☆ Skravletråd Mai ☆

34d6444e43b481b3cdadec2d8d76854b.jpg

Fin utsikt nå, og et godt eksempel på kommunal bruk av penger. Det er lyst ute, selv om det ikke ser slik ut på bildet. Om sommeren står gatelysene på mer enn de gjør om vinteren...

Nydelig himmel[emoji7]
Sløsing med strøm...[emoji849]

Strålende sol fra skyfri himmel. Bunadsskjorter er skylt og lagt ut for å bli passe tørr/fuktig til å legges i kjøleskapet før stryking.
Vaskemaskinen er igang, oppvaskmaskinen også.
En unge ammes, en leker på loftet og den tredje ligger på senga og leser. Mannen sover.
Klokka er ti på åtte, og jeg kan vel ikke forsvare å vekke mannen for å få lage frokost så lenge eldstemann ikke har stått opp :-)

"sove lenge" er stort sett til 8-8.30 her i huset, han lørdag og jeg søndag.

Nå gikk eldstemann på do, så det nærmer seg kanskje snart frokost. Jeg har vært våken et par timer, og er klar

Du er igang, flinke du[emoji1]
Her sover også mannen og eldste, jeg og minstemann steker rundstykker[emoji4]

Nydelig himmel[emoji7]
Sløsing med strøm...[emoji849]

Ja, det er temmelig provoserende når man tenker på hvor dårlig råd det offentlige har, men i årevis har vi lysene på sommeren rundt, når det er lyst fra mai-august omtrent...

Mi satt i senga 5.50

Og da trodde jeg klokka sikkert var nesten sju for jeg hadde jo ammet for en stund siden og slitt med å sovne fordi sola skinner inn. Typisk ammer jeg nemlig i sekstiden også sover hun til nesten sju.

Men det demret for meg at hun nektet å spise kveldsmat i går... Så vi har ikke sovet så godt snuppa og jeg.

Så kjedelig da[emoji20] det er tidlig..
Håper du får sove lenge og vel i morgen[emoji2]

Ja, det er temmelig provoserende når man tenker på hvor dårlig råd det offentlige har, men i årevis har vi lysene på sommeren rundt, når det er lyst fra mai-august omtrent...

Går det ikke ann å påpeke det ovenfor kommunen?[emoji4] må jo være i deres interesse også å spare strøm..

Jeg er igang.

Men det er noe med å være igang så tidlig. Liksom litt sånn "kan jo ikke forvente oppdatering på mammas tilstand enda", "kan ikke slippe ungene ut enda" "sola skinner ikke på den siden jeg tørker klær enda" (kunne tenkt meg litt solbleking av de skjortene men tar det videre etter bruk. Sånn bortsett fra at da skal det visst regne)

Men ja. Jeg er igang. Og alle ungene oppe nå. Så da tar jeg snart er prat med mannen

Jeg er igang.

Men det er noe med å være igang så tidlig. Liksom litt sånn "kan jo ikke forvente oppdatering på mammas tilstand enda", "kan ikke slippe ungene ut enda" "sola skinner ikke på den siden jeg tørker klær enda" (kunne tenkt meg litt solbleking av de skjortene men tar det videre etter bruk. Sånn bortsett fra at da skal det visst regne)

Men ja. Jeg er igang. Og alle ungene oppe nå. Så da tar jeg snart er prat med mannen

Så kjedelig da[emoji20] det er tidlig..
Håper du får sove lenge og vel i morgen[emoji2]
Jeg får sikkert lov å ligge lenge. Om jeg får sove er en helt annen sak. Får legge meg i fornuftig tid i kveld

God morgen . Bursdag i går var veldig kjekt . Og gaven falt i smak :) her har jeg desverre måtte bestilt time til tannlege i dag . Har fått en slags allergisk reaksjon på blekemidlet . Herregud altså. Var visst ikke vanlig så da må det jo skje meg ;)

Jeg er igang.

Mye som må vente når man er så tidlig oppe ja[emoji4]
Her er vaskemaskin og oppvaskmaskin i gang, rundstykkene er ferdig og kattene sluppet ut[emoji1]
Dessverre er det overskyet og 8 grader...[emoji849]

Går det ikke ann å påpeke det ovenfor kommunen?[emoji4] må jo være i deres interesse også å spare strøm..

Ganske sikker på at folk gjør det hvert år. Helt latterlig. :p

Mye som må vente når man er så tidlig oppe ja[emoji4]
Her er vaskemaskin og oppvaskmaskin i gang, rundstykkene er ferdig og kattene sluppet ut[emoji1]
Dessverre er det overskyet og 8 grader...[emoji849]
Katt har jeg ikke, hunden luftes etter frokost og bake har jeg ikke gjort. Det blir nok ikke heller

Back
Topp