Snus/røyking

trebarnmamma

Forelsket i forumet
Noen som har røyket eller snust før svangerskap her? Jeg snuste og røykte til jeg fikk pos test, å må innrømme at det er hardt uten...

Jeg snuste.. å kan vell innrømme at jeg har tatt noen FÅ snusen etter positiv test! Forige svangerskap klarte jeg meg fint, men denne gangen har det skjedd så mye! Humøret er på bånn og jeg klarer ikke å glede meg like mye denne gangen.. Har kjøpt meg nikotinfri snus, men samboer snuser også så den ligger liksom å frister meg[emoji85] nå har han bestemt seg for å slutte med meg[emoji1319]

Men ja, det er hardt!!!

Sluttet å snuse når jeg fikk positiv test! :D Har faktisk gått enklere enn jeg hadde fryktet etter maange år med snus.. men får ofte den følelsen av at "åh, nå hadde det vært godt", gjør det selvfølgelig ikke da.

Det som nesten var vært værst for meg var at jeg og samboern var på harryhandel i sverige dagen før jeg fikk positiv test og STORhandlet snus... Men men :laughing002

Ikke denne gangen, men forrige gang! Da snuste jeg frem til pos test!
Ja, det er vanskelig... men det blir lettere etterhvert!
Hold ut [emoji8]
Kjøp tyggis, pastiller eller noe, kanskje det hjelper LITT.. [emoji5]

Jeg sluttet også å snuse etter positiv test. Har egentlig gått greiere enn jeg hadde trodd (var forberedt på at det skulle bli veldig tøft), men har fortsatt sykt lyst på snus da. Kjøper Onico (nikotinfri og tobakksfri) og det hjelper en god del.. Klapp på skuldra til oss alle, så flinke vi er!!

Jepp, snusa i nesten 8 år litt av og på. Slutta dagen før jeg fikk positiv test, ble kvalm av vanlig snus, så jeg kjøpte nikotinfri [emoji6]
Nå har jeg hatt ei kvalme-helg, så det har ikke fristet med snus - overrasket over hvor lenge jeg gikk uten å tenke på/hatt lyst på snus!
Stå på, husk at det er best for deg og babyen! [emoji4] ... og lommeboka[emoji6]

Snust i 8 år, slutta dagen jeg fikk positiv test. Brukt nikotin fri i sosiale sammenkomster slik at folk ikke skal lure. Vanskelig de første dagene, nå går det helt fint. Enklere å slutte når man har en så viktig grunn til det [emoji5]

Røyka ganske mye frem til positiv test, men kutta på dagen og gått bra til nå. Er nå to uker siden pos test

Jeg snuste.. å kan vell innrømme at jeg har tatt noen FÅ snusen etter positiv test! Forige svangerskap klarte jeg meg fint, men denne gangen har det skjedd så mye! Humøret er på bånn og jeg klarer ikke å glede meg like mye denne gangen.. Har kjøpt meg nikotinfri snus, men samboer snuser også så den ligger liksom å frister meg[emoji85] nå har han bestemt seg for å slutte med meg[emoji1319]

Men ja, det er hardt!!!
Ja det er vanskelig å slutte, er ikke enkelt. Skal teste nikotinfri her og, men er dyrere? Har liksom gått med snus i munnen hele tiden, til pos test og holder på å går på veggene...
Så bra at han har bestemt seg for å slutte sammen med deg! :)<3

Sluttet å snuse når jeg fikk positiv test! :D Har faktisk gått enklere enn jeg hadde fryktet etter maange år med snus.. men får ofte den følelsen av at "åh, nå hadde det vært godt", gjør det selvfølgelig ikke da.

Det som nesten var vært værst for meg var at jeg og samboern var på harryhandel i sverige dagen før jeg fikk positiv test og STORhandlet snus... Men men :laughing002
Så bra at du greide det, er jammen ikke enkelt! :) Var i sverige for noen uker siden og storhandlet, hadde jo ikke pos test da, så jeg tenkte at NÅ, blir jeg sikkert gravid siden jeg kjøpte 20pk snus.. :D

Ikke denne gangen, men forrige gang! Da snuste jeg frem til pos test!
Ja, det er vanskelig... men det blir lettere etterhvert!
Hold ut [emoji8]
Kjøp tyggis, pastiller eller noe, kanskje det hjelper LITT.. [emoji5]
Ja håper det blir lettere, er virkelig ikke enkelt. Føler jeg spiser konstant for å lette litt det snus trykket.

Jeg sluttet også å snuse etter positiv test. Har egentlig gått greiere enn jeg hadde trodd (var forberedt på at det skulle bli veldig tøft), men har fortsatt sykt lyst på snus da. Kjøper Onico (nikotinfri og tobakksfri) og det hjelper en god del.. Klapp på skuldra til oss alle, så flinke vi er!!
Så utrolig bra at du greide å slutte! :D Blir å kjøpe Onico jeg også, så jeg får vent av meg denne dumme vanen.. :P

Jepp, snusa i nesten 8 år litt av og på. Slutta dagen før jeg fikk positiv test, ble kvalm av vanlig snus, så jeg kjøpte nikotinfri [emoji6]
Nå har jeg hatt ei kvalme-helg, så det har ikke fristet med snus - overrasket over hvor lenge jeg gikk uten å tenke på/hatt lyst på snus!
Stå på, husk at det er best for deg og babyen! [emoji4] ... og lommeboka[emoji6]
Så bra du har greid å slutte! Imponert jeg! :D Ja det er best for meg, babyen og lommeboka :)

Snust i 8 år, slutta dagen jeg fikk positiv test. Brukt nikotin fri i sosiale sammenkomster slik at folk ikke skal lure. Vanskelig de første dagene, nå går det helt fint. Enklere å slutte når man har en så viktig grunn til det [emoji5]
Det var smart, så ikke folk lukter lunta før nyheten bringes ut.. :) Regner med det blir tøft i starten, men alt for bebien<3

Tips: Last ned Slutta appen!! [emoji1303]
Den hjalp meg!!
Ja, har lasta ned den allerede.... :P

Røyka ganske mye frem til positiv test, men kutta på dagen og gått bra til nå. Er nå to uker siden pos test
Jeg røykte på jobb, så det er ikke så enkelt å holde seg når man er der, men må man så må man. :P Røyket mye mer før, men har kuttet litt ned siden vi begynte å prøve... Så røykingen går vel fint å slutte med i forhold til snusen... Flink du er som har sluttet så fort, kjempebra jobba! :D

Vil bare skryte av dere som klarer å slutte tvert! Bare hold ut:D Jeg har også både røyket og snuset, men aldri under svangerskap.

Litt informasjon og kanskje motivasjon til å fortsette den gode jobben?:) Snusen viser seg verre abstinensmessig enn sigaretter, tror det er mange som tenker at snus er mildere enn sigaretter men begge deler er virkelig farlig for ungen. Snusabstinente nyfødte har høy skingrende gråt, de klarer ikke å sove, de fordøyer ikke, har et ekstremt sugebehov, slår ut med armene mye og ofte flere sympt. -de blir med andre ord ordentlig syke. :(

Slutta å snuse den dagen jeg hadde positiv test og det har gått overasskende greit[emoji3] Skal til syden om 14dager og da spørs de om jeg må ha med ei eske onico sånn i tillfelle (bruker å snuse MYYYE når jeg er i varmere strøk) så kjekt å ha hvis lysten blir for sterk[emoji3]

Sluttet å røyke forrige graviditet.... og begynte ikke igjen før jeg ble gravis igjen nå... fødte sist mars-16.... så slapp heldigvis det igjen. Var vanskelig husket jeg.... vanen er verst... ikke avhengigheten....

Jeg har røyka i mange år. Fikk pos test i går, har kun tatt 2 røyk i dag. Det smakte egentlig ikke godt, og jeg får dårlig samvittighet. Slutter nå!

• Liker
Reactions: COR
Jeg slutta dagen jeg fikk positiv test. Har sagt det til meg selv siden vi starta prøvinga at da slutter jeg på dagen. Veldig vanskelig, men vet med meg selv at tar jeg en er det gjort. Har prøvd den nikotinfrie men den smakte og lukta helt forferdelig

Back
Topp