Til syden i uke 31[emoji28]

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Noen her som har reist/skal til syden så seint i svangerskapet? Har bestilt 14 dager i syden i slutten av juli, så da er jeg 33 uker på vei når vi skal hjem. Har ikke tenkt over det som noe problem før nå[emoji85] nå kommer alle tankene: "hvordan går det å fly så sent i graviditeten? Mtp blodpropp? Kommer jeg til å tåle varmen eller få helt panikk? Hva med nettene, sove i 25gr+? Kommer jeg i det hele tatt til å kunne bevege meg pga mye vann i kroppen?" Huff, mange tanker som plutselig dukket opp! Er ikke spesielt redd for at det skal skje noe mens vi er der, er heller flyreisen jeg er mest nervøs for[emoji849] noen andre?

Jeg har ikke vært, men mitt søskenbarn reiste akkurat samtidig som deg ifjor, 31 uker på vei. Hun hadde på støttestrømper, gikk fram og tilbake i midtgangen ved behov. Hun kosa seg gløgg og så frisk og fin ut når hun kom hjem [emoji4]
Har du en fin og ukomplisert graviditet, så kan jeg ikke se at det er noe problem så lenge man tar sine forhåndsregler og forbereder seg [emoji4]

Jeg har ikke vært, men mitt søskenbarn reiste akkurat samtidig som deg ifjor, 31 uker på vei. Hun hadde på støttestrømper, gikk fram og tilbake i midtgangen ved behov. Hun kosa seg gløgg og så frisk og fin ut når hun kom hjem [emoji4]
Har du en fin og ukomplisert graviditet, så kan jeg ikke se at det er noe problem så lenge man tar sine forhåndsregler og forbereder seg [emoji4]

Takk for oppmuntrende ord![emoji7][emoji1317] føler meg frisk og fin ellers! Er litt bekymra for at det skal bli så varmt at jeg får helt "klaus", men jeg får heller bo i bassenget i så tilfelle[emoji38]

Vi reiser til syden når jeg er 31+0 og blir en uke. Tenker ikke at det blir problematisk :) er i fin form i svangerskapet og satser på at det fortsetter. Tar de vanlige forholdsreglene mtp mat og solskjerming og bruker støttestrømper på flyet, og tenker at vi får en fin tur :)

Vi har valgt å stå over syden i år da det blir for tett på termin. Jeg tar ingen sjanser, selv om jeg fødte til termin forrige gang.

Vær ekstra obs på aircondition fella, så bør det gå greit (ikke skru aircondition alt for kaldt, bare fordi du er varm, vekselvarme gjør folk syke).

Spania er ganske langt fra ett uland i tilfelle noe skjer, bare sjekk at reiseforsikringa faktisk dekker det om du har behov for medisinsk oppfølging.

Vi reiser til syden når jeg er 31+0 og blir en uke. Tenker ikke at det blir problematisk :) er i fin form i svangerskapet og satser på at det fortsetter. Tar de vanlige forholdsreglene mtp mat og solskjerming og bruker støttestrømper på flyet, og tenker at vi får en fin tur :)

Nei det skal bli deilig![emoji1362] ser for meg hovne ankler og masse vann i kroppen[emoji85] det fikk jeg i fjor, og da var jeg ikke gravid engang[emoji849][emoji38] men tenker at vi også kommer til å få en fin tur, skal bli deilig med sol og varme før en travel høst hjemme[emoji1303]

Vi har valgt å stå over syden i år da det blir for tett på termin. Jeg tar ingen sjanser, selv om jeg fødte til termin forrige gang.

Tenkte det samme, men lysten på sol, varme og bading ble for stor[emoji38] har en drøm om å kunne plaske rundt som en høygravid hval i sommer, og det tar jeg ikke sjangsen på at vi får mulighet til her hjemme[emoji38][emoji228]

Vær ekstra obs på aircondition fella, så bør det gå greit (ikke skru aircondition alt for kaldt, bare fordi du er varm, vekselvarme gjør folk syke).

