Jobb el sykemeld

Har jobbet fullt hele tiden, og skal snart ha ferie! Jobber på sykehjem og merker at jeg er mye mer trøtt og sliten på jobb!
I helga skamslo jeg halebenet mitt og har store problem med å sette / reise meg!
Og når ferien starter så er det ikke jobb før etter perm pga når ferien er slutt er det 3 uker til termin. Men kjenner at jeg er helt på bunn med energi! Men er vel kanskje ikke grunn for å få sykemelding ? Er virkelig ikke typen som liker sykemeld men kjenner jeg er sliten ! Sist slet jeg med bekkenet ! Nå merker jeg det i enkelte situasjoner ! Veldig usikker på hva jeg bør

Du kan dra å snakke med legen og høre. Kanskke holder det med en 70-80% jobb og resten sykemelding? Det er ingen som takker deg og skryter av hvor flink du var til å jobbe selvom du var helt utmatta, vondt i halbeinet og pressa deg selv.
Syns du er flink som har jobbet så lenge på sykehjem jeg! Det står det respekt av [emoji170] Men det er lov å ta det litt med ro nå, hør med legen, så kanskje du kan jobbe en dag mindre i uka.
Og tenk med deg selv, om du ikke hadde vært gravid, hva hadde di gjort ift halebeinet da? Må jo være grusomt vondt i stell?

Jeg har jo vært sykemeldt heøe svangerskapet nesten denne gangen pga hyperemesis, men nå som den hat vært god har jeg vært sykemeldt pga smerter i bekken samt utmattelse etter å ha vært så syk. Så man kan bli sykemeldt pga det om det er så ille at det går ut over hverdagen. Jeg er bare glad de dagene jeg holder ut en hel dag uten å sovne stående eller migreneanfall pga jeg er så sliten av alt.

Du kan dra å snakke med legen og høre. Kanskke holder det med en 70-80% jobb og resten sykemelding? Det er ingen som takker deg og skryter av hvor flink du var til å jobbe selvom du var helt utmatta, vondt i halbeinet og pressa deg selv.
Syns du er flink som har jobbet så lenge på sykehjem jeg! Det står det respekt av [emoji170] Men det er lov å ta det litt med ro nå, hør med legen, så kanskje du kan jobbe en dag mindre i uka.
Og tenk med deg selv, om du ikke hadde vært gravid, hva hadde di gjort ift halebeinet da? Må jo være grusomt vondt i stell?

Jeg har jo vært sykemeldt heøe svangerskapet nesten denne gangen pga hyperemesis, men nå som den hat vært god har jeg vært sykemeldt pga smerter i bekken samt utmattelse etter å ha vært så syk. Så man kan bli sykemeldt pga det om det er så ille at det går ut over hverdagen. Jeg er bare glad de dagene jeg holder ut en hel dag uten å sovne stående eller migreneanfall pga jeg er så sliten av alt.

Det er verst når jeg sitter og reiser meg! På jobb er det jo mest stående el at man er i bevegelse ! Men fort å glemme seg ved en bevegelse !

Men har veldig lite energi og man skal jo yte når man er på jobb ! Merker at det blir det verre og verre med!

Hyperemesis høres ikke gøy ut! Skjønner godt at du er sykemeldt for det og at du trengte det pga bekken ! Er kjempe vondt med bekken plager !

Man styrer ikke det selv !

Føler av og til at hoftene "løsner" og at ene foten min til tider...så d tærer på utenom halebenet !

Sender deg en stor god bedring klem [emoji173]️

Jeg ville tatt en tur til legen. Skal på kontroll selv i dag og skal be om sykmelding.

Ja! Skal uansett for halebenet! Men føler meg på en måte for frisk, samtidig så er jeg helt utslitt etter en dag på jobb! Etter jeg har lagt eldstemann på 1,5 år, så sovner jeg ofte på sofaen raskt [emoji23]
Og sist jeg var plaget med bekkenet , følte jeg ingen forståelse fra legen ! Måtte nesten ned på kne å be om sykemelding

Ja! Skal uansett for halebenet! Men føler meg på en måte for frisk, samtidig så er jeg helt utslitt etter en dag på jobb! Etter jeg har lagt eldstemann på 1,5 år, så sovner jeg ofte på sofaen raskt [emoji23]
Og sist jeg var plaget med bekkenet , følte jeg ingen forståelse fra legen ! Måtte nesten ned på kne å be om sykemelding
Jeg har vært helt ferdig i lang tid nå og bare presset meg gjennom arbeidsdagen. Ligget på sofaen hele eftan og kvelden og ikke orket å ta vare på treåringen. Har fått beskjed før om at det bare er å få sykmelding når jeg følte tiden var inne, men endte med å ikke få likevel i dag. Var visst for tidlig:eek:

Jeg har vært helt ferdig i lang tid nå og bare presset meg gjennom arbeidsdagen. Ligget på sofaen hele eftan og kvelden og ikke orket å ta vare på treåringen. Har fått beskjed før om at det bare er å få sykmelding når jeg følte tiden var inne, men endte med å ikke få likevel i dag. Var visst for tidlig:eek:

Uff det høres fælt ut! Er virkelig et slit til tider!
Her fikk jeg ingenting! Må snakke med arb giver og avtale tilrettelagt arbeid! Og på min arb plass er de ikke akkurat så flinke med det!
Og i tilfelle sp er det alltid noen som er sure fordi Evt jeg da får lettere pasienter el oppgaver og så blir det verre for de andre !

