Størrelse på skolesekk

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Her skal eldste opp i 3 klasse.

Hvilken str på sekk har ditt barn hatt da?

Han er lang, 137 cm nå, og har klaget litt på sekken i det siste... Det er en troll 22 liters sekk.

Kunne han hatt større?
 
Når mi begynte i 3 fikk hu en 30 liters sekk :) Hu var kjempefornøyd med den. Har den enda faktisk. Og hu skal opp i 6. nå da. Får se iløpet av ferien om vi finner ny evnt. Men hu sier den er god og romslig enda. Har beckmann
 
Min fikk en sånn vanlig førsteklassesekk fra backmann da han begynte i første og har hatt den enda i tredje og er rett og slett usikker på om han trenger større i fjerde. Han er nok kortere enn din, ikke målt i det siste men 125 sist jeg målte, og rett og slett en såpas liten kar at jeg tror det er grei størrelse på sekken i forhold til gutten om han ikke trenger mer plass oppi.
 
Mi fikk 22 liter da, skal opp i 5. nå og vi skal ha ny sekk, så får se om det blir 30 denne gangen. Her har de ikke hatt behov for så mye større sekk enda for bøkene ligger på skolen og de har hatt ukelekser så sekken har stort sett vært til å ha med seg mat og drikke + evt. skifteklær.
 
Mi fikk 22 liter da, skal opp i 5. nå og vi skal ha ny sekk, så får se om det blir 30 denne gangen. Her har de ikke hatt behov for så mye større sekk enda for bøkene ligger på skolen og de har hatt ukelekser så sekken har stort sett vært til å ha med seg mat og drikke + evt. skifteklær.
Her synes jeg sekken ofte er både full og tung... Noe må være med frem og tilbake hver dag....
 
Min fikk en sånn vanlig førsteklassesekk fra backmann da han begynte i første og har hatt den enda i tredje og er rett og slett usikker på om han trenger større i fjerde. Han er nok kortere enn din, ikke målt i det siste men 125 sist jeg målte, og rett og slett en såpas liten kar at jeg tror det er grei størrelse på sekken i forhold til gutten om han ikke trenger mer plass oppi.
Mener jeg så i dag at hoftebeltet på sekken ligger godt ovenfor hoftene... Mer oppe på magen...
 
Når mi begynte i 3 fikk hu en 30 liters sekk :) Hu var kjempefornøyd med den. Har den enda faktisk. Og hu skal opp i 6. nå da. Får se iløpet av ferien om vi finner ny evnt. Men hu sier den er god og romslig enda. Har beckmann
Hvor lang var hun da tror du?
 
Hvor lang var hun da tror du?
Tenke litt. Tror hu nærma seg 136 cm. For syns å huske hu begynte bli stor nok for å sitte uten pute evnt og slikt noe [emoji23] Er jo noen år siden nå da. Men prøvde på butikken også :) Så hu fikk kjenne litt på de. Putta bøker oppi i bokbutikken [emoji23]
 
Mi er ganske lav, så jeg tenker at førsteklassesekken holder enda et år i alle fall. (hun begynner også i 3. Til høsten.)

Hadde egentlig ikke helt tenkt på å bytte før kanskje 5. Klasse, men får se det an ift behov.
 
Min gutt begynner i 3.klasse, han har fått beckmann 30 liter nå.. syns trollsekken vi hadde var så trang og liten plass.. særlig de dagene det er ekstra matboks til Aks også..
 
Det ble en 32 liter troll sekk.

Prøvd både bergans og Beckmann, men var troll han ikke klagde på [emoji13]
 
Back
Topp