Trening

Tirsdager er jeg på TRX, torsdager er det boot camp og på fredager går jeg på kickboksing. Mandag og onsdag pleide jeg å løpe, men har måttet modifisere det til gå og løp. Er fryktelig plaget med halsbrann når jeg løper så jeg klarer rett og slett ikke å løpe så mye før jeg tar en gå pause. Men jeg tar samme runden som før, tar bare lengre tid.
Så artig. Jeg og drev med kickboksing før:) Bruker du det kun som trening? Eller tar du graderinger/kamper også?

Hjelper det?
Det gjør ikke vondt verre??

Er livredd den bekkenløsningen. Men om det ikke kan skade skal jeg starte opp allerede idag.

Ja, det hjelper Veldig forebyggende. Jeg fikk beskjed av Jormor forrige gang at det var bare å trene. Slet veldig med bekkenet med første, men med andre hadde jeg minimalt med plager. Men jeg merker det absolutt hvis jeg går feks på glatta. Et uoppmerksomt øyeblikk så har jeg vondt i bekkenet i et par uker etterpå

Du kan vell trene kampsport. Men ikke sparre mot andre nå som du er gravid:) Super trening:)

Det vet jeg, men sparring er en stor del av treningen pga nivået så det er lissom ikke så lett å komme unna. :) Hadde ikke mye lyst til at alle der skulle finne ut av det så tidlig heller, så da ble det heller til at jeg skippet å dra på trening ;)

Jeg var tidligere godt trent, løp maraton og trente nesten daglig. Det siste halvannet året har jeg sluttet helt, byttet jobb og hadde plutselig ikke fritid. Men nå etter at jeg ble gravid har jeg fått en skikkelig motivasjon for å komme i form igjen.

Last edited:
Jeg trener styrke 4dager i uka og 1 intervalløkt så blir 5 dager i uka[emoji3] Har vært i syden nå (kom hjem idag) så gleder meg til å trene igjen nå[emoji3] Har vært så heldig frem til nå mtp 0 kvalme så jeg har faktisk klart å holde dette etter jeg ble gravid også[emoji2][emoji106] Så håper jeg får til å trene så lenge som mulig[emoji1319]

• Liker
Reactions: Ada
Her er det ruging som foregår, ingen ekstra aktivitet utover jobb og livet med ein på to. Trener ikkje til vanleg heller, men er ekstra forsiktig no sidan eg plutselig gjekk i fødsel med 4 cm opning utan forvarsel sist.

Kryss i taket, jeg har gått/jogget en time:) Hehe.. lang tid mellom hver gang. Trent litt kettlebell også :)
Har bestilt meg trenings og kostprogram jeg. Mest for å unngå å spise feil (litt anstrengt forhold til mat) og treningsopplegg som kan hjelpe meg frem til og etter fødsel :)

Fikk syklet tur retur jobb i dag og er veldig fornøyd med det! :joyful: Første gang på alt for lenge!

Er i utgangspunktet litt aktiv av meg, vi har tre bikkjer og to hester så her går det mye turer og ridning + trening av unghest. Prøver å legge inn en ren styrkeøkt i uka, og en økt på ball som konsentrerer seg om kjernemuskulaturen..det var visst litt ekstra viktig nå :p problemet er for øyeblikket denna pokkers kvalmen som gjør det umulig å gå i 15 min uten å gulpe og brekke seg..du hvor sjarmerende man er om dagen

Imorgen skal jeg prøve meg på pulsstep for 1gang på lenge[emoji85] Ønsk meg lykke til sier jeg bare[emoji23][emoji85]

Jeg var tidligere godt trent, løp maraton og trente nesten daglig. Det siste halvannet året har jeg sluttet helt, byttet jobb og hadde plutselig ikke fritid. Men nå etter at jeg ble gravid har jeg fått en skikkelig motivasjon for å komme i form igjen. Tenkte å begynne med å gå tur hver dag og trene styrke, men har fått klemt inn noen joggeturer også. Det er ekstremt tungt, kroppen er 15 kg tyngre enn for to år siden (og det er IKKE muskler), og kvalmen og trøttheten har ikke hjulpet, men har tvunget meg ut hver kveld. Og stor motivasjon i at man får et enklere svangerskap, mindre bekkenløsning, mindre komplikasjoner hos baby og ikke minst lettere etter fødsel. Si gjerne i fra hvis noen andre har lyst til å være med og lage en motivasjons/treningsgruppe her inne der vi kan heie hverandre frem

Er med! :)

Dere som trener styrke, trener dere magen? Å evt hvilken øvelser er bra under graviditet?

Så stolt av meg selv nå! [emoji4] Omtrent ikke rørt på meg på 5 uker pga kvalme. Nå har jeg nettopp kommet hjem etter en god trimtur i skogen[emoji1306][emoji1320] Var i går også.
Nå skal jeg finne frem ball, matte og vekter å gjøre noen styrkeøvelser også.

Dere som trener styrke, trener dere magen? Å evt hvilken øvelser er bra under graviditet?

Jeg kommer til å fortsette med 2 mageøvelser jeg er veldig glad i og det er "stir the pot" (den tar jeg på knærne) og "hitlers hund" søker du på YouTube så finner du ut hvordan de utføres[emoji4]

Back
Topp