Allergi og allergimedisin

lille_my83

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Snøfnuggene 2018
Heisann, flere her som plages med allergi?[emoji13] Jeg bruker egentlig telfast 120 mg tabletter, men leste på trygg mammamedisin at de bare kan taes etter å ha snakket med lege[emoji52] Bytta derfor til zyrtec, har tatt de i 1 uke nå og allergien har blitt skikkelig ille.. tett nese og det renner fra nesa, og jeg nyser[emoji21] Er det noen som har erfaring med annen allergimedisin i svangerskapet?

Siste uken har vært skikkelig ille her og. Jeg tar Aerius, eneste som har noe effekt på meg utenom kortison (som jeg ikke får ta lengre, har gått på det for lenge). Legen sa aerius gikk helt fint å bruke. Sjekket på trygg mammamedisin i tillegg, og de sa det samme. [emoji4]

Jeg går på telfast. Trygg mamma medisin skriver at en må kontakte lege. Men fant på en annen side at det var ok.

Har uansett sjekka med legen. Og det var ok at jeg fortsatte på de:)

Allergi er noe HERK!

Jeg går på telfast. Trygg mamma medisin skriver at en må kontakte lege. Men fant på en annen side at det var ok.

Allergi er noe HERK!
Supert, da spørr jeg legen om jrg kan gå på de idag jeg også.. Zyrtec har lite effekt :meh:

Jeg endte opp med zyrtec og nesespray, siden reaksjonen hovedsakelig er i nese :-) Så kunne jeg bytte tilbake til Telfast etterhvert hvis det ble nødvendig..

jeg fikk avamys nesespray. spent på om den kan hjelpe meg noe.

Sliter du med tetthet også? Eller bare kløe?
Tett i nesa, og det renner fra den. Og nyser. Jeg har pollenallergi og gressallergi så får nå se hvordan dette blir utover sommeren:p

Allergi er noe HERK!

Jeg ble frarådet de av lege både mtp graviditet og fremtidig graviditet! Men hu var ny så mulig det ikke er så farlig :)

Jeg fikk ikke lov å ta allergitabletter av legen min da jeg var gravid sist, fikk kun bruke nesespray og øyedråper:confused: Fikk beskjed om at kroppen/hormonforandringene fikset det selv. Og nå å merker jeg allergien min veldig lite i forhold til tidligere år. Har også vært mye tett i hele vinter/vår, men etter jeg ble gravid nå så er jeg mye bedre :joyful:

Jeg fikk ikke lov å ta allergitabletter av legen min da jeg var gravid sist, fikk kun bruke nesespray og øyedråper:confused: Fikk beskjed om at kroppen/hormonforandringene fikset det selv. Og nå å merker jeg allergien min veldig lite i forhold til tidligere år. Har også vært mye tett i hele vinter/vår, men etter jeg ble gravid nå så er jeg mye bedre :joyful:
Finn noe å bank hardt i. Det sa jeg også for 2 uker siden:laughing021
Har allergi som aldri før nå ;)

Men håper at du får en pause denne sesongen da

Finn noe å bank hardt i. Det sa jeg også for 2 uker siden:laughing021
Har allergi som aldri før nå ;)

Men håper at du får en pause denne sesongen da
Allergien min er også verre nå[emoji13][emoji13] Men nesespray er gull foreløpig [emoji4]

Merker ikke så mye til den nesesprayen jeg fikk i går. Men håper det går seg til snart.

Regnet kommer idag. Det hjelper alltid :D
Her er det meldt sol hele uka[emoji23][emoji23][emoji1] Har øka dosen på zyrtec jeg nå, tar morgen og kveld.. Skal gi d en uke før jeg bytter

Back
Topp