Matlei...

Mator

Forumet er livet
Novembergull 2017
Novemberlykke 2020
Tips til hva man kan spise når man overhodet ikke har lyst på den vanlige maten man pleier å spise? Jeg har kun lyst på pizza, hamburger osv og kan jo ikke leve på det!

Har fått totalt avsmak på laks, kastet nesten opp sist uke når jeg lagde det, og det har vært favoritten sammen med ørret. Ikke spesielt glad i andre fiskeslag, så må finne på noe fornuftig der også. Tar gjerne i mot tips på det også :)

Jeg har hatt det likt selv. Orker ikke tanken på laks spesielt, og vil helst ha "junk food" [emoji28] men frister det kanskke med ulike supper? Og jeg synes det er litt lettere å spise friske ting utenom, som frukt, bær, grønnsaker [emoji4]

Pastasalat, hjemmelaget tomatsuppe eller grønnsakssuppe, pasta med kjøttsaus, kjøttdeig, fiskekaker eller kylling i pitabrød, hjemmelaget burger med søtpotet chips til Du kan jo også prøve pizza med søtpotet eller blomkål bunn, for å gjøre den litt sunnere

Taco, kyllingwraps.. vet ikke hvor du bor, men alt mulig av grillmat? div supper, innbakt pizza/calzone, bakt potet med div godt til, Pastasalat, fullkornspasta og kjøttsaus, lasagne.... ble sulten jeg nå :p

Jeg har hatt det likt selv. Orker ikke tanken på laks spesielt, og vil helst ha "junk food" [emoji28] men frister det kanskke med ulike supper? Og jeg synes det er litt lettere å spise friske ting utenom, som frukt, bær, grønnsaker [emoji4]
Godt å høre at flere er sånn, at det ikke bare er meg som er rar :p
Får i meg en del frukt og bær, det smaker veldig godt nå, spesielt druer og vannmelon! Men supper kan kanskje være en idé! Det skal jeg teste ut. Takk for tips :)

Pastasalat, hjemmelaget tomatsuppe eller grønnsakssuppe, pasta med kjøttsaus, kjøttdeig, fiskekaker eller kylling i pitabrød, hjemmelaget burger med søtpotet chips til Du kan jo også prøve pizza med søtpotet eller blomkål bunn, for å gjøre den litt sunnere
Der var det mange gode tips! Kjenner at hjernen er litt avlogget om dagen, så det der var ikke i mine tanker en gang! Og pizza med søtpotetbunn er jo sååå godt :D Tusen takk for tips!

Taco, kyllingwraps.. vet ikke hvor du bor, men alt mulig av grillmat? div supper, innbakt pizza/calzone, bakt potet med div godt til, Pastasalat, fullkornspasta og kjøttsaus, lasagne.... ble sulten jeg nå :p
Haha! Blir ikke noe mindre sulten jeg, er konstant sulten, men å lage mat er et tiltak :p

Håper at varmen skal komme tilbake, så man kan trekke ut på verandaen og fyre opp grillen ja, for ostepølse er en hit her om dagen!

Takk for gode tips! :)

Godt å høre at flere er sånn, at det ikke bare er meg som er rar [emoji14]
Får i meg en del frukt og bær, det smaker veldig godt nå, spesielt druer og vannmelon! Men supper kan kanskje være en idé! Det skal jeg teste ut. Takk for tips :)
Vannmelon er kjempegodt nå :) nam nam, og vannis [emoji56] men prøve supper ja, kanskje det gjør susen [emoji16]

vi har bestilt en sånn matkasse nå, fordi jeg er matlei og ikke har lyst til å finne på alt selv. Tenker å ha det med jevne mellomrom, bare for å piffe opp litt :-)

Det går i blodappelsiner og melon her. Har ikke matlyst, og ingenting smaker. Laget baconsnurrer med mais, løk og oregano, men det smakte heller ikke :-p

Føler at smaksløkene mine har endret seg etter jeg ble gravid, andre som føler det samme? :-)

vi har bestilt en sånn matkasse nå, fordi jeg er matlei og ikke har lyst til å finne på alt selv. Tenker å ha det med jevne mellomrom, bare for å piffe opp litt :)
Matkassene er vår redning nå! Jeg har så lite lyst på middag og orker ikke planlegge det, men med ekspress-Matkasse blir det gode middager hver dag uten at jeg må stå og være kvalm over grytene.

Det går i blodappelsiner og melon her. Har ikke matlyst, og ingenting smaker. Laget baconsnurrer med mais, løk og oregano, men det smakte heller ikke :p

Føler at smaksløkene mine har endret seg etter jeg ble gravid, andre som føler det samme? :)
Veldig enig! Må ha mat med masse smak i jeg nå. Poteter og kjøtt er ikke så ålreit lenger at det gjør noe. Har egentlig lyst på gulrotsuppe, men usikker på om det er OK fordi det blir så mye A-vitaminer i ett og samme måltid? Lest at det ikke er bra med for mye av det nemlig, men det gjelder vel kanskje over tid og ikke ett enkelt måltid? Hmmm

vi har bestilt en sånn matkasse nå, fordi jeg er matlei og ikke har lyst til å finne på alt selv. Tenker å ha det med jevne mellomrom, bare for å piffe opp litt :)
Har tittet litt på disse matkassene, men enda ingen kasse som tilfredsstiller smaksløkene :hilarious:

Veldig enig! Må ha mat med masse smak i jeg nå. Poteter og kjøtt er ikke så ålreit lenger at det gjør noe. Har egentlig lyst på gulrotsuppe, men usikker på om det er OK fordi det blir så mye A-vitaminer i ett og samme måltid? Lest at det ikke er bra med for mye av det nemlig, men det gjelder vel kanskje over tid og ikke ett enkelt måltid? Hmmm

Tror nok det skal gå bra :-) så lenge du ikke spiser det flere ganger om dagen over en lengre periode som eneste kosthold ;-p

Tror nok det skal gå bra :) så lenge du ikke spiser det flere ganger om dagen over en lengre periode som eneste kosthold ;-p
Pokker! Jeg som hadde kunnet leve på gulrotsuppe :p Men greit å variere litt ja! ;)

Back
Topp