Hva tenker dere om å føde i Desember?

Mamoira

Blir kjent med forumet
Hva er bra/dårlig med å føde i Desember?

Selv tenker jeg at det er god plass på sykehuset i desember og man får fred og ro når man er der. Denne gangen planlegger jeg å overnatte der. Tidligere har jeg valgt å reise hjem samme dagen :p Ikke stor fan av sykehus.

Bekymrer meg litt mtp skolegang og at mini blir minst i klassen.

Ser frem til nesten tomme fødeavdelinger! Fikk minste i slutten av november og det var meg og ei til på den AVD på ahus. Med eldste som kom i slutten av mai var det helt fullt og vi fikk såvidt en plass.
Tok en natt ekstra med minste, og det gjør jeg sikkert nå og, men spørs jo på hvilken dag det er. Er det julaften reiser jeg jo hjem så fort jeg kan! Men noen dager alene med babyen på sykehus før vi skal hjem til de 2 eldre barna ser jeg frem til.

Jeg ser positivt på forhåpentligvis ikke travle føde- og barselavdelinger ;) jeg tenker ikke så mye på at lille blir yngst i klassen, ikke enda hvertfall :)

Syns det er bra at det ikke blir så mange andre fødende samtidig, men tenker selvsagt på at det ikke nødvendigvis blir lett for to premature tvillinger å være yngst i klassen. Men den tid, den sorg, vi gjør det beste ut av det når den tid kommer [emoji5] Kanskje de blir kjempesmarte [emoji6]

Einaste negative me å føde i desember her er at vi bruker å få noen stormer/orkaner i juletidene , så kan vere litt skummelt med tanke på om vi kommer fram til sjukehuset som ligg litt over 1.5t unna og må ta ferje i tilleg. Elles gleder eg meg masse til både fødsel og for å få feire jul sammen med vår lille julebaby[emoji173]

Vi var i utgangspunktet skeptiske til å få barn sent på året på grunn av barnehageplass, at det skjer så mye jul, at barnet er lite når det begynner på skolen og at det er vinter. Egentlig ønsket vi oss vårbarn.

Først og fremst fant vi ut at barn ikke kommer på bestilling og det kan ta lenger tid enn planlagt, også lærte vi at livet er skjørt, at man skal sette pris på det man har, ikke ta noe for gitt og leve her og nå. Prøvepause ble uaktuelt og fordi pappa gikk bort i mars er jeg overbevist om at det var en mening bak at det klaffet akkurat da.

Så nå tenker jeg ikke på det i det hele tatt. Det betyr virkelig ingenting når barnet blir født, vi er sjeleglade for at jeg i det hele tatt har blitt gravid. Det meste ordner seg.

Tenker sånn som noen av dere, at det forhåpentligvis er god plass og lite folk på fødeavdelingen [emoji5] jeg er selv født 29 november og det var 5 stk i klassen min som hadde bursdag etter meg, og syntes ikke det er noe kjipt å ha bursdag sent på året egentlig.

Sniker: eldste er født tidlig i desember, og det var stappefullt på føden. Jeg fikk ikke fødestue før jeg hadde 7-8 cm åpning, lå på dobbeltrom på observasjonen fram til det ble ledig fødestue... greit å ha i bakhodet at det faktisk kan skje i desember og...

Tenker ikke noe spesielt over det. Veldig praktisk med tanke på å skulle ønske seg noe til babyen på julaften, og man slipper å sy ut bunaden til den voksende magen. Det negative er at h*n kanskje får billappen sist, men alle vennene har kanskje mulighet til å være med ut på byen på 18-års dagen :-)

Sniker: eldste er født tidlig i desember, og det var stappefullt på føden. Jeg fikk ikke fødestue før jeg hadde 7-8 cm åpning, lå på dobbeltrom på observasjonen fram til det ble ledig fødestue... greit å ha i bakhodet at det faktisk kan skje i desember og...

Oi! Hvor var dette?

Tenker ikke noe spesielt over det. Veldig praktisk med tanke på å skulle ønske seg noe til babyen på julaften, og man slipper å sy ut bunaden til den voksende magen. Det negative er at h*n kanskje får billappen sist, men alle vennene har kanskje mulighet til å være med ut på byen på 18-års dagen :)

Jeg er 28 år og har ikke billappen. Vet hvordan det er å få den sist! Haha! :angelic: Men jeg er vel bare treg fordi jeg ikke liker å kjøre bil. Får vel kanskje vurdere det nå når kid nr 3 kommer :p

Tenker ikke noe spesielt over det. Veldig praktisk med tanke på å skulle ønske seg noe til babyen på julaften, og man slipper å sy ut bunaden til den voksende magen. Det negative er at h*n kanskje får billappen sist, men alle vennene har kanskje mulighet til å være med ut på byen på 18-års dagen :-)

Haha så hærlige argumenter [emoji23][emoji7] Den med at alle vennene kan være med ut på feiring av 18-års dagen var ny og egentlig veldig sant [emoji1376][emoji1376][emoji2]

Jeg tenkte i utgangspunktet at nov/des var ikke en tid jeg ønsket å få barn på.
Men det viser seg at det ikke fungerer å legge inn bestilling på dato.
Det kommer til å bli bra uansett tenker jeg.
Om det største problemet barnet får er at bursdagen faller i romjulen, så tenker jeg det får et supert liv :)
Vi blir glade uansett. :)
Mer plass på føden er en gode jeg ikke har tekt på før. Supert det!

Kanskje litt egoistisk av meg å si (?) men min største bekymring med det er at jeg skal føde på julaften og gå glipp av julefeiringen med familien Jeg er tradisjonsmenneske og blir helt dårlig av å tenke på å gå glipp av julaften
Jeg ser den! Men tror at det blir litt glemt når tiden nærme seg [emoji4] og går ann å ta selve feiringen litt før/etter om du har termin da [emoji6]

Kanskje litt egoistisk av meg å si (?) men min største bekymring med det er at jeg skal føde på julaften og gå glipp av julefeiringen med familien Jeg er tradisjonsmenneske og blir helt dårlig av å tenke på å gå glipp av julaften
Samme tenker jeg på :p Er jo virkelig en filleting og bekymre seg for.

Ellers hører jeg jo mange som bekymrer seg for at barnet blir yngst i klassen osv. Dette bekymrer meg lite, begynte selv på skolen et år for tidlig (født i mars), så har gått på skole med folk som har vært mer enn 14 mnd eldre enn meg, aldri vært noe problem, samme med folk jeg kjenner som er født i nov/des...mens andre som er født tidligere på året kan være mye mer umoden. Ingen garantier uansett tenker jeg, så bortkastet energi å bekymre seg for mye. Det går stort sett bra :)

Back
Topp