Spania er ganske langt fra ett uland i tilfelle noe skjer, bare sjekk at reiseforsikringa faktisk dekker det om du har behov for medisinsk oppfølging.

Bruker ikke aircondition heller, da jeg blir dausyk etter 10 min med den på[emoji38] ikke har vi det der som vi skal heller, så heldigvis er ikke det noe problem[emoji16][emoji1303] i fjor satt jeg 10 min i en taxi som hadde aircondition på, og det resulterte i feber, sår hals og alt som hørte med den neste uka[emoji849]

Det skal jeg sjekke, takk[emoji16]

Jeg skal også på tur i uke 32/33, til Italia. Har så langt et helt problemfritt svangerskap og hvis det fortsetter har jeg ingen bekymringer ift reise. Tar selvfølgelig nødvendige forhåndsregler mtp mat og varme, og tenker ellers at det skal bli godt å komme til sydeligere strøk, kos i varmen og plasking i vann:D

Reiser ikke like sent, men i uke 27 og 28. Har bare satt krav til mannen om en håndholdt vifte og masse is! Og at vi har ett sykehus i bakhånd om det skulle skje noe.
Ang. Flyturen så må du ihvertfall huske kompresjonsstrømper og at man må ut og bevege på seg :)

God tur. Her skal jeg ukentlig til sykehus/lege/jm fra uke 32 ut svskapet. Kommer meg ingen plass. Og jeg har sen ferie så kommer meg heller ingen plass før. Drit surt! Bah

Vi skal en uke når jeg er i uke 29. Gleder meg og håper det gjør godt for bekkenet og ryggen. Flyturen tar 3,5 time (men jeg har en 1,5 åring med også), bruker kompresjonsstrømper og satser på mye drikke og bevegelse:)

Jeg skal også på tur i uke 32/33, til Italia. Har så langt et helt problemfritt svangerskap og hvis det fortsetter har jeg ingen bekymringer ift reise. Tar selvfølgelig nødvendige forhåndsregler mtp mat og varme, og tenker ellers at det skal bli godt å komme til sydeligere strøk, kos i varmen og plasking i vann:D

Så deilig![emoji1362] ble litt bekymra for om det var dumt å bestille så sent, men jeg ser at det er flere så skal ut å reise også, så da er det sikkert ikke så galt likevel[emoji38] gleder meg veldig[emoji160][emoji228][emoji1340][emoji274][emoji38]

Reiser ikke like sent, men i uke 27 og 28. Har bare satt krav til mannen om en håndholdt vifte og masse is! Og at vi har ett sykehus i bakhånd om det skulle skje noe.
Ang. Flyturen så må du ihvertfall huske kompresjonsstrømper og at man må ut og bevege på seg :)

Herlig[emoji274][emoji228][emoji160][emoji38] jeg også tenker som så at de har sykehus og fødsler i spania også, om noe skulle nå skje.. hvor får jeg tak i kompresjonsstrømper?[emoji848]

Herlig[emoji274][emoji228][emoji160][emoji38] jeg også tenker som så at de har sykehus og fødsler i spania også, om noe skulle nå skje.. hvor får jeg tak i kompresjonsstrømper?[emoji848]
Ikke sant :) støttestrømper/kompresjonsstrømper får du kjøpt på apoteket og i sportsbutikker ihvertfall :)

Vi skal en uke når jeg er i uke 29. Gleder meg og håper det gjør godt for bekkenet og ryggen. Flyturen tar 3,5 time (men jeg har en 1,5 åring med også), bruker kompresjonsstrømper og satser på mye drikke og bevegelse:)

Vi har også en med på 1,5 år. Er spent på flyturen, vi har ikke bestilt ekstra sete til han.. har dere? Tenker å pakke en sekk med fly-underholdning og krysser fingrene for at han sover mye. Veldig aktiv til vanlig.. :p

Back
Topp