Våken natt.Begynne med grøt?

Tuttemari

Blir kjent med forumet
Lillemann som blir 4 mnd denne uka har de siste 2 uker begynt å våkne 3-4 ganger på natt.Tidligere kun våknet for mat en gang mellom 3-4 og deretter 6-7 tiden.Han legger seg og sovner for natten ca21/21.30. Våkner nå kl 01+03+05 og gjerne 07.virker også mer våken på natt nå en før uavhengig av om han har sovet mye eller lite på dagen.Prøvd smokken når han våknet kl det eneste som roer er mat.Fullammer og han veier rett over 8 kg.Må jeg begynne med mat nå eller gi en flaske i tillegg til kvelds?
Hadde håpet dette var ett forbigående utvikling trinn så vi kunne utsatt å begynne med mat men det øker med oppvåkninger desverre.
Råd?

Min fikk grøt for første gang igår og natta var den verste så langt! Vet ikke om det er tilfeldig eller ei, men jeg vet ikke om jeg orker å gi grøt idag... Han jo sovet SÅ godt den siste uken *hulk* Flaskebarn btw.

Pratet med helsesøster om mat igår, og hun sier at det bare e tull at de sover bedre av grøt, det treng ikke ha noe betydning..

Har merker at min har perioder hvor han våkner oftere om natten, men det har roet seg igjen. Tror det har vært med på å øke mengden når han trenger det. Er vel vanlig at det svinger litt også. Kan fint begynne med smaksprøver på grøt, men det er ikke et behov. :)

Min fikk grøt for første gang igår og natta var den verste så langt! Vet ikke om det er tilfeldig eller ei, men jeg vet ikke om jeg orker å gi grøt idag... Han jo sovet SÅ godt den siste uken *hulk* Flaskebarn btw.

Grøt er ganske røft for magen da, og spesielt om man gir på kvelden kan man jo risikere nettopp det. Går seg nok til.

Ga kl 14 :( og bare en liten tskje.

Okey. Høres jo ut som du gjør det rett, bare fortsett slik en stund og se om det bedrer seg da. Kanskje følge på med en liten dæsj svisker? Men kan jo altså fint være at det bare er en urolig periode, min har i alle fall hatt flere omganger hvor han er oftere våken om natta, men det roer seg igjen bestandig.

Okey. Høres jo ut som du gjør det rett, bare fortsett slik en stund og se om det bedrer seg da. Kanskje følge på med en liten dæsj svisker? Men kan jo altså fint være at det bare er en urolig periode, min har i alle fall hatt flere omganger hvor han er oftere våken om natta, men det roer seg igjen bestandig.
Han har fått svisker de siste 3 dagene, men igår fikk han Nestle sin istedenfor Ella. Lurer på om den kan være skyldig, så nå har jeg vært å kjøpt Ella. Han er helt utslitt idag stakkar:(

Vi og har hatt en periode med mye oppvåkning. I natt begynte det å gå seg tilbake. Vært slik i 2-3 uker. Kan godt ha med utviklingen å gjøre. Men vektmessig virker det ikke som han har behov for ekstra mat med det første. Kanskje vente vente noen flere dager å se? Min er 4 mnd i morgen

Lillemann som blir 4 mnd denne uka har de siste 2 uker begynt å våkne 3-4 ganger på natt.Tidligere kun våknet for mat en gang mellom 3-4 og deretter 6-7 tiden.Han legger seg og sovner for natten ca21/21.30. Våkner nå kl 01+03+05 og gjerne 07.virker også mer våken på natt nå en før uavhengig av om han har sovet mye eller lite på dagen.Prøvd smokken når han våknet kl det eneste som roer er mat.Fullammer og han veier rett over 8 kg.Må jeg begynne med mat nå eller gi en flaske i tillegg til kvelds?
Hadde håpet dette var ett forbigående utvikling trinn så vi kunne utsatt å begynne med mat men det øker med oppvåkninger desverre.
Råd?
Han er nok under 4 utviklingstrinn og det vare gjerne i over 5 uker [emoji15] Så om vekten går oppover er det ingen grunn til å begynne med annen mat [emoji2] Grøt kan gjøre det værre også, trodde min eldste trengte mer (nå skal det sies at han var bare 5,2kg når han var 4mnd) men han våkna bare mer av grøten og la ikke på seg mer eller [emoji28]

Ho her har også vært urolig tre-fire netter nå. Håper det snur seg til igjen. Og var 4mnd for ei uke siden.

Les om 4 month sleep regression :)

Ang grøt så hører jeg flere sier at det har motsatt effekt, at babyen våkner oftere pga vondt i magen eller blir tørst av grøt og tar det igjen på natta. Mange har bedre erfaring med avokado.

Heia, hvordan går det med dere nå, fortsatt mye oppvåkning? :)

Heia, hvordan går det med dere nå, fortsatt mye oppvåkning? :)
Mye her og.Mistenker det er snakk om 4 months sleep regresjon etter å ha lest om det.Veldig vanskelig å få til å sovne om kvelden og våkner opp igjen for ingenting og hyyyyyyyyler.Bysser og bærer og ammer og prøver alt.Samme greia når han våkner på natt.våken 1-02.30 og lys våken og suldret lenge 04.30....Trøtt!

Mye her og.Mistenker det er snakk om 4 months sleep regresjon etter å ha lest om det.Veldig vanskelig å få til å sovne om kvelden og våkner opp igjen for ingenting og hyyyyyyyyler.Bysser og bærer og ammer og prøver alt.Samme greia når han våkner på natt.våken 1-02.30 og lys våken og suldret lenge 04.30....Trøtt!

Uff det høres ikke bra ut.
Har du hørt med helsesøster om råd?

Back
Topp