♡ Skravletråd JUNI ♡

Haha ja lett å kjenne igjen ihvertfall [emoji6] ikke alltid lett å huske navn på ulike ting, også laget de mye med andre grønnsaker slik som okra og det forverrer jo ting [emoji54]
Haha, ja. Men jeg synes det er veldig spennende med mat fra andre land. Det er godt med noe annet enn de typiske norske smakene med salt og pepper. :)

Og vi fikk enda en ekstra på døra når maten var nesten klar...

Et renn av unger her i dag. Ikke før sendt hjem de to guttene 16 og 1630 som avtalt så dykket det opp to andre. Da saken eldste fikk gå ut frem til middagen, som snart er klar, for nå er jeg sliten i hodet. Mellomste kom inn for nabojenta ble ropt inn til middag. (men hun spiser så fort at hun er vel op døra igjen her før maten vår er på bordet)
Blir vel en roligere dag imorgen da [emoji4]

Ja det får vi håpe [emoji4]
Hva skal dere?
Jeg reiser hjem på ferie en tur etter helga. Ellers har vi ingen spesielle planer. Vi håper å få tatt en biltur enten inn i sverige eller nordover. Og så har vi plan om å komme oss til Kristiansand på dyreparken :)

Er det teit å ringe legevakt fordi jeg spyr av medisinene jeg tar? Jeg haaaater å ringe dit, av den enkle grunn at jeg har vært der så ofte i det siste. Jeg ringte lege på fredag, men de turte ikke gjøre noe pågrunn av trykket i hodet, ba meg ringe nevro, som da åpner på tirsdag... Og siden onsdag har jeg hatt 1 dag uten oppkast. Jeg blir gal....

Adrenalinaprøyte i tilfelle anafalytisk (allergisk) sjokk.
Åjaaa. Mannen skal egentlig ha det hjemme, men han er slurvete... Jeg har dog sagt han skal ordne det nå, tilfelle han er uheldig når han er alene med lille.

Er det teit å ringe legevakt fordi jeg spyr av medisinene jeg tar? Jeg haaaater å ringe dit, av den enkle grunn at jeg har vært der så ofte i det siste. Jeg ringte lege på fredag, men de turte ikke gjøre noe pågrunn av trykket i hodet, ba meg ringe nevro, som da åpner på tirsdag... Og siden onsdag har jeg hatt 1 dag uten oppkast. Jeg blir gal....
Ikke teit. Man ringer av en grunn! :) Du har din fulle rett til å ringe gitt. De skal ta vare på deg. Hørtes ikke godt ut :( Masse god bedring [emoji170]

Det er ikke kjekt med storm nei.

Men siden vi har fleksibel til begge to og planlegger en "en leverer og en henter" rutine for yngste så er det mulig å kjøre ungene bort. Trolig leverer vi henne normalt sett sånn rundt 8 så å evt slippe ungene som skal gå i samme tid lar seg gjøre i uvær. Evt kommer den som leverer senere på jobb men, vel, da blir der mer jobb på kvelden for å fylle timer. Eller neste dag.

Enn så lenge skal min eldste ha begrenset sfo, men det går på timer pr uke så bruker han morgensfo en dag må han gå hjem en halvtime tidliger en dag da

Altså er både mer fleksibelt for oss og for ungene enn hos dere.
Også har vi virkelig ikke hatt snøstorm på flere år tror jeg. Mange år.

Storm kan man gå i, med regntøy og backup skift på skolen. Men om det er ille kan de slippe. Vi har det greit sånn.

Med den nye skolen som skal bygges skal de på sikt trolig ikke gå på bilvei i det hele tatt. Bare gangvei. Som skal lages og ha gatelys. Og litt kortere vei

Så bra dere er såpass fleksible og kan fikse dette[emoji2] skulle ønske jeg kunne si det samme[emoji14]
Blir deilig med ny skole og tryggere vei[emoji2]

4 dager siden den sommerleskampanjen starta og 11åringen har lest ut to bøker pluss kapittel 1 av den inne på siden. Svart riktig på alle spm om kapittel og er halvveis til level 7. På tirsdag skal hu levere ene boka, andre hadde hun hjemme selv :)
Også fikk hu beskjed hu hadde en premie som venta på hu der. Også må hu lete etter ett kodeord.

Må si jeg liker denne kampanjen kjempe godt :)

Back
Topp