Kjøper dere brukt?

Baby nr. 2

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Følte jeg fikk et godt kupp i dag på gravid bukser [emoji4] fått 6stk til 200kr fra ei på Facebook.
Fikk også igjen alle mine gamle fra hun som har lånt dem [emoji4] så nå håper jeg at jeg har så jeg klarer meg [emoji4]
Kjøper dere bare brukt eller begge deler eller låner dere fra venner?
I min vennekrets deler vi på spess gravidklær og babyklær. De går liksom på rundgang [emoji6]

Kjøper gjerne brukt av venner og bekjente ja, og de kjøper/låner av meg også :happy: men sånn ellers bruker jeg ikke å kjøpe noe brukt :eek:

Kommer til å kjøpe brukt[emoji3][emoji106]

Litt usikker egentlig..sist kjøpte vi alt nytt til gutten vår. Nå kan bebisen arve fra storebror + fra en nevø som også ble født i januar. Kommer til å kjøpe brukt vogn og stellebord viss vi ikke kan låne av min bror. Bilstolen blir ny.
Selv brukte jeg ikke gravidbukser sist, så vi får se. Kommer ikke til å kjøpe brukt amme-bh..undertøy er liksom litt ekkelt å kjøpe brukt synes jeg.

Vi kommer nok til å kjøpe det meste brukt. Så har nok familie en del liggende også som vi får låne :)

Hva kjøper dere brukt, og hva kjøper dere IKKE brukt?

Kommer ikke til å kjøpe ammebh'er brystpumper o.l brukt[emoji12] Heller ikke madrasser eller dyner. Ellers kommer jeg nok til å kjøpe det meste brukt[emoji6]

Jeg kommer nok til å kjøpe det meste nytt. Grunnen er rett og slett at vi har prøvd begge deler og erfaringen min fra brukt utstyr er at kvaliteten er forringet. Jeg er veldi nøye på barnevogn feks og hater når kalesjen er slarkete, kjøpte også en brystpumpe brukt som fungerte bare 2-3 ganger før den var ødelagt. MEN jeg kjøper billig og kun det som er nødvendig. Blir ikke tusen kremer, badetermometer og ørten ulike tepper. Her blir det et ullpledd og en babyolje, og ingen emmaljungavogn;)

Kjøper brukt og arver og får mye fra familie og bekjente - helt toppers! Utrolig hvor mange tusen vi har spart på det :)

Bilstoler vil vi ha nytt og madrasser (søsknene har arvet mye seg imellom med det meste).
Barna bryr seg enda ikke overhodet om klærne er brukte, mye av det ser nesten nytt ut når vi får det :happy:

Men jeg må nok handle inn noen gravid-klær til meg selv, prøver å få det så billig jeg kan, men jeg må finne noe jeg kommer til å like å gå i.

Jeg bryr meg overhodet ikke om moten, den forandres jo stadig vekk, orker ikke det styret der :)

Det som skal kjøpes denne gangen kommer nok til å være nytt. Vi trenger vogn og bilsete ellers har vi det meste tror jeg. Vi har massevis av klær etter storesøstrene, det i nyfødtstr er kjønnsnøytralt siden vi ikke visste kjønn. Må ta en runde innom broren min i sommer siden de lånte litt av hvert da de fikk en gutt for halvannet år siden.
Muligens jeg må ha en ny madrass til ikea sengen, og litt nytt sengetøy da jeg tror det vi har er ganske utvasket etter å ha vært brukt til to egne barn pluss et par andre.

Og så må vi ha en kommode som skal brukes til stellebord og oppbevaring av klær. Den blir nok også ny sånn at vi får lik den vi allerede har.

Kjøpte mye brukt til mi første og gjør det fortsatt, spesielt ullklær som er dyrt å kjøpe nytt. Og det første året sliter jo ikke babyene ut klærne, så har fått kjøpt mye gode kvalitetsklær som har vært fine som nye veldig billig :)

Back
Topp