Raskere fødsel andre gang?

LilleVinter

Flørter med forumet
Dere som har født to eller flere.. Hvor mye raskere gikk fødsel nr.2?

Med nr.1 her gikk vannet på en fredag og han var ikke ute før søndag. Spent på hva jeg kan forvente med nr.2.

Og OM dere hadde tang/vakumforløsning første gang, måtte dere det også andre gang?

Førstemann brukte 42 timer fra første regelmessige rie til han var ute... andremann fikk jeg pressrier med mens jeg gikk til sykehuset :P

Det var 16 måneder mellom fødselene :)

Førstemann brukte 42 timer fra første regelmessige rie til han var ute... andremann fikk jeg pressrier med mens jeg gikk til sykehuset :p

Det var 16 måneder mellom fødselene :)

Oj! Kanskje greit å være forberedt på at det kan gå litt fortere andre gang da, siden jeg har en time til sykehuset denne gangen..

Første tok ca 18 timar frå vatnet gjekk til ho var ute. Hadde rier heile tida. Ho måtte forløysast med tang...eg fekk epidural då. Andre gong tok det 13 timar frå vatnet gjekk til ho var ute, ganske likt første, med rier heile tida. Men denne gongen fekk dei ikkje røre meg med ei einaste nål, eg hadde ei fantastisk jordmor som hjalp meg til å finne ro og rytme i riene. Jenta blei født i badekaret, fantastisk opplevelse [emoji4] Særlig etter den jæ***** tang-opplevelsen med førstemann [emoji43]

Første tok ca 18 timar frå vatnet gjekk til ho var ute. Hadde rier heile tida. Ho måtte forløysast med tang...eg fekk epidural då. Andre gong tok det 13 timar frå vatnet gjekk til ho var ute, ganske likt første, med rier heile tida. Men denne gongen fekk dei ikkje røre meg med ei einaste nål, eg hadde ei fantastisk jordmor som hjalp meg til å finne ro og rytme i riene. Jenta blei født i badekaret, fantastisk opplevelse [emoji4] Særlig etter den jæ***** tang-opplevelsen med førstemann [emoji43]

Ble forløst med tang her også og det sitter i enda etter 5 år, så er godt å høre at man kan ha en god fødselsopplevelse neste gang. Takk for at du delte det :)

Ble forløst med tang her også og det sitter i enda etter 5 år, så er godt å høre at man kan ha en god fødselsopplevelse neste gang. Takk for at du delte det :)
Skjønnar godt at det sit i [emoji173] Eg fekk gå gjennom første fødselen med ei jordmor då eg vart gravid igjen. Det var godt å få bearbeida det litt. Det er jo så brutalt [emoji174] Eg var ikkje høg i hatten då fødsel nr. to var i gong, men eg hadde med meg brevet mitt om ønska mine, og det vart tatt hensyn til. Den fødselen reparerte mykje [emoji5]

Har bare en da, men tok 19 timer fra første rie, ca 14 fra første regelmessige rie, 2 timer fra 5-10 cm åpning og ca 10 min med pressrier.

Fikk beskjed om å komme kjapt inn neste gang siden det gikk såpass kjapt fra 5 cm da man erfaringsvis bruker mye kortere tid på 0-5 og normalt kortere tid på 5-10 andre gang man føder.

Første fødsel tok 9timer fra første rie til jeg holdt henne i armene. Men når jeg kom på føden fikk jeg beskjed at jeg skulle kommet før.(vett ikkje hvorfor var bare 6cm)
Fikk og beskjed fra jordmor at skulle jeg ha en til måtte jeg passe på å komme før for det kunne gå mye fortere...

Med første gikk vannet søndag. Ungen var ute natt til onsdag. Holdt på å stryke med pga blødning og legen på vakt ikle gjorde jobben sin. Var dårlig ett års tid etterpå. Fikk nada oppfølging av fastlegen - ja, jeg bytta fastlege!

Med nr 2 var jeg inn og ut av sykehuset de tre siste ukene pga hypertensjonen som jeg fikk. De røska oppi der hver gang, men det var ikke før jeg fikk time til igangsetting mandagsmorgen at riene kom om natta (søndag/mandag). Fikk gelé og så tok de vannet (ungen var stressa) og fra jeg kom på fødestue til ungen var ute gikk det vel 4 timer. Gikk fra 6cm til 10 på under en time. Fødte med epiduralmannen i rommet (fordi han var så treig med å komme og den fødende insisterte på epidural) :D

11 timer fra første rie med førstemann. 2 mann 50 timer fra første rie. Så håper virkelig denne går raskere unna! Førstemann ble tatt med sugekopp. Ikke en god opplevelse da de glapp taket første gangen de satte den på. Heldigvis slapp jeg unna sugekopp med 2 mann.

11 timer fra første rie med førstemann. 2 mann 50 timer fra første rie. Så håper virkelig denne går raskere unna! Førstemann ble tatt med sugekopp. Ikke en god opplevelse da de glapp taket første gangen de satte den på. Heldigvis slapp jeg unna sugekopp med 2 mann.

Her var det en satans student som skulle forsøke med tangen, men han var visst ikke sterk nok, så da måtte legen trå til.. Hadde jeg møtt den svake studenten i etterkant altså...Da!!

Men godt å høre at du slapp andre gangen :) Legen sier at den andre som regel er lettere siden gangen er "gått opp" av noen andre, men var litt usikker på om det var et magert forsøk på trøst. Men da skal jeg prøve å slå meg til ro med det :)

Med første gikk vannet søndag. Ungen var ute natt til onsdag. Holdt på å stryke med pga blødning og legen på vakt ikle gjorde jobben sin. Var dårlig ett års tid etterpå. Fikk nada oppfølging av fastlegen - ja, jeg bytta fastlege!

Med nr 2 var jeg inn og ut av sykehuset de tre siste ukene pga hypertensjonen som jeg fikk. De røska oppi der hver gang, men det var ikke før jeg fikk time til igangsetting mandagsmorgen at riene kom om natta (søndag/mandag). Fikk gelé og så tok de vannet (ungen var stressa) og fra jeg kom på fødestue til ungen var ute gikk det vel 4 timer. Gikk fra 6cm til 10 på under en time. Fødte med epiduralmannen i rommet (fordi han var så treig med å komme og den fødende insisterte på epidural) :D

Kommer jeg eller legen for sent til epiduralen så vet jeg ikke hva jeg gjør.. :eek::eek:
Men var det sinnsykt mye vondere uten? Hva går du for 3.gang utifra disse erfaringene?

Her stoppet riene etter epiduralen og jeg kjente aldri noen pressrier, så en liten del av meg tenker at det kanskje er best uten. Men tror det blir uaktuelt å ikke ha altså..

1. fødsel: 24 timer. 2. fødsel: 1 t og 15 min. 3. fødsel: 45-50 min. 4. fødsel: 40-45 minutter. Så her går det unna!!

Kommer jeg eller legen for sent til epiduralen så vet jeg ikke hva jeg gjør.. :eek::eek:
Men var det sinnsykt mye vondere uten? Hva går du for 3.gang utifra disse erfaringene?

Her stoppet riene etter epiduralen og jeg kjente aldri noen pressrier, så en liten del av meg tenker at det kanskje er best uten. Men tror det blir uaktuelt å ikke ha altså..

3.gang tror jeg at jeg går for raskest mulig - håper jeg. Det var i grunn ikke mye vondere uten epidural. Det var en trussel fra jm - enten drypp eller ks (det begynte å haste med å få han ut). Og da sa jeg drypp, men først epidural. Drypp gir så sykt vonde rier....

Back
Topp