Postafen

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Har en pakke som jeg har fått utskrevet fra legen 25mg 100tabl. Sjekket nå på apotekets side om de var reseptfrie og de har en pakke med disse men i pakker på 10tabl, er dette de samme? [emoji57]

Ja, det er samme.
De skriver ut resept når man trenger de litt oftere enn "normalen". Blir både dyrt og lite hensiktsmessig om man må kjøpe en ny pakke hver femte dag.
Er samme med reseptfrie smertestillende som f.eks Paracet. Har fått resept på boks med 100 stk i forbindelse med operasjon.

Ja, det er samme.
De skriver ut resept når man trenger de litt oftere enn "normalen". Blir både dyrt og lite hensiktsmessig om man må kjøpe en ny pakke hver femte dag.
Er samme med reseptfrie smertestillende som f.eks Paracet. Har fått resept på boks med 100 stk i forbindelse med operasjon.

Takk for svar[emoji16] ser også det er rød (rosa) trekant på de[emoji51] den har ikke jeg sett før nå[emoji38]

Takk for svar[emoji16] ser også det er rød (rosa) trekant på de[emoji51] den har ikke jeg sett før nå[emoji38]

Er trekant ja.
Klippet fra felleskatalogen: "Pasienten bør gjøres oppmerksom på at preparatet kan svekke reaksjons- og konsentrasjonsevnen, og advares mot bilkjøring og bruk av maskiner."

Man kan bli trøtte av de :) hehe. Men er ikke helt anbefalt å bruke disse da det kan påvirke fosteret, men har man ekstrem kvalme, fare for å bli helt uttørket så er det et must å bruke :)

Back
Topp