Kjøpe vogn i Sverige

venterenspire

Blir kjent med forumet
Har vært på tanken om å kjøpe barnevogn i Sverige ettersom det er litt billigere der, men jeg er veldig usikker med tanke på garantien om det skulle skje noe.. Noen som har erfaring med det, eller vurderer det samme? [emoji846]

Jeg var i Sverige i dag, men rakk ikke å kikke. For jeg aner ikke noe om prisene der ift her. Og nå er det jo ikke så stor forskjell på kursen. Men vet ikke om jeg gidder "å smugle" vogn. For vi skal ha en som er mye dyrere enn 3000kr.

Vi bestilte forrige vogn på nett i Sverige. Tok det som en utflukt og bodde på hotell da vi hentet den. Sparte nok ikke så mye på det totalt sett, men det var hyggelig med en tur ;) Tror vi sparte mer på bilsetet. Det sendte de i posten.

Noen venner av oss kjøpte emmaljunga vogn i Sverige for noen mnd siden. De hadde regnet på at vogn og alt av utstyr her i Norge hadde kommet på over 20.000 mens de fikk det til 10.000 i Sverige :)

Noen venner av oss kjøpte emmaljunga vogn i Sverige for noen mnd siden. De hadde regnet på at vogn og alt av utstyr her i Norge hadde kommet på over 20.000 mens de fikk det til 10.000 i Sverige :)

Huff, jeg kan ikke noe for det, men jeg synes det er helt ville priser på alt mulig!

Vi kjøpte vogn i Sverige i fjor høst. Betalte ca 9000 (8500 kr norske da kursen litt bedre) for en vogn som hadde kostet ca 14000 kr i Norge så det er absolutt penger å spare. Du kan ha med varer til en verdi av 3000kr per person så da vi var 3 personer var det ikke engang smugling ;)

Vi kjøpte vogn i Sverige i fjor høst. Betalte ca 9000 (8500 kr norske da kursen litt bedre) for en vogn som hadde kostet ca 14000 kr i Norge så det er absolutt penger å spare. Du kan ha med varer til en verdi av 3000kr per person så da vi var 3 personer var det ikke engang smugling ;)
Det er jeg rimelig sikker på at det er, for en vare som koster 9000 kr er ikke like 3*3000 kr. Da må man ha varer til under 3000 kr hver seg. Man kan ikke dele varer. Så hvis det sto på kvitteringen bag 3000 kr, sportsdel 3000kr, understell 3000kr så var det greit, men sto det vogn 9000kr er det ikke greit. Håper hun som jobber som toller kan opplyse om reglene her forresten, sånn at jeg vet hva som er sant (og hva de godtar, da). Hadde jeg bare husket hvem det er igjen :)

Det er jeg rimelig sikker på at det er, for en vare som koster 9000 kr er ikke like 3*3000 kr. Da må man ha varer til under 3000 kr hver seg. Man kan ikke dele varer. Så hvis det sto på kvitteringen bag 3000 kr, sportsdel 3000kr, understell 3000kr så var det greit, men sto det vogn 9000kr er det ikke greit. Håper hun som jobber som toller kan opplyse om reglene her forresten, sånn at jeg vet hva som er sant (og hva de godtar, da). Hadde jeg bare husket hvem det er igjen :)
Jeg fikk en kvittering som sa det, ja; underdel, bagdel og sittedel (3000 kr hver). Det er visst ganske vanlig at de får slike forespørsler [emoji87] Jeg var ganske ikke veldig klar. Du kan så klart ikke dele opp en vare :)

Kan til og med ha med varer til en verdi av 6000 kr pr prs om man har vært ute av landet i mer enn 24 timer. Fint å kombinere med en sommerferie f.eks.? Hilsen tolleren [emoji6]

Vi kjøpte nettopp vogn i Strømstad med alt av tilbehør...sparte 4700kr:) er garanti og man får 2 gratis service av vognen i løpet av 2 år tror jeg det var

Hva slags vogn kjøpte du? [emoji4]
Mondial hvitt skinn,med understellet som har svinghjul. Vet ikke om se har samme tilbud som i januar men gå på nett på kittishop strømstad (tror Det skrives sånn) bestilte med regntrekk,koppholder,vognkrok og delux stelleveske. Tok ca 8-10 uker fra vi bestilte til vogna var i butikken og vi kunne hente den. Vogna er kjempe lett å trille,men den tar endel plass i bilen. Man må ta av bagdelen når den skal legges sammen,men med sportsdelen så går det å legge den sammen med den på.

Mondial hvitt skinn,med understellet som har svinghjul. Vet ikke om se har samme tilbud som i januar men gå på nett på kittishop strømstad (tror Det skrives sånn) bestilte med regntrekk,koppholder,vognkrok og delux stelleveske. Tok ca 8-10 uker fra vi bestilte til vogna var i butikken og vi kunne hente den. Vogna er kjempe lett å trille,men den tar endel plass i bilen. Man må ta av bagdelen når den skal legges sammen,men med sportsdelen så går det å legge den sammen med den på.
Var inne å tittet nå og jeg sparer 2500kr ca på vogn, regntrekk og stelleveske :D men hvordan gjorde dere det med betalingen? Og kvitering?

Du betaler i butikk da er momsen inkl.(3000)får med kvittering samt en bok inkl tror det var 2 servicer. Eneste negative sånn tenkt i ettertid må være at man må dit for service og evt om det er noe feil på vogna..men er verdt det likevel når man sparer såpass mye[emoji4]

Back
Topp