Bekkenløsning..?

MammaB

Flørter med forumet
Dere som er fleregangsgravide - bekkenløsning?
Bør man forebygge når jeg har hatt det begge tidligere svangerskap? Har det effekt?
Eller er det litt tidlig å begynne å tenke på? [emoji28]
Merker litt småstikking nå, men kan jo være fordi jeg vet at jeg er preggo [emoji23]
Hva gjør dere?

Jeg hadde bekkenløsning i begge mine tidligere svangerskap. Og regner med på få det denne gangen også. Har hørt at der kan hjelpe med vanntrening og bevegelse. Men vet ikke om man kan unngå det helt dessverre. :(:rolleyes:

Jeg hadde bekkenløsning i svangerskap 2. ikke første.
Fikk beskjed av fysio å holde meg i aktivitet. Men ikke presse kroppen om det gjør vondt.

Jeg merket veldig mye til bekkenet med en gang jeg ble gravid. Type uke 3-4, så forsvant det.
Eneste forhåndsregelen jeg nå tar, er å ha pute mellom knærne på natten :)

Hadde bekkenløsning i svangerskap nr 2 men ikke i første og lurer på litt av det samme så jeg følger med her.
Har fokusert på å trene musklene i kjerne og bekkenområdet det siste året så håper det hjelper! Vet jeg er sterkere nå enn før svangerskap to (fokuserte nada på det etter første barnet), men jeg er jo redd for å bli såpass preget som sist.

Hadde kraftig bekkenløsning og låsning i begge mine svangerskap! Er forberedt på samme denne gang også! Fikk høre fra fysio at det kunne være lurt med vanntrening iallfall, men det var ikke noe som kunne forhindre det!

Takk for svar alle [emoji5] regner ikke med jeg kan unngå det helt, men tenker at om jeg begynner tidlig, så kanskje jeg kan gjøre at det ikke blir like ille? Altså forebygge litt på en måte [emoji5]

Ingen graviditeter er de samme, men sjansen er nok de jah. Jeg hadde kraftig bekkenløsning i begge to svangerskapene..Nå er jeg mer trent fra før å forebygger det så ofte jeg kan med bekken/hofte og kjernemuskulaturøvelser..Utrolig viktig å trene litt uansett! :dance008 kjenner litt innimellom,men ikke i nærheten som sist. Prøver være flink å hvile ofte å unngå ting som provoserer..Lykke til:gen014

Ingen graviditeter er de samme, men sjansen er nok de jah. Jeg hadde kraftig bekkenløsning i begge to svangerskapene..Nå er jeg mer trent fra før å forebygger det så ofte jeg kan med bekken/hofte og kjernemuskulaturøvelser..Utrolig viktig å trene litt uansett! :dance008 kjenner litt innimellom,men ikke i nærheten som sist. Prøver være flink å hvile ofte å unngå ting som provoserer..Lykke til:gen014
Takk for tips[emoji5]
Mine andre to har vært helt like med bekkenløsning og hypermesis, men har enda ikke kastet opp denne gangen [emoji119] så kanskje dette blir et mindre 'plagaomt' svangerskap (selv om mangelen på symptomer gjør meg rimelig stressa [emoji23][emoji23])

Takk for tips[emoji5]
Mine andre to har vært helt like med bekkenløsning og hypermesis, men har enda ikke kastet opp denne gangen [emoji119] så kanskje dette blir et mindre 'plagaomt' svangerskap (selv om mangelen på symptomer gjør meg rimelig stressa [emoji23][emoji23])

Bare hyggelig du. Gikk til fysio å er personlig trener så veldig viktig for meg. Jeg var ikke plaget noe sørlig kvalme i mine, men denne gangen er jeg faktisk mer kvalm så er omvendt for min del..Tror du bare skal ta det helt mero..Hjelper iike stresse ihvertfall ;)

Bare hyggelig du. Gikk til fysio å er personlig trener så veldig viktig for meg. Jeg var ikke plaget noe sørlig kvalme i mine, men denne gangen er jeg faktisk mer kvalm så er omvendt for min del..Tror du bare skal ta det helt mero..Hjelper iike stresse ihvertfall ;)
Hehe. Figuratively [emoji5] er rimelig rolig altså [emoji23][emoji106]

Har dere hørt om bekkenbelter? Jeg har vært veldig plaget i mine svangerskap og undrer meg over det kan ha effekt?

Har lest litt om det, og noen kan ha god effekt av bekken beltet. Har visst litt med hvor smerten sitter.
Men skader nok ikke å prøve:)

Tror kanskje jeg skal bestille da:) forrige svangerskap var bekkenet så "løst" at jeg kunne kjenne at det skled fra hverandre hvis jeg presset bena sammen. Det var helt grusomt, så er egentlig åpen for alt denne gangen -ikke minst for å holde ut i jobb:/

Back
Topp