Smerter i eggstokk(ene) etter EL?

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Jeg har det siste døgnet cirka hatt store smerter i eggstokkene. Først begge, men mest på venstre siden (der jeg tror egget slapp for 5 dager siden), og nå utelukkende stikkende smerte på venstre siden. I natt var det helt j*****, og jeg var sikker på at dette måtte ende opp med sykehusinnleggelse. Så for meg vridd eggstokk, store cyster, infeksjon osv. Smertene har heldigvis roet seg litt, men det er fortsatt en del smerter på venstre eggstokken. Ubehagelig å stå, sitte, gå, være nær.. Til og med tissing gjør vondt. Skal ta kontakt med legen om dette fortsetter videre starten av neste uke. Brukt letrozol denne runden for å få eggløsning. Hadde en del kraftige murringer dagene før eggløsning og skikkelig smerte noen minutter på det tidspunktet som passer med at egget slapp.

Er dette normalt? Og vil en eventuell graviditet være helt utelukket nå?

Kanskje du slapp fler enn ett egg? Eller festesmerter? :D
Evt om det har noe å gjøre med medisinen du bruker?

Jeg har alltid stikking og lette kramper dpoland, men ikke sååå ille som du beskriver...

Jeg husker at jeg hadde en sviende/stikkende smerte i eggstokken da jeg ble gravid. Jeg var 6 dpo når jeg kjente det.
Håper det er likt for deg:)

Kanskje du slapp fler enn ett egg? Eller festesmerter? :D
Evt om det har noe å gjøre med medisinen du bruker?

Jeg har alltid stikking og lette kramper dpoland, men ikke sååå ille som du beskriver...

Tror ikke medisinene skal ha noe å si (letrozol er gjerne da kun før eggløsning). Men kanskje festesmerter ja.. Dog varer vel ikke de så lenge og såpass intenst vel? :sorry: Var liksom på nippet til å ringe legevakten i natt..

Jeg husker at jeg hadde en sviende/stikkende smerte i eggstokken da jeg ble gravid. Jeg var 6 dpo når jeg kjente det.
Håper det er likt for deg:)

Hm ja, kan jo håpe :oops:

Huff, høres ikke noe godt ut :( Er du helt sikker på at EL var for 5 dager siden? At det ikke er egget som driv å løsne nå?

Huff, høres ikke noe godt ut :( Er du helt sikker på at EL var for 5 dager siden? At det ikke er egget som driv å løsne nå?

Ganske sikker. Fikk bekreftet det med denne tempen og utfloden er som dpo-utflod. Ingen andre tegn enn smerter i eggstokken.

b_8Nt2Kp.png

Jeg har ikke hatt det så ille som du nå i dpo land men de to dagene rundt EL var grusomme. Aldri hatt så sterke el smerter før. Første mnd min på letrozol. Men nå i dpo land er jeg fremdeles veldig "støl" og har tidvis smerter i livmoren/eggstokkene. Jeg har som sagt ingen tidliger erfaring med letrozol men krysser fingrene for at dette er positive tegn for oss begge da ;)

Hmm, det må vel bare være fordi det var et superegg som slapp og for lengst er igang med å bli en liten spire, kan ikke forstå noe annet ;)

Hmm, det må vel bare være fordi det var et superegg som slapp og for lengst er igang med å bli en liten spire, kan ikke forstå noe annet ;)

Gav i hvert fall skygge 6 dpo :P Tar den ikke direkte seriøst da, lært av egne feil :sorry:

IMG_5975.JPG

Back
Topp