Halsbrann:(

Lillemor & lillebror

Flørter med forumet
Noen andre som allerede har fått halsbrann? Synes det er fryktelig tidlig:arghh:

Har ikke vært plaget med det før jeg ble gravid, og heller ikke i mitt forrige svangerskap. Men mener å huske at jeg var en del plaget på slutten med første.

Er nå i uke 21, og synes livmora er kommet bra høyt. Står at den nå skal være 2 cm over navel, men den er bra mye høyere enn deto_O

Noen andre? Tips?

Livmorens høyde er jo individuelt da :P
Halsbrann er vel noe man kan streve med gjennom hele svangerskapet, ikke noe moro :( jeg får halsbrann av for mye brødmat, så prøver å holde meg unna det, men har ikke så god råd, så kan ikke ha med meg hva som helst av lunsj :P Har i tillegg et vanvittig behov for mat så spiser 8 brødskiver ila en dag...
Har hørt at lovehearts er supereffektivt mot halsbrann :P =)

Melk er bra også får man jo sugetabeletter på apotek :) Hadde utrolig mye halsbrann med vesla fra første stund. Litt mindre så langt denne gangen, men er jo bare 18+5 i dag, så det kommer vel mer etterhvert frykter jeg :P

Er 20 uker i dag og er ganske plaget av halsbrann. Var det på samme tidspunkt med første også. :) love hearts hjelper men jeg bruker novaluzid tyggetabletter :) trygt for gravide og lindrer fort :) fåes kjøpt på apotek og apotekutsalg :)

Takk for svar.
Startet dagen i dag og i går med ristet brødskive. Tenker at problemet kanskje ligger der.
Love hearts har jeg i veska, men blir enda litt kvalm av sukker, og ikke er det så bra for tennene heller:p
Får kjøre innom apoteket etter jobb. Synes det er så ubehagelig:sour:

Ja, melk er redning når det står på <3

Har hatt halsbrann fra starten av 2.trimester, er ikke stor heller. Tror halsbrann kan komme av at muskulaturen blir slappere. Jeg tar iblant gaviscon tyggetabletter fra apoteket, oftest hjelper det å spise en yoghurt eller drikke litt melk. Synes det er verst på kveldene når jeg skal sove, som om jeg har en jalapeno i halsen. Er i uke 19 nå.

Jeg har også vært plaget med halsbrann lenge allerede. [emoji35] Jeg prøver å holde meg unna mat som jeg vet gjør det verre, og så bruker jeg Novaluzid og Gaviscon sammen, da de utfyller hverandre veldig godt. (Den ene nøytraliserer, og den andre lager et «lokk».) Hvis det er ekstra ille sitter jeg nærmest og sover.

Har ikke vært plaget med halsbrann under de to andre svangerskapene, men denne gangen har det vært grusomt[emoji53]

Huff, høres ikke noe særlig ut å måtte sitte og sove! Har enda ikke vært plaget når jeg legger meg, men det kommer vel[emoji45]

Jeg var veldig plaget sist, brukte først gaviscon tyggetabletter og gikk så over til Link tyggis som jeg syns var enda mer effektivt :)

Jeg hadde mye(!) halsbrann med mine to. Fra uke 6 med første (så det kommer ikke an på str.) [emoji30]. Knasket tabletter hele tiden. Det viser seg nå at jeg har cøliaki. Fikk det påvist med gastroskopi i år etter en lengre periode med mye oppkast og .... og masse magesmerter. Mest sannsynlig har jeg alltid hatt det, men det har ikke "slått ut" før nå.

Min svigerinne studerer ernæring og hun informerte meg om at jeg mest sannsynlig ikke kom til å ha halsbrann dette svangerskapet fordi jeg ikke lenger spiser gluten. Nå sier jeg ikke at du skal slutte å spise noe som helst!!! Men det kan være noe i det? Som hun over sier, hun får det av brødmat.. og det er jo proppet i gluten[emoji56]

Jeg hadde mye(!) halsbrann med mine to. Fra uke 6 med første (så det kommer ikke an på str.) [emoji30]. Knasket tabletter hele tiden. Det viser seg nå at jeg har cøliaki. Fikk det påvist med gastroskopi i år etter en lengre periode med mye oppkast og .... og masse magesmerter. Mest sannsynlig har jeg alltid hatt det, men det har ikke "slått ut" før nå.

Min svigerinne studerer ernæring og hun informerte meg om at jeg mest sannsynlig ikke kom til å ha halsbrann dette svangerskapet fordi jeg ikke lenger spiser gluten. Nå sier jeg ikke at du skal slutte å spise noe som helst!!! Men det kan være noe i det? Som hun over sier, hun får det av brødmat.. og det er jo proppet i gluten[emoji56]

Fikk voldsom halsbrann etter ristet brød, men ikke av annen glutenholdig mat. Så tenker kanskje det hadde med ristingen å gjøre[emoji12]Cøliaki har jeg ikke.

Fikk det også av sjokolade.

Det var helt grusomt på torsdag og fredag, men har ikke kjent noe siden da. Så får bare håper det holder seg sånn, om jeg ikke spiser ristet brød[emoji13]

Fikk voldsom halsbrann etter ristet brød, men ikke av annen glutenholdig mat. Så tenker kanskje det hadde med ristingen å gjøre[emoji12]Cøliaki har jeg ikke.

Fikk det også av sjokolade.

Det var helt grusomt på torsdag og fredag, men har ikke kjent noe siden da. Så får bare håper det holder seg sånn, om jeg ikke spiser ristet brød[emoji13]

Sjokolade var en versting hos meg også[emoji38].
Og det er jo så godt!
Her slo cøliakien ut 4 år etter førstemann ble født[emoji6]. Men det er nok mye som kan spille inn. Håpe du slipper å bli for plaget, det er pyton![emoji30]

Back
Topp