emoji56]

Back
Topp