Hva syns dere om navnet Morgan?

Kommer kanskje litt an på dialekten. Jeg synes at noen navn klanger bedre med f.eks skarre-r enn med rulle-r. Jeg har vestlandsdialekt og synes ikke at Morgan høres rart ut, men det er jo selvsagt veldig individuelt. Kommer jo også an på hvilke assosiasjoner man har til navnet :-)

Vi har litt forskjellige dialekter i familien, så det blir nok litt variert, men mange vestlendinger er det :)

Synes det er fint navn, både på engelsk og norsk, uavhengig tanken om både rom og Morgan Kane dukker opp. :)

Jeg syns det er fint, selv om det på min dialekt uttales Mårrgan'.

Syns det også ble fint, jeg [emoji4] men nå har vi egentlig bestemt oss, så nå liker jeg det uansett :p
Så bra :) Bare nevnte det siden noen mente det ikke var fint slik, og jeg er uenig ;)

Ser ikke helt at noen skal endre mening av et program/person[emoji848] Det blir nesten som å si "møt læreren/kollegaen min xxxx, så endrer du mening om det navnet du vurderer" (satt litt på spissen:p). Og gutter får fortsatt navnet Anders, selv etter det som skjedde i 2011 (satt ennå mer på spissen og ikke kan sammenlignes på samme måte).

Som skrevet over er jeg en av de som kobler Morgan til Ullared, men det er jo fordi jeg ikke vet om noen andre som heter det eller kan koble det til noe annet:) Morgan er langt ifra et rart/mindre pent navn og det er nok helt riktig til gutten deres nå som dere har bestemt dere[emoji4] Sånn var det her også når vi først bestemte oss for navn til lillebror i magen, nå er alle andre navn helt feil :p Selv liker jeg Morgan bare bedre og bedre etter å ha tittet innom denne tråden[emoji6]

Min assosiasjon er Morgan i Criminal minds. :D Riktignok et etternavn i den serien, men dog. Det er kanskje et navn som trenger litt tilvenning, for det er jo ikke så vanlig her til lands - men jeg syns det funker. :)

Ser ikke helt at noen skal endre mening av et program/person[emoji848] Det blir nesten som å si "møt læreren/kollegaen min xxxx, så endrer du mening om det navnet du vurderer" (satt litt på spissen:p). Og gutter får fortsatt navnet Anders, selv etter det som skjedde i 2011 (satt ennå mer på spissen og ikke kan sammenlignes på samme måte).

Som skrevet over er jeg en av de som kobler Morgan til Ullared, men det er jo fordi jeg ikke vet om noen andre som heter det eller kan koble det til noe annet:) Morgan er langt ifra et rart/mindre pent navn og det er nok helt riktig til gutten deres nå som dere har bestemt dere[emoji4] Sånn var det her også når vi først bestemte oss for navn til lillebror i magen, nå er alle andre navn helt feil :p Selv liker jeg Morgan bare bedre og bedre etter å ha tittet innom denne tråden[emoji6]

Det føltes litt fremmed for meg i starten, og jeg syns det er greit å lufte det her først. Hvis jeg lufter en ide for venner eller familie og de virkelig hater det, og vi ender opp med å velge det likevel lurer jeg på om jeg ville tenkt over det i ettertid :) når vi sier at vi har bestemt oss tror jeg folk modererer kommentarene sine litt hvis de ikke liker det :p

Har litt lyst til å se Ullared nå siden så mange har nevnt det, men tror ikke jeg vil endre mening pga det, nei :)

Min assosiasjon er Morgan i Criminal minds. :D Riktignok et etternavn i den serien, men dog. Det er kanskje et navn som trenger litt tilvenning, for det er jo ikke så vanlig her til lands - men jeg syns det funker. :)

Det har jeg heller ikke sett, men føler jeg får lagt opp en serieliste til permisjonstiden :D hvis det blir til at jeg ser TV den perioden i det hele tatt, da :p

Back
Topp