Nok en kake fra meg :-)

ORIGINAL: BlåBobler

ORIGINAL: Minsanten II

ORIGINAL: Linda29

Er du konditor eller? [8D]

Nei, ikke konditor. Men jeg er KOKK da [:)] 

Har jobba litt som konditor på Oset høyfjelleshotell i noen år, men føler jeg har glemt det meste jeg lærte der.....

Jeg lagde kake til Jonas sin bursdag forrige helg, og da ble jeg bare såååååå skuffa over meg selv. Så jeg måtte gjøre det godt igjen for sjela mi ved å bake en kake til klassen til Linnea i dag [:)]

Ps! Det er egentlig ikke så veldig vanskelig. Man må bare finne en teknikk og ikke minst ha GOD tid [:)]

Her er den Jonas fikk på sønadg: [:'(]

Ble du skuffa over deg selv over den kaka der?!?!
Da skal jeg aldri invitere deg på en av mine hjemmelagde kaker i hvert fall....... [8|]
[:D]

Joooo, gjør det da???  [:)][:)][:)]

Jeg blir skuffa fordi jeg vet at jeg kan hvis jeg bare konsentrerer meg nok og tar meg god nok tid! Jeg har gjort det før, og da ble det sååå mye bedre enn dette. SÅ da må jeg klype meg sjøl litt, og gi meg litt kjeft [:@] [:D]

Men bare så det er sagt, så lager jeg stort sett bare helt vanlige kaker! Kjedelig brownies og gulerotkake og sånn [:D]

Nei nå slutter jeg å bake kaker.. Ser du bor i Østfold, så jeg begynner heller å bestille kaker fra deg, jeg!! [:D][:D][:D]

ORIGINAL: sussipus

WOOW!!  du har npen heldige barn!!!

har du oppskrift på smørkrem??
og en god enkel kakeoppskrift??
jeg får flate tørre kaker...og skal ha bursdag på lørdag/søndag!!!!!!!

Jeg kan fortelle deg en hemmelighet hvis du lover å ikke si det til BlåBobler.....

Toro!

[:D][:D]

Har jobba litt som konditor på Oset høyfjelleshotell i noen år, men føler jeg har glemt det meste jeg lærte der.....

Jeg lagde kake til Jonas sin bursdag forrige helg, og da ble jeg bare såååååå skuffa over meg selv. Så jeg måtte gjøre det godt igjen for sjela mi ved å bake en kake til klassen til Linnea i dag [:)]

Ps! Det er egentlig ikke så veldig vanskelig. Man må bare finne en teknikk og ikke minst ha GOD tid [:)]

Skuffa over den?!?? Da skulle du sett det dronningslottet jeg laget da yngste jenta mi hadde bursdag[&o] DET var noe å være skuffet over,men så har jeg aldri laget noe sånt da så det ble min unskyldning[:)]
Knall fine kaker du har laget

flink du!!![;)]

Denne rosa/blå kaka er slik:

4 dl vann og 250gr smør kokes opp i en STOR kjele til smøret er smeltet.

Tilsett 9 dl sukker og visp.

Tilsett 3 dl SETER-rømme.

Ha i 4 egg, men bare ett av gangen og visp godt.

Tilsett 1 pose rett i koppen kakako (eller 4 ss O'Boy) og 1 pose rett i koppen cappucino/kaffe latte e.l.

Ha til slutt i 9 dl hvetemel, 2 ts natron og 2 ts vaniljesukker.

Visp alt godt sammen mens kjelen står på plata , men skru plata av når vannet/smøret er smeltet.

Ha så hele røra i en langpanne som er kledd med bakepapir. Stekes på ca. 30 minutter i 175gr.

Pass på at den ikke står for lenge, da blir den tørr.... [:)]

Smørkrem:

100gr smør
100gr melis
2 ts vaniljesukker
Konditorfarge

Pass på at smøret er mykt før du setter gang. Alt vispes hurtig i mixer til det blir en luftig, kremete konsitens.

[:)]

Jeg kan fortelle deg en hemmelighet hvis du lover å ikke si det til BlåBobler.....

Toro!

[:D][:D]

Hihi [:D] Jeg bruker også Toro innimellom!!!

