Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sf målet, er det over symfysen? Får google hvordan det måles. Kjenner ikke liv, men har fremreliggende morkake så kommer nok ikke til å kjenne noe før etter uke 20.Nyt det, det har nok ingenting å si. Det er også vanskelig å bedømme hvor mye magen vokser. Jeg har bekymret meg litt for min egen mage, men etter at jeg begynte å måle sf målet selv har jeg sluttet å stresse. Så det kan være et tips for de som klarer å kjenne den selv![]()
Kjenner du liv og sånt ennå?
Symfyse-fundus, fra bunnen til toppen av livmora. De måler ikke dette før i uke 24, det sier ikke så mye tidligere.Sf målet, er det over symfysen? Får google hvordan det måles. Kjenner ikke liv, men har fremreliggende morkake så kommer nok ikke til å kjenne noe før etter uke 20.
Hadde BMI på 26 og litt mage fra før av, men ser at den har blitt større. Lurer jo på om det er baby eller for mye kakespising. Har nok litt lett for å bekymre meg, men har en gravidapp som sier at jeg har lagt på meg for lite. OUL på tirsdag så får bare holde ut til da.Symfyse-fundus, fra bunnen til toppen av livmora. De måler ikke dette før i uke 24, det sier ikke så mye tidligere.
Synes du selv at magen vokser? Har du litt "reserver" fra før?
Startet ut med omtrent samme BMI som deg og la på meg 8 kilo tilsammen sist. Du har jo fortsatt tid på deg til å gå opp de 7-11 kiloene som er anbefalt for oss lettere overvektige. Fordelen med å være litt overvektig er at man har et energilager fra før som graviditeten kan tære på selv om man kanskje ikke greier å spise nok.Hadde BMI på 26 og litt mage fra før av, men ser at den har blitt større. Lurer jo på om det er baby eller for mye kakespising. Har nok litt lett for å bekymre meg, men har en gravidapp som sier at jeg har lagt på meg for lite. OUL på tirsdag så får bare holde ut til da.
Ja, var på TUL i uke 12 og da var alt fint. Håper alt er bra nå også. Du har nok rett i at jeg enda har tid til å legge på meg. Så lenge babyen har det bra får jeg vel kanskje være glad for at vekta ikke fyker til værs. [emoji1]Startet ut med omtrent samme BMI som deg og la på meg 8 kilo tilsammen sist. Du har jo fortsatt tid på deg til å gå opp de 7-11 kiloene som er anbefalt for oss lettere overvektige. Fordelen med å være litt overvektig er at man har et energilager fra før som graviditeten kan tære på selv om man kanskje ikke greier å spise nok.
Godt du har ultralyd snart! Men du har kanskje vært på svangerskapskontroller allerede?
Ja, ingenting som tilsier at noe skulle være galt (og hvis du ser godt etter, kanskje rumpa har krympa litt?)Ja, var på TUL i uke 12 og da var alt fint. Håper alt er bra nå også. Du har nok rett i at jeg enda har tid til å legge på meg. Så lenge babyen har det bra får jeg vel kanskje være glad for at vekta ikke fyker til værs. [emoji1]
Symfyse-fundus, fra bunnen til toppen av livmora. De måler ikke dette før i uke 24, det sier ikke så mye tidligere.
Synes du selv at magen vokser? Har du litt "reserver" fra før?
Stemmer sikkert det, fra 2013/2014 kanskje? Det er jo vekstavvik det målet skal fange opp, og det er ikke særlig aktuelt før etter uke 20.Det er vel først senere år at de har begynt å måle så seint? Jeg har iallfall kryss fra uke 15 på de gamle helsekortene mine, og kurven er helt stabil fra starten.
Takk [emoji171] Godt å høre at alle har ulike svangerskap. 2 dager til OUL [emoji1]Jeg gikk opp en kilo fram til uke 20. Endte vel opp på åtte-ni kilo og fikk 3,270 gr med velskapt babylykke. Venninnen min gikk opp 14 kilo fram til uke 20. Vi er begge normalvektige.
Alt er visst normalt. Lykke til med OUL.![]()