Kontantstøtte?

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg er hjemme i to mnd med mini nå før hun begynner i barnehage.. får jeg kontantstøtte di mnd da? Har egentlig ikke tenkt så mye over det før det ble nevnt :)
 
Du får fra den måneden hun er 13 mnd, så fra august for vår del. Troooor du får tom den måneden hun begynner i bhg så alt etter når hun begynner så kan du få noe ja. Men om du mener at du er hjemme i ulønnet perm/ferie no i juni og juli så får du ikke noe.
 
Du får fra den måneden hun er 13 mnd, så fra august for vår del. Troooor du får tom den måneden hun begynner i bhg så alt etter når hun begynner så kan du få noe ja. Men om du mener at du er hjemme i ulønnet perm/ferie no i juni og juli så får du ikke noe.

Ok. Takk for svar :D
 
Bare søk. Det verste som skjer er at du får nei.
Om barnehagen starter 1 sep eller senere og barnet født i juli så får du for 1mnd (august)

Det samme om født i juni og barn starter i august =1 mnd
Født Juni og barn starter i september= 2mnd.
Født Juli og barn starter i august = 0
Det er slik jeg oppfatter reglene.
 
Bare søk. Det verste som skjer er at du får nei.
Om barnehagen starter 1 sep eller senere og barnet født i juli så får du for 1mnd (august)

Det samme om født i juni og barn starter i august =1 mnd
Født Juni og barn starter i september= 2mnd.
Født Juli og barn starter i august = 0
Det er slik jeg oppfatter reglene.

Eg lurte litt på dette. For der eg har lest på nav står det at man kan få støtte fra den mnd barnet fyller 13 månder til og med den mnd barnet beggyner i bhg. Så i teorien skulle man vel kunne få kontantstøtte i august selv om barnet begynner i bhg i august?
Eller har du lest noe annet enn det korte som står på nav? Men uansett som du skriver, det verste som skjer er at man får et nei....
 
Jeg trodde også man fikk til og med den måneden barnet startet i bhg. Men har ikke søkt enda..så veit ikke. Barnet her er født sent juli, starter i bhg tidlig august - men trodde vi fikk 1 måned for det.
 
Jeg har søkt, mini er født i juni.
Fått barnehageplass fra midten av august. Fyller bare inn datoene, så får NAV finne ut hva jeg har rett på[emoji4]
 
Jeg har søkt:) 3 mnd behandlingstid.. Men gjelder bare august :p
 
FY FAEN. Oppdaget idag at regler endres. Vi får ikke kontantstøtte fordi jeg bare har vært 4år i norge. Min mann er norsk og har betalt skatt i 40år uten at det hjelper.

Regjeringen har nå laget en regel som straffer etniske norske som har mann/kone fra land utenfor EØS.
 
Back
Topp