Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var på kontroll nå på mandag og skal ikke på ny kontroll før om 7 ukerEr stort sett hver fjerde uke, og så hyppigere mot slutten.
Uke 24, 28, 32, 36, 38, 40 og 41.
https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller
Syns jeg hørtes veldig lenge ut. Er jo masse komplikasjoner man bør holde øye med mot slutten.Jeg var på kontroll nå på mandag og skal ikke på ny kontroll før om 7 ukerDa er det jo snart termin.
Jeg var på kontroll nå på mandag og skal ikke på ny kontroll før om 7 ukerDa er det jo snart termin.
Jeg var på kontroll nå på mandag og skal ikke på ny kontroll før om 7 ukerDa er det jo snart termin.
Går ikke til jordmor og det er legen som har bestemt det.Det ville jeg ha ringt til jordmor/lege om, det er for lenge![]()
Regner med det, men likevel lenge å vente.Sikkert pga ferieavvikling?
Regner med det, men likevel lenge å vente.
Går ikke til jordmor og det er legen som har bestemt det.
Synes jeg også. Skal på ul i uke 32, men det er for å se om morkaka har flytta på seg så jeg kan føde vaginalt. Ikke noe mer enn det. I tillegg har jeg et såkalt høyrisiko-svangerskap. Jeg ba også om sykemelding på mandag, men det var visst for tidlig. Spilte ingen rolle at jeg sliter på jobb og ikke klarer å kombinere jobb og familie. Fikk melding i dag fra legen om at jernlageret er for lavt også, så rart han ikke vil følge med på det. Så da er det vel meningen at jeg skal jobbe fram til permisjonen min da.Hvis det var meg ville jeg ringt å bedt om en time midt inni der, selv om jeg måtte til annen lege, og vist til veileder for svangerskapsomsorgen. Synes 7 uker er alt for stort mellomrom nå i siste del av svangerskapet, det er jo en grunn til at anbefalingene er kontroll hver 4 uke. Det skal jo fanges opp hvis symfyse-fundusmålene synker, feks, eller du har utslag på urinprøven. Når min jordmor tar ferie nå i juli, bestiller jeg time hos fastlege for 36-ukerskontroll, og kanskje 38-ukerskontrollen også![]()
Synes jeg også. Skal på ul i uke 32, men det er for å se om morkaka har flytta på seg så jeg kan føde vaginalt. Ikke noe mer enn det. I tillegg har jeg et såkalt høyrisiko-svangerskap. Jeg ba også om sykemelding på mandag, men det var visst for tidlig. Spilte ingen rolle at jeg sliter på jobb og ikke klarer å kombinere jobb og familie. Fikk melding i dag fra legen om at jernlageret er for lavt også, så rart han ikke vil følge med på det. Så da er det vel meningen at jeg skal jobbe fram til permisjonen min da.