Jobb

Missmy89

Blir kjent med forumet
Ka ville dokker ha gjort. Har ikke fast jobb, eller har fast anna hver helg. Vet at i sommer blir æ å jobbe 100%, men ferielisten e ikke klar enda. Sjefen vet enda ikke at æ e gravid. Redd for at ho ikke sett mæ opp på like mange vakte som æ håpe om ho får vite at æ e gravid. Men vet ikke. Kati ville dokker fortalt om graviditeten? Vente lengst mulig, eller vært ærlig?

Du er ikke pliktig til å si noe før 3 mnd før termin. Jeg sa det til sjefen denne uka da jeg har vært veldig synlig gravid lenge nå( er 5.mnd), men sommerturnusen er ikke klar enda. Er ikke fast ansatt og er redd for det samme som deg. Hun er sykt treg med å sette opp turnusen og grunnen til at jeg har venta så lenge, er jo nettopp pga at jeg er redd for å ikke få jobba nok, eller at det skal bli ett eller annet tull. Ikke si noe enda er mitt råd.

Du kan teoretisk sett vente til 6uker før du skal ut i permisjon, men de vil nok ha merket det innen da

Ka ville dokker ha gjort. Har ikke fast jobb, eller har fast anna hver helg. Vet at i sommer blir æ å jobbe 100%, men ferielisten e ikke klar enda. Sjefen vet enda ikke at æ e gravid. Redd for at ho ikke sett mæ opp på like mange vakte som æ håpe om ho får vite at æ e gravid. Men vet ikke. Kati ville dokker fortalt om graviditeten? Vente lengst mulig, eller vært ærlig?
Sånn har jeg det også :) jeg kommer ikke til å si noe før timeslistene til August er lagt. Har ikke noe med å være ærlig å gjøre, man har jo ingen plikt om å si det tidligere :) Det går jo veldig utover foreldrepengene om arbeidsgiver gir deg mindre vakter...

Jeg ville ikke sagt noe før timelisten er ute!

Jeg ville ventet til ferielistene er klar. Vet ikke hvordan sjefen din er, men tenker som deg at sjefen kan sette deg opp på mindre vakter når du er gravid. Som gravid er det vel større sannsynlighet formål bli sykmeldt og det kan sjefen spekulere i:/

Hvis du klarer å jobbe til listene er ute,så ville jeg gjort det. Men så lenge du kan jobbe,så er det ikke noe problem å si det,men du kommer nok til å få mindre vakter da..:-)

Som arbeidsgiver selv så ville jeg ønsket å vite dette så tidlig som mulig slik at man kan forberede å få inn vikar når du skal i permisjon. (Vet ikke hva du jobber med hvor lang opplæring man trenger osv)

Men som ansatt så ser jeg frykten din, og ville gjerne avventet med å sagt noe til vaktplanen var ute :) ihvertfall viss du tror sjefen din kunne ha gitt deg mindre vakter pg av graviditeten.

Som arbeidsgiver selv så ville jeg ønsket å vite dette så tidlig som mulig slik at man kan forberede å få inn vikar når du skal i permisjon. (Vet ikke hva du jobber med hvor lang opplæring man trenger osv)

Men som ansatt så ser jeg frykten din, og ville gjerne avventet med å sagt noe til vaktplanen var ute :) ihvertfall viss du tror sjefen din kunne ha gitt deg mindre vakter pg av graviditeten.

Sjefen kan nok fort finne på å gi meg mindre vakter om ho får vite det!:/

Jobbe i en dagligvare butikk[emoji4]

Du kan ha rett på fast stilling om du har jobbet ekstra jevnlig de siste 12 mnd du har hatt faste stilling. Fagforeninga di kan hjelpe deg, eller du kan lese deg opp på rettighetene dine ved å f.eks lese på arbeidstilsynets side om tvisteløsningsnemda. Der kommer mange slike saker.
Ordlyden på rettigheten er : rett til stilling for deltidsansatte tilsvarende faktisk arbeidstid.

Jeg har faktisk noe lignende problemstilling som deg nå. Jeg var borte fra jobb idag pga en hodepine ut av en annen verden igår og idag. Rutiner er å sende meld til sjefen om at man er borte, så det gjorde jeg. Og nå vil hun ha en samtale med meg om hvor mye jeg kan klare å jobbe fremover, også i sommer :confused: jeg får litt angst av det, da jeg trenger å jobbe. Kan ikke gå ubetalt, og er som regel tålig i form :confused:

Det skal sies at jeg har vært borte tre dager siden jeg begynte å jobbe ved nyttår (både egen og barns sykdom), og dagene mine ble brukt etter jeg ble gravid. Jeg kommer til å snakke med legen ang en evnt sykemelding hvis sjefen ikke vil at jeg skal ta vakter av fare for å bli syk. Håper ikke dere ser på meg som kynisk og som en som utnytter systemet, men allerede begynner jeg å kjenne det i bekkenet. Og da kommer sjefen kanskje ikke til å gi meg særlig med vakter :(

Jeg har faktisk noe lignende problemstilling som deg nå. Jeg var borte fra jobb idag pga en hodepine ut av en annen verden igår og idag. Rutiner er å sende meld til sjefen om at man er borte, så det gjorde jeg. Og nå vil hun ha en samtale med meg om hvor mye jeg kan klare å jobbe fremover, også i sommer :confused: jeg får litt angst av det, da jeg trenger å jobbe. Kan ikke gå ubetalt, og er som regel tålig i form :confused:

Det skal sies at jeg har vært borte tre dager siden jeg begynte å jobbe ved nyttår (både egen og barns sykdom), og dagene mine ble brukt etter jeg ble gravid. Jeg kommer til å snakke med legen ang en evnt sykemelding hvis sjefen ikke vil at jeg skal ta vakter av fare for å bli syk. Håper ikke dere ser på meg som kynisk og som en som utnytter systemet, men allerede begynner jeg å kjenne det i bekkenet. Og da kommer sjefen kanskje ikke til å gi meg særlig med vakter :(

Jeg måtte på samtale da jeg hadde brukt tre egenmeldinger på to mnd (ikke sammenhengende).Han var pliktet til å ha samtale da. Kanskje derfor du må inn? :) (det var første gang jeg har brukt dager på 2år )

Tenke ganske likt som deg. Derfor æ enda ikke har turt å si nåkka, for føle meg ganske sikker på at ho blir å sette meg opp på mindre vakte[emoji30] selv om æ ikke har vært borte fra jobb pga graviditeten enda. Men e spent på kordan/kor mye vakte æ blir å ha etter sommerferien!:/

Back
Topp