Slanking og graviditet

Status
Stengt for ytterligere svar.

Storkebaby

Glad i forumet
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Hei!

Jeg er ikke gravid ennå, men håper på å bli det. Samtidig er jeg i en prosess der jeg slanker meg.
Jeg har dessverre BMI på 33, men er på vei ned.

Om jeg skulle bli gravid, hva må jeg da passe på? Hvor mye kalorier MÅ jeg få i meg?
 
Hvorfor skal en kiwi-ansatt svare på det? Burde du ikke spørre helsepersonell om det?
 
Hei!

Jeg er ikke gravid ennå, men håper på å bli det. Samtidig er jeg i en prosess der jeg slanker meg.
Jeg har dessverre BMI på 33, men er på vei ned.

Om jeg skulle bli gravid, hva må jeg da passe på? Hvor mye kalorier MÅ jeg få i meg?

Hei
Så flott at er igang med forberedelsene. Sunn livsstil og vekt øker sjansene for å bli grvid og minsker sjansen for komplikasjoner. For å gå ned i vekt er det viktig å kutte ned på sukkerinntaket, spise lite snacks, godteri og tomme kalorier, redusere inntaket av siktet hvetemel og kalorririke matvarer som pizza og pastaretter med lite grønnsaker også gjelder det å fråtse i grønnsaker og frukt, velge grove kornprodukter fremfor fine og velge rene filleter av fisk og kjøtt fremfor oppblandede produkter. Dette er krevende å få til, men den aller beste motivasjonen man kan ha er ønske om å bli gravid. Dersom du blir gravid er disse kostholdstipsene fortsatt gunstig å følge, men da bør hovedmålet være å minske vektoppgangen og ikke gå mer ned i vekt.

Husk også at litt mosjon er gunstig både for å gå ned i vekt og for helsa sin skyld.
Masse lykke til!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp