☆ Skravletråd Mai ☆

Første året i bhg kan være heftig på sykt-barn dagene ja. Og enda er det bare mai.... Høsten og vinteren kan bli heftige

Jeg satser på at de to store holder seg friske. Vi har tre barn. Så femten dager hver. Fem pr unge.

Vannkopper hadde de heldigvis mens jeg hadde permisjon, det tar jo minst en uke hver. (lillemor skal trolig få dem igjen da...)

Vi er så heldige så farmor er hjemme noen dager i uka også har vi to spreke oldemødre som også kan trå til å hjelpe hvis det blir mye sykdom[emoji4]

"gjemmer" meg på badet med lillemor under påskudd av å bytte bleie. Som hun slett ikke trenger. Jentene burde nok hatt tilsyn, de skal spille hatt over hatt hører jeg. Men straks vi går opp smetter besøket ned fra stolen og leker med lillemor. Ute er de max 2-3 minutter før de kommer inn for hun vil heller leke med lillesøster.

Og mellomste er lei seg. Kjedelig å bli henvist til "les en bok mens du venter da", lese kan de jo ikke så hun sitter på en stol og venter på at venninna skal bli ferdig å leke med lillesøstra liksom.

55 minutter til hun hentes. Storebror og mannen er desverre på fotball denne timen så jeg er alene med dem.

Og kjenner det blir lenge til neste gang. Det tror jeg mellomste er enig i

Så slitsomt for alle[emoji26] ikke minst skuffende for hun som sikkert hadde gledet seg til besøk som skulle leke med henne.

Så slitsomt for alle[emoji26] ikke minst skuffende for hun som sikkert hadde gledet seg til besøk som skulle leke med henne.
Veldig skuffende.

Det er desverre andre gangen på rad at besøk har valgt søstra, men sist var det kusina så henne kunne jeg snakke mer med. Denne her bare glir unna...

Men nå er de faktisk nede og kler seg ut mens lillemor er her så bittelitt lek mellom vert og gjest blir det da. Og 25 minutter igjen. Jeg tenker å prøve å kaaanskje klare å få dem ut dersom de kommer opp igjen, prøve i alle fall.

Veldig skuffende.

Det er desverre andre gangen på rad at besøk har valgt søstra, men sist var det kusina så henne kunne jeg snakke mer med. Denne her bare glir unna...

Men nå er de faktisk nede og kler seg ut mens lillemor er her så bittelitt lek mellom vert og gjest blir det da. Og 25 minutter igjen. Jeg tenker å prøve å kaaanskje klare å få dem ut dersom de kommer opp igjen, prøve i alle fall.

Nå står baconkyllingen i ovnen [emoji16] gleder meg til mat! Alt annet står klart på benken i kasseroller klar for at kyllingen tas ut av ovnen og de være skal skrus på og kokes opp!
Jeg har sortert og ryddet i klesskapet i dag etter at jeg fikk et raserianfall og tømte alt ut over senga [emoji23]

Har lovet mellomste en mye mer gøy dag i morgen (fri fra bhg pga førskoledag på skolen) om hun bare holder ut til hun hentes. Jeg innvilget glatt tv til kveldsmat som kompensasjon i kveld og shopping eller neglelakk eller noe sånn i morgen.

Nå står baconkyllingen i ovnen [emoji16] gleder meg til mat! Alt annet står klart på benken i kasseroller klar for at kyllingen tas ut av ovnen og de være skal skrus på og kokes opp!
Jeg har sortert og ryddet i klesskapet i dag etter at jeg fikk et raserianfall og tømte alt ut over senga [emoji23]
Hørtes ut som det blir god middag etter en god dags jobb [emoji3]

Hørtes ut som det blir god middag etter en god dags jobb [emoji3]
Ja, håper det blir bra! Improviserer bare oppskrifter fra Internet [emoji23]
Har dere noen middsgsplaner? Eller blir det kanskje kveldsmat neste på de små? [emoji4]

Og her var hun igjen. Sa til mi ar hun gikk på do... Og kom opp til meg og lillemor

Takk det samme. Hva står på planen?

Jeg holder pusten og teller ned til klokken 18 som du kan se av mine siste innlegg... 16 minutter
Hva skjer 18? Lat så gidder ikke bla opp;) Joda fint her. Ble enkel middag, pølselapskaus . Fikk brukt opp en del rester . Godt det :) ellers fått endelig turnus i dag, vært mye frem og tilbake. Nå er gutta på storhandel og skulle også hente ut medisin . Frøkna sitter nå med lego :)

Ja, håper det blir bra! Improviserer bare oppskrifter fra Internet [emoji23]
Har dere noen middsgsplaner? Eller blir det kanskje kveldsmat neste på de små? [emoji4]
Vi spiste tidlig middag, kjøttsaus og spaghetti er ganske safe med besøk, før eldste skulle på forball klokken 17. Så neste er kveldsmat for ungene kl 19 ja.

Hva skjer 18? Lat så gidder ikke bla opp;) Joda fint her. Ble enkel middag, pølselapskaus . Fikk brukt opp en del rester . Godt det :) ellers fått endelig turnus i dag, vært mye frem og tilbake. Nå er gutta på storhandel og skulle også hente ut medisin . Frøkna sitter nå med lego :)
Da blir besøket hentet

Besøket som er med mellomste hjem fra bhg. Og bare vil leke med lillesøster

Og her var hun igjen. Sa til mi ar hun gikk på do... Og kom opp til meg og lillemor
Æsjda! Kan ikke være greit for jenta di det der!! Hva i alle dager skal man si da? [emoji53]
Vi spiste tidlig middag, kjøttsaus og spaghetti er ganske safe med besøk, før eldste skulle på forball klokken 17. Så neste er kveldsmat for ungene kl 19 ja.
Ja; kjøttsaus og spagetti er alltid safe [emoji1] jeg elsker det!
Du får diske opp noe godt til kveldsmat [emoji173]

Æsjda! Kan ikke være greit for jenta di det der!! Hva i alle dager skal man si da? [emoji53]

Ja; kjøttsaus og spagetti er alltid safe [emoji1] jeg elsker det!
Du får diske opp noe godt til kveldsmat [emoji173]
Ikke noe gøy nei. Og hjelper lite hva jeg sier så det blir god kveldsmat og kompensasjon med gøy morgendag og lenge til neste gang og opplæring i å kunne svare når hun spørr om å få være med hjem at "det er ikke noe gøy når du ikke vil leke med meg"

I dag kom endelig den bekreftelse på at OJ har astma og allergi

Back
Topp