vi har kommet hjem :-)

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Igår fikk vi reise hjem. Det var både godt og skummelt, men nfi forsikret oss om at de var tilgjengelig 24/7 på tlf, og ingen henvendelser var for små/dumme.

Men idag kjenner jeg på usikkerheten om hun får nok næring.
Hun sover mye, jeg forsøker holde oversikten over hvor mange timer mellom hvert måltid. Synes jeg hun har tatt lite fra bryst prøver jeg å gi litt på flaske vedsiden av. Men ikke alltid hun tar noe av flaska. Er sikkert mett, for ellers tar hun flaska fint.

Er så redd hun spiser for lite og ikke legger på seg. Hun har våte bleier til hvert stell, men er de våte/ tunge nok? I tillegg merker jeg fort stresset her hjemme med hund, katter, mann og storesøster. På sykehuset var det rolig og ingen forstyrrelser.
 
Så godt :Heartred
Her var det både godt og skummelt når vi kom hjem, men det går seg til ;)
 
Velkommen hjem[emoji173]️
Du kan sikkert stikke innom helsestasjon for å veie henne innimellom?
 
Velkommen hjem[emoji173]️
Du kan sikkert stikke innom helsestasjon for å veie henne innimellom?
Skal innom sykehuset på tirsdag og veie henne.

Helsestasjonen vi tilhører er ikke akkurat en hjelpsom helsestasjon. Sykehuset ringte dem da helsestasjon ikke hadde tatt kontakt med avdelingen etter at de fikk melding om fødselen. Da lovte de å ringe meg samme dag, det gjorde de ikke, ei heller de neste dagene. Så sykehuset ringte og purret, fortalte at jeg reiser hjem snart. De lovte å ringe, men gjorde det ikke. Først igår ettermiddag ringte dem. Og da presterte hun å si at de har tatt kontakt og snakket med sykehuset flere ganger for å holde seg oppdatert på meg. Jeg visste det var bullshit.

Min søster som har et barn med sykdom, som ikke spiser noe særlig og må få næringsdrikker på blåresept, forsøkte å reise innom denne helsestasjonen og veie da datteren var 1år (de tilhører samme). De møtte skikkelig motstand på å komme for vektkontroll en gang i uka eller hver 2uke.
 
Så godt :Heartred
Her var det både godt og skummelt når vi kom hjem, men det går seg til ;)
Sitter og vurderer om jeg skal ta kontakt med avdelingen og få veid henne imorgen, selv om vi har avtale til tirsdag. Kjenner jeg stresser litt. Fra daglig veiing før og etter måltid til flere dager uten vektkontroll.. det er skummelt
 
Sitter og vurderer om jeg skal ta kontakt med avdelingen og få veid henne imorgen, selv om vi har avtale til tirsdag. Kjenner jeg stresser litt. Fra daglig veiing før og etter måltid til flere dager uten vektkontroll.. det er skummelt

Drev dere med måltidsveiing helt til dere dro hjem? I så fall skjønner jeg godt det er skummelt! Her slutta vi med måltidsveiing 2-3 dager før vi reiste hjem, fikk beskjed om å amme så mye hun ville (med tidsbegrensning riktignok, maks 15-20min amming den første tida så hun ikke skulle bli for sliten) og så tilby flaske med en angitt mengde etterpå.
 
Skal innom sykehuset på tirsdag og veie henne.

Helsestasjonen vi tilhører er ikke akkurat en hjelpsom helsestasjon. Sykehuset ringte dem da helsestasjon ikke hadde tatt kontakt med avdelingen etter at de fikk melding om fødselen. Da lovte de å ringe meg samme dag, det gjorde de ikke, ei heller de neste dagene. Så sykehuset ringte og purret, fortalte at jeg reiser hjem snart. De lovte å ringe, men gjorde det ikke. Først igår ettermiddag ringte dem. Og da presterte hun å si at de har tatt kontakt og snakket med sykehuset flere ganger for å holde seg oppdatert på meg. Jeg visste det var bullshit.

Min søster som har et barn med sykdom, som ikke spiser noe særlig og må få næringsdrikker på blåresept, forsøkte å reise innom denne helsestasjonen og veie da datteren var 1år (de tilhører samme). De møtte skikkelig motstand på å komme for vektkontroll en gang i uka eller hver 2uke.

Uff da, det var en kjip helsestasjon?![emoji849]
Greit å bruke sykehuset i steden da ja...
 
Dere trenger ikke dem for å veie der, så bare reis innom og veie når dere ønsker det.