Når jeg lager denne f.eks passer det perfekt med 1 pakke Toro langpanne [:)]

Ble du skuffa over deg selv over den kaka der?!?!
Da skal jeg aldri invitere deg på en av mine hjemmelagde kaker i hvert fall....... [8|]
[:D]

Joooo, gjør det da???  [:)][:)][:)]

Jeg blir skuffa fordi jeg vet at jeg kan hvis jeg bare konsentrerer meg nok og tar meg god nok tid! Jeg har gjort det før, og da ble det sååå mye bedre enn dette. SÅ da må jeg klype meg sjøl litt, og gi meg litt kjeft [:@] [:D]

Men bare så det er sagt, så lager jeg stort sett bare helt vanlige kaker! Kjedelig brownies og gulerotkake og sånn [:D]

Nei nå slutter jeg å bake kaker.. Ser du bor i Østfold, så jeg begynner heller å bestille kaker fra deg, jeg!! [:D][:D][:D]

Jeg tar i mot bestillinger på kaker og mat (koldtbord, spekefat, ostefat og snitter) [:D] 

Har laget veldig mye til dåp og 50-60 årslag osv [:)]

hehe jeg viste kaka te sara å sambo,  å sara hade lyst til å smake på denne, så sier jeg til sambo: Æsj enkelte her inne er så kreative at jeg vil spy på døm! da sier sara: mamma da vil ikke jeg spise den kaka hvis du ska spy på den! [8D]

ORIGINAL: talata

hehe jeg viste kaka te sara å sambo,  å sara hade lyst til å smake på denne, så sier jeg til sambo: Æsj enkelte her inne er så kreative at jeg vil spy på døm! da sier sara: mamma da vil ikke jeg spise den kaka hvis du ska spy på den! [8D]

Hehe [:D] 

ORIGINAL: nettemor

OII SHIT!!!  Den var skikkelig fin!!  [:)][:)]

Kjempeflink du er !![:)][:)][:)]

Denne kaken laget jeg også til snuppa sin et års dag[:)]bare med rosa da,prinsesseslott selvfølgelig[:D]

Hvor sender vi bestillingene på sånne hen.......?[:D]

ORIGINAL: BollaPinnsvin79

så flink du er!!!!!!!!!!!!!!!![:D][:D][:D]

Hadde jeg lagd sånne kaker så hadde ungene blitt spinnville her ja hehe...bestille av deg neste gang kanskje???? Ser du bor i Sarp så[;)]

Bare til å bestille [:D]

Jeg lager Harry potter som jeg la inn bilde av lenger oppe her, også slott og den blå/rosa kaka + denne

og denne:

OGSÅ HAR JEG EN "JENTEFORM" men den har jeg ikke bilde av [:)]

ORIGINAL: FebruarGullet

Holy shit!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så flink du er!!!![:D] *misunnelig*

ut på butikken å handle inn til kake, og sånn sprøyte dings[;)] 
Er det smørkrem du bruker som "glasur" på alle kakene??

JA PÅ DENNE BLÅ/ROSA KAKA OG DE FIGURKAKENE ER DET SMØRKREM, ELLERS BRUKER JEG MARSIPAN OG MMF (MARSMELLOW-FONDANT) [:)]

Kjempefin kake - synes den andre også var fin jeg. Flink du er![:D]

woooooooooooow for en mesterverk, den var jo bare helt nydelig

ORIGINAL: MammaOkt

Kjempefin kake - synes den andre også var fin jeg. Flink du er![:D]

Sign![:)]

JA PÅ DENNE BLÅ/ROSA KAKA OG DE FIGURKAKENE ER DET SMØRKREM, ELLERS BRUKER JEG MARSIPAN OG MMF (MARSMELLOW-FONDANT) [:)]

Hvordan lager du Marsmellow-fondant da?

btw - knallfine kaker altså

ORIGINAL: Trista

Hvordan lager du Marsmellow-fondant da?

btw - knallfine kaker altså

Den er brukt på denne kaken, den er helt hvit og lett å jobbe med!

200 gram
marshmellows

2 ss vann

2 ss matfett(smeltet)

ca. 500 gram melis

Ha vann og
marshmellows i
en stor bolle og
 sett det i mikron
ca 1.5 - 2 min til
det puffer opp.

Ta det ut og ha