Søvn....

Ønskerenlitentil

Forelsket i forumet
Flere enn meg som sliter med søvn allerede? Går snart inn i uke 16. Sover så dårlig!

Enten har jeg migrene på natten, eller så verker bekkenet noe voldsomt slik at jeg våkner av det, eller så våkner jeg bare og blir liggende våken i flere timer selv om jeg er stuptrøtt! Henger jo ikke sammen på dagen. Har blitt litt sånn at jeg gruer meg til å legge meg, fordi jeg vet at natten er så lang og ubehagelig.

Tips?

Jeg har ingen gode tips mot migrenen, annet enn å få i seg nok væske!
Men bekkenet, bbhugme puta skal visst være fantastisk å sove med =)
Ikke noe godt å ikke få sove om natta! :(

Jeg sliter med det samme selv. Jeg sover mye lettere enn ellers, og våkner av små lyder. Jeg våkner minst en gang hver natt for å gå på do, og flere ganger fordi det gjør vondt i bekkenet. Når jeg har ligget en stund på en side, så får jeg vondt i den hofta jeg ligger på. Da våkner jeg og må snu meg.
I tillegg våkner jeg nesten hver morgen når kjæresten drar på jobb kl. 05.10. Da får jeg ikke alltid sovne igjen, selv om det har vært en natt med lite søvn.

Det sies at man ikke skal bruke mobil den siste timen før leggetid. Men jeg synes innsovingen av og til blir lettere når jeg bruker mindfullnessappen, eller hører på avspenningsøvelser på YouTube.

Søvn e luxus. Ikke mange timan i strekk så ofte. 15+2 i dag å e sliten my av dagen pga lite søvn. Ligg m bbhugme men har litt bekkenløsnimgssmerta no å da alikavel. Ligg æ uten e det verre. Våkne av lyda å lys rundt mæ. Mest lyst te å lås mæ inn i et mørkt lydisolert bomberom m god lufting helt alein ei hel uke å bare sov å sov. Frustrasjonen bygge sæ opp hele tida å det hjelpe heller ikke.
Blæææææææ [emoji42][emoji15]

Jeg er bare 10+1, men sliter med å sove. Er mye trøtt, men sovner likevel sent og våkner halv 7.

Jeg har ingen gode tips mot migrenen, annet enn å få i seg nok væske!
Men bekkenet, bbhugme puta skal visst være fantastisk å sove med =)
Ikke noe godt å ikke få sove om natta! :(

Kanskje jeg skal investere i en sånn pute. For jeg må bytte stilling hele tiden fordi det gjør vondt i både hofter og midt bak på bekkenet. Takk for tips! :) Migrenen klarer jeg ikke gjøre noe med. Drikker mye, spiser regelmessig og jobber nesten ingenting for å prøve å få bukt med den, men den er der. Antakelig hormonelt.

Jeg sliter med det samme selv. Jeg sover mye lettere enn ellers, og våkner av små lyder. Jeg våkner minst en gang hver natt for å gå på do, og flere ganger fordi det gjør vondt i bekkenet. Når jeg har ligget en stund på en side, så får jeg vondt i den hofta jeg ligger på. Da våkner jeg og må snu meg.
I tillegg våkner jeg nesten hver morgen når kjæresten drar på jobb kl. 05.10. Da får jeg ikke alltid sovne igjen, selv om det har vært en natt med lite søvn.

Det sies at man ikke skal bruke mobil den siste timen før leggetid. Men jeg synes innsovingen av og til blir lettere når jeg bruker mindfullnessappen, eller hører på avspenningsøvelser på YouTube.

Så slitsomt at du må opp og tisse. Jeg er overrasket over at jeg ikke må det! Måtte det tidligere i svangerskapet, men nå føles det nesten som blæren er "lammet" når jeg ligger. Merker ikke at den er full før jeg reiser meg. Våkner også rundt 05:30-06 hver dag fordi datteren vår våkner av at mannen drar på jobb. Og da er det bare å stå opp og lage frokost og se på barnetv! Hun våkner jo ofte på natten også og kommer ned i vår seng. Da får jeg hvertfall ikke sove.

Søvn e luxus. Ikke mange timan i strekk så ofte. 15+2 i dag å e sliten my av dagen pga lite søvn. Ligg m bbhugme men har litt bekkenløsnimgssmerta no å da alikavel. Ligg æ uten e det verre. Våkne av lyda å lys rundt mæ. Mest lyst te å lås mæ inn i et mørkt lydisolert bomberom m god lufting helt alein ei hel uke å bare sov å sov. Frustrasjonen bygge sæ opp hele tida å det hjelpe heller ikke.
Blæææææææ [emoji42][emoji15]

Skal prøve den puten jeg! Enig med deg med bomberom...Har vurdert flere ganger de siste dagene og rømme til foreldrene mine og sove der. For har en treåring som vekker meg også. Og gubben snorker og vekkerklokken hans ringer alltid 5 runder før han gidder å stå opp. Blir veldig sosial av å være gravid kjenner jeg:p

Jeg har hatt kronisk bekkenleddsyndrom i flere år etter sist fødsel, og ikke før NÅ kjøpte jeg Bhugme- puta! Den er så fantastisk som de sier. Jeg har ALDRI sovet så godt før, etter bekkenproblemet startet da. Det får bekkenet i rett posisjon når man har puta imellom, og smertene avtar mye fortere, helt fantastisk :) Jeg kommer til å drasse på den alle steder jeg skal natte over :P hehe

Tror jeg må prøve bhugme puta. Jeg har sovet med pute mellom beina siden første gang jeg var gravid for 17 år siden (bruker pute også når jeg ikke er gravid). Men jeg bruker bare en vanlig IKEA pute som jeg vasker og bytter ut av og til.

Jeg sover også dårlig :( kjempetrøtt hele dagen og må ta en lur i løpet av dagen. NVåkner om natten og får ikke sove. Krise i den verste eksamensperioden :(

Back
Topp