Jordmor

Tror man kan ringe og avtale time kanskje med en gang, men i utgangspunktet i normale svangerskap har man vel legetime i uke 12 (for blodprøver) og da er neste kontroll uke 18-19 (OUL), så er det jordmor etter OUL - rundt uke 24?!

Hos meg må jeg til jordmor først i uke 13, for legen har ferie frem til 17. Juli. Da er jeg 15 uker på vei.

Snarest mulig rundt uke 12! Plutselig så er det fullt og da kan det ta tid før du får time :-)

Jeg ringte når jeg var i uke 5 og fikk da felles info time når jeg er i uke 12 på helsestasjonen. Hadde fått tips om at jordmor kunne bli full og dermed må man gå til bare legen. Men har sikkert litt med årstid, og distrikt p gjøre [emoji4]

Kontaktet rundt uke 9 og fikk time i uke 14;) Vært hos lege i uke 9 også..

Jeg ringte forrige uke , skal ha time hos jordmor når jeg er mellom 12-16 uke, men pga ferie så fikk jeg time 3 juli , da er jeg 10+6 ..

Noen som vet om man kan benytte jordmor i annen kommune? Jobber i en kommune og bor i en annen og har litt reisevei så hadde jo vært kjekt å kunne tatt det der man jobber

Noen som vet om man kan benytte jordmor i annen kommune? Jobber i en kommune og bor i en annen og har litt reisevei så hadde jo vært kjekt å kunne tatt det der man jobber

Jeg fikk nei av kommunen jeg jobber i, spurte da det er nærmere enn kommunesenteret i kommunenen jeg bor. Men men :p får bare reise er stykke da!

I Bergen skal en ta kontakt før uke 10, så har kommunen som mål å gi alle gravide time hos jordmor innen uke 16. Jeg skal om 6 dager, er da 14+0 :)

Jeg har bestilt time hos privat jordmor. Ja, det koster, men hun er veldig dyktig og jeg gikk hos henne forrige gang også.

Det gjorde jeg i to av svangerskapene mener jeg å huske. Samme fylke, men forskjellige kommuner. Var på sjukehuset der jeg fødte en av de, gikk veldig bra å bytte :)

Jeg fikk nei av kommunen jeg jobber i, spurte da det er nærmere enn kommunesenteret i kommunenen jeg bor. Men men :p får bare reise er stykke da!

Jeg ringte bare rett til jordmor der jeg ville ha timene, i den andre kommunen og fikk neste time der, gikk kjempefint :)

Ja er vel ulikt for hver plass sikkert. Her er telefontid bare åpent fra 12.00-13.30. [emoji85] Så får prøve å ringe i morgen for å få kontakt med jordmor [emoji4]

Usikker på om jeg bare skal gå til legen eller lege+jordmor. Har en sykdom som følges tett opp uansett

Back
Topp