Skravletråd!

Sovner tidlig og våkner tidlig, mest pga ungene. Sovet dårlig helt til de to siste nettene da har jeg sovet bra,, sikkert fordi jeg har tatt ett valg og er roligere inni meg. Drømmer mye da. På vei til helsestasjonen for vaksine på ettåringen vi nå. Vi går og jeg merker at kondis er mangel vare tungpusta ja. Og kjenner det i korsryggen når jeg har vært for aktiv en dag. Håper bare bekkenet holder seg en stund til.

Stikker nesa innom for å ønske dere alle ei riktig god helg! :D

Var hos jordmor i går som satte termin 3 dager senere enn appene. Hun sa at det er forskjell på om man setter 40 uker eller 40 uker og 2 dager. Rart. Hun sa videre at førstegangsfødende statistisk går 2-3 dager over termin. Og jeg som ville ha før-julsbarn, ikke romjulsbarn. [emoji1]

Ellers lurer jeg på om fosteret hører all den høye intense musikken jeg bruker ved trening når jeg har øretelefoner. Får google.

Sånn går nu dagan...

Var hos jordmor i går som satte termin 3 dager senere enn appene. Hun sa at det er forskjell på om man setter 40 uker eller 40 uker og 2 dager. Rart. Hun sa videre at førstegangsfødende statistisk går 2-3 dager over termin. Og jeg som ville ha før-julsbarn, ikke romjulsbarn. [emoji1]

Ellers lurer jeg på om fosteret hører all den høye intense musikken jeg bruker ved trening når jeg har øretelefoner. Får google.

Sånn går nu dagan...
Norsk standard er 40+2/ 40+3(noen steder) mange av appene går utifra bare 40 uker. Så hun har nok rett.

Med min første gikk jeg 12 dager over:-p så plutselig skal du se du får et nyttårsbarn:-) Er like vanlig å gå alt fra 3 til 11 dager over termin, jeg gjorde det dumt å trodde hun kom til å komme på termin:-p Ble 12 LAAANGE dager på overtid

Norsk standard er 40+2/ 40+3(noen steder) mange av appene går utifra bare 40 uker. Så hun har nok rett.

Med min første gikk jeg 12 dager over:-p så plutselig skal du se du får et nyttårsbarn:-) Er like vanlig å gå alt fra 3 til 11 dager over termin, jeg gjorde det dumt å trodde hun kom til å komme på termin:-p Ble 12 LAAANGE dager på overtid

40+2 var det som ble regnet før. Nå regnes 40+3 i Norge.
Om en app blir feil, så sett termindato 2-3 dager tidligere. Da følger du ihvertfall antall dager du er kommet.

Tror både legen min og jordmor regner 40+2 hos meg å

Her startet fødselen 2 dager på overtid og hun ble født 3 dager på overtid. Ble overrasket i grunn. For var ikke noen tegn på at noe skulle skje med det første når jeg var på kontroll på termindagen. Var forberedt på å gå over jeg også da, er mange førstegangs som gjør det. MEN ikke alle [emoji6]

Er så heldig at jeg får ikke gå over termin. Er termin på helg, så blir det igangsett på fredag.
Men sist startet det med rier 4 dager før termin, og 33 timer etter første rie, ble hun født med ks.
Så det er stor sannsynlighet for at det blir planlagt ks denne gangen.

Fødsel hos meg (førstefødte) begynte på termindagen, men hun var ikke ute før to dager etter (halvannet døgn):p

Da har vi fått vaska huset og ommøblert i stua [emoji4] Godt å ha samboer til å være med. Da flytter han på alt, mens jeg vasker [emoji4]
Kake har vi også laget. Så i morgen skal vi bare kose oss hjemme, lage middag og spise kake. Svigers blir her sammen med oss [emoji4]

God 17.mai. håpet formen holder hos de fleste og det blir en koselig dag

Sovna bang på sofaen etter ungene var lagt jeg. Tror jeg var mest sliten etter gårsdagen. :laughing002Hvordan gikk det med dere? Jeg Blir så fort sliten og får hodepine, men klarte holde ut ei stund og det var en veldig koselig dag og ungene var happy og fornøyd. Slitne de å. :love017 da har det vært rn vellykket dag. Men nå er jeg glad hverdagen er tilbake igjen

Var i seng halv ti. Var helt utslitt etter å ha feiret 17. mai med norske studenter i Split. Oppe tidlig som vanlig. Får ikke sove lengre enn til mellom 6-7, til tross for ferie!

Dette ble vår siste 17.mai "alene", så den ble brukt til isspising og kjøring av veteranbiler, og kaffebesøk på kvelden. Veldi koselig :) Fikk ikke på meg budnaden i år, og fikk jo selvsagt spørsmål om det fra en kamerat som enda ikke har fått høre de gode nyhetene, da det er litt tidlig enda. Klarte å ro meg bort med at det ble så mye styr, osv osv, men tror han ble litt mistenksom:p Hvordan gikk det med budnadene deres?

Dette ble vår siste 17.mai "alene", så den ble brukt til isspising og kjøring av veteranbiler, og kaffebesøk på kvelden. Veldi koselig :) Fikk ikke på meg budnaden i år, og fikk jo selvsagt spørsmål om det fra en kamerat som enda ikke har fått høre de gode nyhetene, da det er litt tidlig enda. Klarte å ro meg bort med at det ble så mye styr, osv osv, men tror han ble litt mistenksom:p Hvordan gikk det med budnadene deres?

Bunaden hang fint i skapet i år [emoji87] vet ikke om det er fordi lille i magen har gjort magen større eller om bunaden har krympet fra i fjor [emoji23] satser på førstnevnte [emoji87]

Den var litt trang i år gitt i fjor amma jeg i den da var den bare umedgjørlig. Følte jeg så mer gravid ut ned bunad enn uten i år.....

Bunaden hang fint i skapet i år [emoji87] vet ikke om det er fordi lille i magen har gjort magen større eller om bunaden har krympet fra i fjor [emoji23] satser på førstnevnte [emoji87]

Haha, har du sånne små troll i skapet du også, som syr inn alle buksene og kjolene? ;)

Back
Topp