Her fikk jeg ingenting! Må snakke med arb giver og avtale tilrettelagt arbeid! Og på min arb plass er de ikke akkurat så flinke med det!
Og i tilfelle sp er det alltid noen som er sure fordi Evt jeg da får lettere pasienter el oppgaver og så blir det verre for de andre !
Har fått litt tilrettelagt, men begrenset hvor mye de kan gjøre siden jeg er ufaglært:confused:

Så dumt da. Synes ikke det skal være nødvendig å slite seg ut på jobb og ikke fungere ellers i livet. Dersom de er dårlige på tilrettelegging på jobb bør du be om avventende sykemelding, som betyr at arbeidsplassen enten må tilrettelegge, ellers sykemeldes du.

Og ikke tenk på at det blir verre for de andre, selv om jeg vet at det ikke er så lett. Det er arbeidsgivers plikt å se til at arbeidsoppgavene er overkommelige, ikke din. Be de ta det opp med sjefen om de er misfornøyde.

Håper det ordner seg for deg :)

Jeg tenker at det er lurt å være ærlig med lege om hvordan situasjonen er, og kanskje si at du vurderer å be om sykemelding, men ikke at man krever det, på en måte.
Det er jo opp til legen om man sykemeldes, ikke den enkelte. Men det er ikke noe poeng i å presse seg og få mer problemer enn man strengt tatt trenger å ha.

Eg skal jobbe ut neste veke og så ha ei veke ferie, har allerede hatt ei veke. Tenker at eg når eg kjem tilbake på jobb i juli så ser eg litt an forma - om eg evt ber om 50%. Er også dausliten etter full dag på jobb og en liten som ikkje blir 2 før i sept. Pga 4-4 turnus til sambo blir eg og aleine med mini i juli, ser rimelig mørkt på akkurat det..

Svangerskapspenger kan fort være aktuelt for flere - fikk 25% av jordmor på 24-ukerskontroll, for å kunne trene på dagtid (gravidbading mandag formiddag) og ikke måtte stresse til og fra. Og muligheten til å slappe av noen timer midt på dagen etter behov før det er tilbake på jobb igjen.

Så dumt da. Synes ikke det skal være nødvendig å slite seg ut på jobb og ikke fungere ellers i livet. Dersom de er dårlige på tilrettelegging på jobb bør du be om avventende sykemelding, som betyr at arbeidsplassen enten må tilrettelegge, ellers sykemeldes du.

Og ikke tenk på at det blir verre for de andre, selv om jeg vet at det ikke er så lett. Det er arbeidsgivers plikt å se til at arbeidsoppgavene er overkommelige, ikke din. Be de ta det opp med sjefen om de er misfornøyde.

Håper det ordner seg for deg :)

Ja! Håpte at d var litt lettere ! Ennå jeg har villet jobbe så lenge jeg kan og orker! Vil egentlig ikke sykemeldes siden det er kjedelig! Men kroppen trenger det!

Og på sykehjem der det spares på bemanning osv så er det ikke lett å få tilrettelagt! De vil heller at jeg sykemelder meg enn jobber! Galskap

Jeg tenker at det er lurt å være ærlig med lege om hvordan situasjonen er, og kanskje si at du vurderer å be om sykemelding, men ikke at man krever det, på en måte.
Det er jo opp til legen om man sykemeldes, ikke den enkelte. Men det er ikke noe poeng i å presse seg og få mer problemer enn man strengt tatt trenger å ha.

La frem problemet men må snakke med sjefen om tilrettelagt ! Og i disse sparetider så er jeg spent ! Det er jo lettere for dem å leie inn for meg enn å legge til rette ! Noe de ytret uten å si det direkte ,når jeg snakket med Avd spl! Hun skal sies er veldig spesiell !

Eg skal jobbe ut neste veke og så ha ei veke ferie, har allerede hatt ei veke. Tenker at eg når eg kjem tilbake på jobb i juli så ser eg litt an forma - om eg evt ber om 50%. Er også dausliten etter full dag på jobb og en liten som ikkje blir 2 før i sept. Pga 4-4 turnus til sambo blir eg og aleine med mini i juli, ser rimelig mørkt på akkurat det..

Uff ja! Skjønner den er vanskelig ! Min blir også 2 i Sept![emoji1360]
Men å være alene så lenge er tøft ! Krever sitt altså ! Håper d går greit for deg og at dere finner en god løsning for dere alle

2åring og mann med 4/4 ordning her og.
dette svangerskapet er hundre ganger tyngre enn det forrige [emoji30]

Det satt veldig langt inne å be om sykemelding for meg også. Var ikke sykemeldt forrige svangerskap, og den eneste gangen jeg har vært det før var pga lungebetennelse.
Men jeg har ei lita hjemme på snart 2 år som også skal ha en mamma som fungerer, og ikke bare halvsover på sofaen etter barnehagetid. Til slutt måtte jeg faktisk si til meg selv at barna mine kommer først.
Ble først 20% sykemeldt i 6 uker, så 40% i 4 uker. I morgen er siste dag på jobb før ferie, og den varer helt til permisjonssttart.
Det har vært som natt og dag for meg å få noen dager fri i uken. Jeg fungerer mye bedre både hjemme og på jobb nå, og er ikke lenger helt i svime på ettermiddagen.

2åring og mann med 4/4 ordning her og.
dette svangerskapet er hundre ganger tyngre enn det forrige [emoji30]

Enig - kan ikkje sammenlignast med forrige gong! Då slappa eg av på sofaen kvar dag etter jobb, hadde overskudd til å komme meg litt på trening... No e eg nesten bare sur og trøtt på sofaen kvar einaste kveld i vekedagane [emoji17]

Back
Topp