Hva tenker dere om å føde i Desember?

Samme tenker jeg på :p Er jo virkelig en filleting og bekymre seg for.

Ellers hører jeg jo mange som bekymrer seg for at barnet blir yngst i klassen osv. Dette bekymrer meg lite, begynte selv på skolen et år for tidlig (født i mars), så har gått på skole med folk som har vært mer enn 14 mnd eldre enn meg, aldri vært noe problem, samme med folk jeg kjenner som er født i nov/des...mens andre som er født tidligere på året kan være mye mer umoden. Ingen garantier uansett tenker jeg, så bortkastet energi å bekymre seg for mye. Det går stort sett bra :)
Ja, jeg er selv født i januar, var av den oppfatning da jeg vokste opp at desember barna var veldig smarte. Kan være tilfeldig men de i klassen min som var født i desember var de skoleflinke :) kan hende de har fordeler av å måtte holde tritt med de litt eldre :)

Kanskje litt egoistisk av meg å si (?) men min største bekymring med det er at jeg skal føde på julaften og gå glipp av julefeiringen med familien Jeg er tradisjonsmenneske og blir helt dårlig av å tenke på å gå glipp av julaften

Vi kommer til å føde i starten av desember (evt november siden de er to), men har allerede bestemt at "jula" er avlyst [emoji12] Og det plager meg ikke i det hele tatt.
Vi er alltid sammen med svigers på hytta i jula, men kan ikke tenke meg å reise opp dit noen få uker etter at jeg har født og ha med oss to spedbarn [emoji15]
Så da blir det rolig hjemme-jul med kun oss 4, så får heller folk komme på besøk om de vil det [emoji6] Litt julestemning blir det nok likevel [emoji319]

Vi kommer til å føde i starten av desember (evt november siden de er to), men har allerede bestemt at "jula" er avlyst [emoji12] Og det plager meg ikke i det hele tatt.
Vi er alltid sammen med svigers på hytta i jula, men kan ikke tenke meg å reise opp dit noen få uker etter at jeg har født og ha med oss to spedbarn [emoji15]
Så da blir det rolig hjemme-jul med kun oss 4, så får heller folk komme på besøk om de vil det [emoji6] Litt julestemning blir det nok likevel [emoji319]
Ja da skjønner jeg det blir litt annerledes :) her er det ikke avgjort hvor mange det er, men terminen er ikke noe før 28 desember hvertfall :) så blir vel jul hos mine foreldre :) nyttårsaften derimot må nok "avlyses"

Ja da skjønner jeg det blir litt annerledes :) her er det ikke avgjort hvor mange det er, men terminen er ikke noe før 28 desember hvertfall :) så blir vel jul hos mine foreldre :) nyttårsaften derimot må nok "avlyses"

Da er det bare å feire i vei og håpe den ikke kommer på julaften eller før [emoji6]

Jeg må si at jeg ELSKER jula selv også altså. Det er min favoritthøytid [emoji5] Så gleder meg til å feire den året etter med gullene og familien [emoji171]

Da er det bare å feire i vei og håpe den ikke kommer på julaften eller før [emoji6]

Jeg må si at jeg ELSKER jula selv også altså. Det er min favoritthøytid [emoji5] Så gleder meg til å feire den året etter med gullene og familien [emoji171]

Ja det skjønner jeg :) blir dobbel lykke på dere da :) spennende!

Jeg gikk 2 dager over sist, frøkna kom på 3. Dagen. Håper egentlig litt at det samme skjer denne gangen så jeg kommer meg over i januar Men ikke noe must, viktigste er en frisk baby! ❤️ Men gråter av tanken på å gå glipp av jul og nyttårsfeiring med frøkna vår!

Var ikke helt planen med desember-unge, men vi er lykkelige over det når det først skjedde [emoji4]

Var ganske rolig her sist jeg fødde så satser på det er det i desember også. Tenker at det er fordeler og ulemper med det, men er jo koselig med en desemberunge også [emoji4] blir ei fin og stressende jul i år [emoji23]

Jeg ser for meg at det blir vanskelig å finne mammaklær som er varme og tykke på vinteren. På nettbutikkene jeg har sett så langt er det lite som ser tykke ut, og generelt er internasjonale nettbutikker dårlige på vinterkjoler.

