Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg ble sykemeldt en uke (4+3-5+0) pga bekkenet. Hvordan vet legen at det er hormonpåvirket bekkenløsning? Min lege snakket om noe sånt også.. Har til tider ekstremt vondt i bekkenet så jeg ikke klarer å stå/gå, men fortsatt i 100% jobb. Tror ikke jeg klarer det så mye lenger.Hei er det noen andre her som er blitt sykemeldt tidlig pga svangerskapplager?
Jeg er blitt sykemeldt pga hormonpåvirket bekkenløsning.
Jeg ble sykemeldt en uke (4+3-5+0) pga bekkenet. Hvordan vet legen at det er hormonpåvirket bekkenløsning? Min lege snakket om noe sånt også.. Har til tider ekstremt vondt i bekkenet så jeg ikke klarer å stå/gå, men fortsatt i 100% jobb. Tror ikke jeg klarer det så mye lenger.
Oj!Fikk det fint forklart av en bekkenspesialist.
Hun så at når det forekommer så tidlig så er ikke kroppen/ fosteret tungt nok til å bevege bekkenet, men det er rett å slett et slags feil signal fra hcg hormonet som sier at nå er du gravid og må forberede deg på fødselen. Så bekkenet begynner å bli mer "slarkete". Jeg fikk beskjed om at i mitt tilfelde også hadde jeg påvirket bekkenet mitt pga tidligere hobbyer som aktiv ridning og dansing.
Så selv om det er hormonpåvirket så er det likefulgt bekkenløsning, bekkenet starter bare tidligere med å slarke seg. Lytt godt til kroppen din og vær forsiktig. Sist gang gikk det nesten så langt at jeg havnet i rullestol. Hansen bekkenbelte kan være god støtte.
Oj!Det høres alvorlig ut! Sier til meg selv at neste gang jeg får så vondt at jeg ikke kan stå, så går jeg til legen. Litt for høy arbeidsmoral, og tenker for lite på helsen, det er mitt problem.
Kjøpte bekkenbelte på apoteket, men det gjør bare verre når det strammer rundt bekkenet. Kanskje Hansen bekkenbelte er annerledes?
Oj!Det høres alvorlig ut! Sier til meg selv at neste gang jeg får så vondt at jeg ikke kan stå, så går jeg til legen. Litt for høy arbeidsmoral, og tenker for lite på helsen, det er mitt problem.
Kjøpte bekkenbelte på apoteket, men det gjør bare verre når det strammer rundt bekkenet. Kanskje Hansen bekkenbelte er annerledes?
Ja, tror jeg tar meg en tur til legen snart.. arbeidsgiver sier jeg må tenke på meg selv osv..men jaDu må ta var på kroppen, bedre å være føre var. mot slutten av forrige svangerskap så fikk jeg ikke lov av jordmor/fysioen / legen til å sette på klesvasken eller brette tøy, rydde og støvsuge var kjempe fy fy. Men det var for å
Hindre at jeg havnet i rullestol. Men krykker det måtte jeg bruke så lytt til kroppen og ikke arbeidsgiveren. Få bekkenløsning så tidlig er ikke så vanlig, og det blir sjeldent bedre utover svangerskapet er dessverre ikke mange som har forståelse for det, de tror at bekkenløsning ikke kommer før de siste mnd. Så ta være på deg og kroppen! Premien i andre enden er så verdt det uansett ❤
Jeg syntes også i lengden det gjør bekkenet verre. Men det er jo ment å bruke når man er i bevegelse. Dra ut på butikken, små rydde i heimen etc. Jeg kan ikke ha på bekkenbelte mer en 30 min.
Plages veldig med bekkenet når jeg er gravid. Og har prøvd bekkenbelte med de to første, uten til noe hjelp. Hos meg sitter det værst frem, så leste jeg et sted at bekkenbelte ikke hjalp om det satt fremme. Kun om det satt i ryggen.
Jeg ble sykemeldt i uke 5 og fått beskjed om at jeg blir borte resten av tiden også. Har akkurat samme problemet som deg!
Hvordan har du det? Får du gjort noe i løpet av dagen?
Føler virkelig med deg og vet akkurat hvordan du har det!Jeg har ei lita jente på 1.5 år. Så det krever sitt. Men jeg klarer enn så lenge å holde meg tildels på beina, men orker ikke gå så langt eller være "aktiv " hvis jeg skal gjøre noe i huset så tar det veeeeldig lang tid med masse pauser og må spørre mannen min om mye hjelp. ( tror han blir litt oppgitt for han forstår ikke hva slags smerter det kan være). Mange netter jeg ligger våken og tårene triller. Hvis jeg må gå mye må jeg ha krykker og bruker bekkenbelte. Men som jeg skrev, bekkenbelte må av etter 30 min. Ellers blir vondt verre. Veldig vanskelig situasjon, men heldigvis begynner Berta i bhg. Nå i august.