Støl etter trening

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvor lenge er det normalt å være det, og er det noe man kan gjøre?

Jeg har en tur på rett under 15 km som jeg går 2-3 ganger i uken i raskt tempo hvor jeg får opp pulsen.
På torsdag fant jeg ut at jeg skulle prøve å jogge.
Klarte til min store overraskelse å jogge ganske mye av den, følte med så sprek..
I går var jeg ganske støl.
I dag er jeg minst like støl om ikke verre.

Er det noe jeg kan gjøre med det og hvor lenge kan jeg forvente at det holder på?

Jeg er alltid verst 2 og 3 dagen før det blir bedre, hvis jeg har "overgått" meg selv :P

For meg hjelper utstrekking rett etterpå.. Kan unngå helt å bli støl sånn. Meeen, når skaden allerede er gjort, så er det jo å synes synd på seg selv de neste dagene. Jeg som er i dårlig form, synes jeg det sitter lenge i. 3-4 dager [emoji14]

Blir alltid verre på dag 2 eller 3. Kommer ann på hva jeg har trent, og hvilken intensitet. Trener alltid yoga etter en økt, og det hjelper som regel.

Her hjelper det hvertfall å bruke god tid på tøying etter trening :) Et varmt bad hjelper ofte om jeg er skikkelig støl ;)

Verst på dag 2 ja, så går det gradvis over. Viktig å være aktiv selv om man er stiv. Jeg synes personlig at det er digg å bli støl, for da føler jeg at jeg har presset meg selv godt :D

Verst på dag 2 ja, så går det gradvis over. Viktig å være aktiv selv om man er stiv. Jeg synes personlig at det er digg å bli støl, for da føler jeg at jeg har presset meg selv godt :D
Selvfølgelig er det positivt å være støl :)
Nei da, jeg holder meg ikke i ro, har blant annet vært på Ikea i dag, syns nesten det bare blir verre dersom jeg sitter stille.

Har bare lyst til å prøve meg på den joggingen i morgen i morgen også og får øyeblikket er ikke det aktuelt.
Men det begynner å bli litt bedre nå heldigvis..

Selvfølgelig er det positivt å være støl :)
Nei da, jeg holder meg ikke i ro, har blant annet vært på Ikea i dag, syns nesten det bare blir verre dersom jeg sitter stille.

Har bare lyst til å prøve meg på den joggingen i morgen i morgen også og får øyeblikket er ikke det aktuelt.
Men det begynner å bli litt bedre nå heldigvis..

Ja du må ta en gradvis oppbygging. Men så gøy å merke at du får til mer, at kroppen lystrer :D

Jeg syns ofte at det hjelper mest å ta en ny joggetur dag 2/3 og så tøye litt. Godt å bli støl, men noen ganger kan det bli litt vel mye ;)

Back
Topp