Litt ugreit med hensyn til barnehageplass.

Ellers ikke så mange bekymringer. Jeg er selv desemberbarn, og var den eneste i klassen som kunne lese da vi begynte. Slet aldri med å holde tritt. Dessuten er også svigermor desemberbarn, og mine beste venninner. Jeg får også en god unnskyldning for ikke å ha hele familien hos meg til jul. :santa

Jeg fødte i desember 2014, fikk enerom for meg selv og mannen fikk sove med meg begge nettene .. var drit deilig. Men når jeg fødte i mai måtte jeg dele rom med noen , det var helt forferdelig. Jeg fikk heldigvis dra hjem dagen etter fødsel pga lite søvn og at fødselen hadde gått veldig bra.

Er litt bekymret for at hele familien vil komme og feire jul sammen med oss i år. Og siden termin er et par dager før jul, er jeg litt redd at jeg må føde med huset fult av folk. Veldig glad i min og forlovedens familie, men siden dette er min første er jeg redd at det kan være litt overveldende. Og så vil jeg jo gjerne at både meg og min kjære får tid til å bli kjent med den nye familiemedlemmet vårt [emoji173] På den positive siden har vi masse hjelp i hus.

Er litt bekymret for at hele familien vil komme og feire jul sammen med oss i år. Og siden termin er et par dager før jul, er jeg litt redd at jeg må føde med huset fult av folk. Veldig glad i min og forlovedens familie, men siden dette er min første er jeg redd at det kan være litt overveldende. Og så vil jeg jo gjerne at både meg og min kjære får tid til å bli kjent med den nye familiemedlemmet vårt [emoji173] På den positive siden har vi masse hjelp i hus.

Da må du jo bare si klart ifra at dere ikke orker å arrangere julefeiring hos dere. Jeg har ingen planer om å varte opp noen som helst annet enn babyene i jula.
Familie kan stikke innom og hilse på, men de får ikke mat eller annen oppvartning [emoji12]

Da må du jo bare si klart ifra at dere ikke orker å arrangere julefeiring hos dere. Jeg har ingen planer om å varte opp noen som helst annet enn babyene i jula.
Familie kan stikke innom og hilse på, men de får ikke mat eller annen oppvartning [emoji12]
Det hadde vært greit om familien bodde i nærheten, en del bor på andre siden av kloden og den andre delen av familien bor i andre enden av landet. Og alle vil jo gjerne møte den lille og. Må nok tenke litt på hvordan vi skal løse det.

For barnet sin del så er det jo ikke ideelt å bli født i desember/slutten av desember.. men ikke alt kan planlegges og noen må bli født da også. Ellers tenker jeg at desember er ei fin og rolig tid. Satser på en rolig tid på føden. Kan nyte førjulen med noe fint i vente og masse kos og familietid med en ny baby :)

Det hadde vært greit om familien bodde i nærheten, en del bor på andre siden av kloden og den andre delen av familien bor i andre enden av landet. Og alle vil jo gjerne møte den lille og. Må nok tenke litt på hvordan vi skal løse det.

Kan de bo på hotell eller leie et annet hus sammen da i nærheten da? Å være vertinne for mange rundt termin må du ikke finne på, for din egen og den lilles del.

Termin er 21 des (babyverden kalkulator sier 23) iht lege og helsestasjon. Kontordamen på helsestasjon sa at vi kom ikke til å gå så lenge som tredjegangsfødende.

Førstefødte er født i midten av des og det er sjangse for at h*n nå kommer på samme dato.
Det vil være synd med samme dato.

Så kommer julen, men heldigvis ordner min mann alt omkring det.

Naboen fødte 12 desember på Elverum for 2 år siden. Smekk fullt! Så trenger ikke å være stille!

Jeg har født mine to første i påsken og midt i fellesferien. Må si jeg foretrakk fellesferien! Påsken var kaotisk med vikarer som sjeldent jobbet der osv.

Jeg håper egentlig at barnet holder seg inne til over nyttår. Ikke en fordel å være yngst i klassen på skolen, og ikke en fordel å ha bursdag midt oppi jul og nyttår.
Men vi får nå se, jeg tar det jeg får. :)

Tenker ikke noe spesielt på det. Er nok så lei og fødeklar i desember at jeg bare vil ha ut ungen uavhengig av datoen

Back
Topp