Vi hadde det akkurat på samme vis i begynnelsen; veide i hytt og vær, og jeg skrev ned alle måltider, hvor lenge han spiste (24/7 :p) og sjekket alle bleiene.
Etterhvert ble jeg tryggere på meg selv og ble kjent med ham. Han spiste konstant, men det var sånn han trengte å ha det.
Å begrense ammingen etter tid er sjeldent nødvendig, for babyen og puppen samarbeider best når de får styre selv.
(Vekking av sløve og/eller undervektige/syke barn kan være nødvendig, det gjorde vi til han var 3 mnd.)

Dette klarer du fint, og selv om det er overveldende nå, vil du snart ta deg selv i å tenke "oi, dette har jeg skikkelig teken på, vi er et velsmurt maskineri!" :)
 
Drev dere med måltidsveiing helt til dere dro hjem? I så fall skjønner jeg godt det er skummelt! Her slutta vi med måltidsveiing 2-3 dager før vi reiste hjem, fikk beskjed om å amme så mye hun ville (med tidsbegrensning riktignok, maks 15-20min amming den første tida så hun ikke skulle bli for sliten) og så tilby flaske med en angitt mengde etterpå.
Slutta med måltidsveiing kvelden før vi reiste hjem. Men de tok jo nettovekt hver morgen, så ble jo veid utreise dagen.
 
For en shit hs altså ! Hadde levert en skikkelig klage på de.

Ingenting som står i veien for at dere kan veie ungen alene da. Jeg gikk mye inn alene, kun for å veie. Trengte ikke hs med for å veie. Vektene står ute i fellesrommet her så. Så da gjorde jeg som jeg ville og gikk etterpå. Var litt betryggende å se at ungen la på seg også :)

Velkommen hjem da. Er litt skummelt, men man lærer mye kjapt og finner utav hvordan best gjøre ting for sitt barn kjappere også. For nå er det dere som har kontrollen.

Man føler seg mer med enn på sykehuset syns jeg. Da fulgte jeg mer det de sa jeg måtte gjøre, var jo litt usikker jeg hvordan håndtere babyer mindre enn dukkestr [emoji85]
 
Igår fikk vi reise hjem. Det var både godt og skummelt, men nfi forsikret oss om at de var tilgjengelig 24/7 på tlf, og ingen henvendelser var for små/dumme.

Men idag kjenner jeg på usikkerheten om hun får nok næring.
Hun sover mye, jeg forsøker holde oversikten over hvor mange timer mellom hvert måltid. Synes jeg hun har tatt lite fra bryst prøver jeg å gi litt på flaske vedsiden av. Men ikke alltid hun tar noe av flaska. Er sikkert mett, for ellers tar hun flaska fint.

Er så redd hun spiser for lite og ikke legger på seg. Hun har våte bleier til hvert stell, men er de våte/ tunge nok? I tillegg merker jeg fort stresset her hjemme med hund, katter, mann og storesøster. På sykehuset var det rolig og ingen forstyrrelser.

Så deilig at dere har fått komme hjem! Det føles gjerne litt skummelt i starten, det er nytt og man må vende seg litt til situasjonen på nytt på en måte.

Angående dette med mat og vektoppgang så antar jeg at dere i starten har tette kontroller? Jeg vil anbefale deg å senke skuldrene, og stole på at hun får nok. Og kontakt heller nfi for mange ganger, hvis du er usikker. Eller hvis hun ikke våkner så lett av seg selv, eller er vanskelig å vekke. Jeg var redd for det i starten selv, men det gikk seg forholdsvis raskt til :)

Blir mer stress når man kommer utenfor, men samtidig, er det ikke litt godt å få normale rammer igjen? Men ring de, om du er engstelig :)
 
Skal innom sykehuset på tirsdag og veie henne.

Helsestasjonen vi tilhører er ikke akkurat en hjelpsom helsestasjon. Sykehuset ringte dem da helsestasjon ikke hadde tatt kontakt med avdelingen etter at de fikk melding om fødselen. Da lovte de å ringe meg samme dag, det gjorde de ikke, ei heller de neste dagene. Så sykehuset ringte og purret, fortalte at jeg reiser hjem snart. De lovte å ringe, men gjorde det ikke. Først igår ettermiddag ringte dem. Og da presterte hun å si at de har tatt kontakt og snakket med sykehuset flere ganger for å holde seg oppdatert på meg. Jeg visste det var bullshit.

Min søster som har et barn med sykdom, som ikke spiser noe særlig og må få næringsdrikker på blåresept, forsøkte å reise innom denne helsestasjonen og veie da datteren var 1år (de tilhører samme). De møtte skikkelig motstand på å komme for vektkontroll en gang i uka eller hver 2uke.
For en helsestasjon :( Det er jo bare trist... Kontakt heller sykehuset den første tiden i såfall, om helsestasjonen skal være vanskelig.
 
Back
Topp