Dere som fødte i mars...

Mackenzie87

Betatt av forumet
Hvorfor får vi ikke barnetrygd før i Mai? Dvs at vi ikke får barnetrygd for april det da?
Altså, det er ikke livsviktig altså ;) Men husker at med storebror så fikk jeg barnetrygd måneden etter jeg fødte.
Som sagt ikke livsviktig, bare jeg som vil ha en forklaring. Hehehe.. Vedtaket kom jo dager etter fødsel liksom!
 
Men er det ikke litt feil at noen skal få for en måned ekstra? Eller en måned mindre? Terminen var riktig nok i april men allikevel liksom. Blir bare litt irritert på sånt liksom, for jeg sa hele tiden at den terminen vi fikk i april umulig kunne stemme (rart at vi liksom vet det der ;) ) Men det var ikke som at de endret på terminen eller ville høre på meg, så jeg mistet jo 3 uker permisjon også da likesågodt... Hmm...
 
Men får du ikke dobbelt opp i mai da?
Sist fødte jeg i april. Fikk ingenting i mai, men dobbelt opp i juni [emoji5] Ting tar tid hos nav...
 
Jeg får også fra mai, syntes det var merkelig! Håper det blir dobbelt opp da :p
 
Jeg fødte i februar, og får ikke barnetrygd før nå i april. Så det er nok slik reglene er :/
 
Siden jeg måtte ringe nav pga pleiepengene så spurte jeg om barnetrygden samtidig og hun svarte meg at det tar tid før de får det nye barnet inn i systemet, så første mnd får man ikke, mens andre mnd får man dobbelt siden man har en utestående:) så da får man vell stole på det da;)

Det kjipe med samtalen var at foreldrepengene blir holdt igjen til pleiepengesøknaden og papirene fra det er i orden og ferdig behandlet for både meg og mannen. Så det kan visst ta sin tid før jeg får noe lønn:/
 
Back
Topp