Et helt døgn uten sonde

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Snuppa har klart å spise selv i et døgn nå.
I tillegg lot hun seg vekke for mat i natt, noe som ikke gikk for 4dager siden.

Håper dette fortsetter. Hun får jerntilskudd, så dette blandes i litt melk i flaske morgen og kveld.
Vurderer et flaskemåltid på natten for å vite hvor mye hun tar.
 
Så flott![emoji4]
 
Går jammen fremover da ja :) Så herlig [emoji1]
 
Vi er hjemme nå og ammer og flasker litt.
Jeg synes det er tøft for hun blir så lett overstimulert særlig rundt måltid. Reagerer på hver minste lyd,som påvirker ammingen. Har hun hatt mye inntrykk en dag gir det uttrykk i ammingen. Da sliter vi med måltidet.

Kjenner jeg stresser. Både over vektoppgang, for jeg vet hvor viktig det er. Men også maten, for hun blir frustrert og kaver seg opp noe som gjør det vanskeligere for henne. Hun har vansker med å «koble seg på brystet». Bruker ammeskjold, men da jeg skulle kjøpe dette ved hjemreise, hadde de ikke min størrelse så jeg måtte kjøpe størrelsen større.

Idag brast jeg sammen i gråt for jeg hadde ikke ammeproblemer med førstemann, og nå er det virkelig arbeid. Har melk i massevis, så det står kun på hennes teknikk. For hun suger bra når hun først har tak.
 
Vi er hjemme nå og ammer og flasker litt.
Jeg synes det er tøft for hun blir så lett overstimulert særlig rundt måltid. Reagerer på hver minste lyd,som påvirker ammingen. Har hun hatt mye inntrykk en dag gir det uttrykk i ammingen. Da sliter vi med måltidet.

Kjenner jeg stresser. Både over vektoppgang, for jeg vet hvor viktig det er. Men også maten, for hun blir frustrert og kaver seg opp noe som gjør det vanskeligere for henne. Hun har vansker med å «koble seg på brystet». Bruker ammeskjold, men da jeg skulle kjøpe dette ved hjemreise, hadde de ikke min størrelse så jeg måtte kjøpe størrelsen større.

Idag brast jeg sammen i gråt for jeg hadde ikke ammeproblemer med førstemann, og nå er det virkelig arbeid. Har melk i massevis, så det står kun på hennes teknikk. For hun suger bra når hun først har tak.

Overstimulig er ikke uvanlig desverre. Men etterhvert vil dere raskt kunne fange oppe hva og når, og det blir lettere å tilpasse seg. Vi var lite ute det første halvåret pågrunn av dette. Men det kan være tøft, for det går gjerne utover noe annet. Det er vanskelig for de små også, som er veldig høysensitive med umodne nerver.

Jeg synes det kan høres ut som dere kunne hatt en fordel av å kontakte enten sykehuset, eller helsestasjonen angående dette med ammingen? For det er ikke godt når det bare blir stress, og du går og bekymrer deg. Ammehjelpen kan og være en god kontakt om du ønsker hjelp med ammingen. Helsestasjonen kan også bidra.

Hjelper det om du klemmer sammen brystet for henne? Her også var det utfordring med å få tak, men det gikk bedre med tiden ettersom hun ble sterkere. Forstår godt frustrasjonen din [emoji173]
 
Back
Topp