Kake eller frukt på sommeravslutning

Status
Stengt for ytterligere svar.
R

RoseBusk

Guest
Skal på to forskjellige sommeravslutninger denne uken, på den ene så skal jeg ta med kake eller frukt. Liker ikke å bake og syntes det er unødvendig mye kaker og sukkerdill på avslutninger, men frukt kan bli kjedelig det å. Noen tips til hvordan jeg kan gjøre frukten morsom på en enkel måte?
 
Skal på to forskjellige sommeravslutninger denne uken, på den ene så skal jeg ta med kake eller frukt. Liker ikke å bake og syntes det er unødvendig mye kaker og sukkerdill på avslutninger, men frukt kan bli kjedelig det å. Noen tips til hvordan jeg kan gjøre frukten morsom på en enkel måte?

Jeg kunne ikke vært mer enig! For all del, det er ikke noe problem å kose seg med et kakestykke eller en is av og til, men det blir ofte veldig mye kaker +++ før sommerferien, for det er jo ikke bare den ene avslutningen...., men det er helligdager, avslutninger, 17.mai og kosedager på løpende bånd. - Og det er selvfølgelig stas, men det blir mye for oss foresatte å bake og stelle istand til og det blir lett veldig mye sukker for de søte små. Et veldig godt alternativ er frukt og bær. Har man dårlig tid, så er et lekkert fat med vannmelom i skiver og druer i små klaser utrolig enkelt og barna spiser det garantert. Hvis man har litt bedre tid vil jeg anbefale frukt på spyd eller frukt i biter servert i små skåler eller plastikkglass med vaniljekesam, vaniljesaus eller yoghurt ved siden av.

Hvis du orker vil jeg anbefale å ta med kjølebag med poser med frosne bær, vaniljeyoghurt og eplejuice + blender og lage smoothie på stedet. Det blir garantert en super hit!!!
 
Lage smoothie til 60-70 barn?

Det er jo bare et veldig godt alternativ til ei kake. :) Er ikke én person som skal lage kaker for 60-70 barn vel?. F.eks. hvis noen tar med seg ei sjokoladekake, og selv om det er ei langpannekake, så vil ikke det holde for så mange barn? Dersom dette er den eneste sjokoladekaka, så kan det hende den er veldig populær, men når det er tomt for den, så finnes det andre kaker å velge i mellom. Sånn blir det med smoothien også, man får til det er tomt! ;)
 
Det er jo bare et veldig godt alternativ til ei kake. :) Er ikke én person som skal lage kaker for 60-70 barn vel?. F.eks. hvis noen tar med seg ei sjokoladekake, og selv om det er ei langpannekake, så vil ikke det holde for så mange barn? Dersom dette er den eneste sjokoladekaka, så kan det hende den er veldig populær, men når det er tomt for den, så finnes det andre kaker å velge i mellom. Sånn blir det med smoothien også, man får til det er tomt! ;)
Det er lite sannsynlig at flere tar med seg en blender og det som trengs til en smoothie, så da blir det bare en person som lager til alle. Blir litt for dumt å ha nok til 4-5 liksom. Blir i hvert fall mange sure unger.
 
Lage smoothie til 60-70 barn?
Det er lite sannsynlig at flere tar med seg en blender og det som trengs til en smoothie, så da blir det bare en person som lager til alle. Blir litt for dumt å ha nok til 4-5 liksom. Blir i hvert fall mange sure unger.

Hvorfor så negativ til dette nettmøte?? Ikke første tråden her inne du lager kvalm. Faktisk syntes jeg idèen var helt genial. Det er ikke 60-70 barn det er snakk om heller. På den ene avslutningen er det 14 barn, og helt overkommelig med smootie sånn sett. Men siden avslutningen er på en strand så går jeg nok for frukt og bær i glass med vaniljekesam på.
 
Det er lite sannsynlig at flere tar med seg en blender og det som trengs til en smoothie, så da blir det bare en person som lager til alle. Blir litt for dumt å ha nok til 4-5 liksom. Blir i hvert fall mange sure unger.

Er vel kanskje en ønsketenkning at man hadde fått med seg flere på dette, men forhåpentligvis ikke umulig å få gjennomført. :)
Idéen og forslaget er uansett kjempebra synes jeg, som hvertfall jeg skal ta med videre tilbake til andre foreldre. :D
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp