Soppinfeksjon?

Jeg har i hvertfall fått det, og lurer på om blødningene mine kommer av det.
Uansett, vanligere å få i svangerskap og ikke farlig, bare SYKT ubehagelig.
Jeg spurte i dag på apoteket hva man kunne ta, og fikk beskjed om at man kan ta Canesten stikkpille og krem. Stikkpillen skal bare føres inn med fingeren i stedet for med en sånn pinne som følger med.
Klem[emoji173]️

Sniker fra juni. Jeg har hatt sopp flere ganger under begge graviditetene. Har kun brukt kremen som behandling, man skal ikke bruke stikkpillen ifølge jordmor hos meg. Har brukt canesten. Soppen er viktig å behandle, særlig mot slutten av svangerskapet for å unngå smitte til barnet ved vaginal fødsel blant annet.

Er infeksjonen kraftig så snakk med jordmor, da anbefales stikkpillen, men den skal settes inn med fingeren, og ikke med den som følger med :) Dette fordi infeksjoner i skjeden kan skape trøbbel om man er uheldig. Fikk premature rier at dette i uke 29, alt roet seg igjen og kom ikke tilbake etter behandling.

Jeg har i hvertfall fått det, og lurer på om blødningene mine kommer av det.
Uansett, vanligere å få i svangerskap og ikke farlig, bare SYKT ubehagelig.
Jeg spurte i dag på apoteket hva man kunne ta, og fikk beskjed om at man kan ta Canesten stikkpille og krem. Stikkpillen skal bare føres inn med fingeren i stedet for med en sånn pinne som følger med.
Klem[emoji173]️
Enig med du. Men det kan faktisk by på trøbbel, da man kan ha infeksjon lengre opp i kjeden som man ikke merker så godt :) Dette kan provosere både til blødninger og premature rier. Stikkpillen skal brukes ved infeksjon i selve kjeden som du sier, da det er viktig å behandle.

Enig med du. Men det kan faktisk by på trøbbel, da man kan ha infeksjon lengre opp i kjeden som man ikke merker så godt :) Dette kan provosere både til blødninger og premature rier. Stikkpillen skal brukes ved infeksjon i selve kjeden som du sier, da det er viktig å behandle.

Oi, visste faktisk ikke at det kunne bli så alvorlig. Men har fått frest i gang stikkpilla, også fortsetter jeg vel med kremen noen dager til. :)

Back
Topp