Elle melle telle

HeidiB

Elsker forumet
Kjæresten skjønner ikke kvekket av uketelling...har forklart uendelig mange ganger at 7+4 = da er man i uke 8 :)

Frustrerende....
Flere som synes det?

Det gjorde ikke min heller, men nå har han egen app hvor han følger med. Tror den gjør det lettere å forstå :)

Kan ikke skjønne hva som er så vanskelig jeg da[emoji23]

Mannfolk, mye han her hjemme ikke forstår seg på når det kommer til graviditeten.. han blir helt fortvila av hormonella om dagen :p

Var veldig nøye med telling på nr1, med nr2 brukte jeg bare hvilken måned jeg var i. Har "ny" pappa nå, og han engasjerer seg veldig, så han vet sikkert mer enn meg!

Min mann lurer på hvorfor vi teller med to fantasi uker[emoji85] så hvis jeg sier i dag er vi 8 uker, så sier han at det er egentlig 6[emoji14][emoji28]
For man kan tydeligvis ikke telle med to uker før eggløsning[emoji23][emoji23][emoji85]

Hvilken app bruker dere?
Hadde helt glemt, men fant en gammel app som begge barna mine lå inne på.. Babyverden sin Gravid og barn. Ikke spesielt god, siden den henger seg opp hele tiden..

Hvilken app bruker dere?
Hadde helt glemt, men fant en gammel app som begge barna mine lå inne på.. Babyverden sin Gravid og barn. Ikke spesielt god, siden den henger seg opp hele tiden..

Mine to barn ligger også inne på Babyverden sin gravid app, ble litt overrasket siden det er 13 år siden jeg brukte den sist.. men gøy å se de ligger inne ved siden av frøet :)

Min mann lurer på hvorfor vi teller med to fantasi uker[emoji85] så hvis jeg sier i dag er vi 8 uker, så sier han at det er egentlig 6[emoji14][emoji28]
For man kan tydeligvis ikke telle med to uker før eggløsning[emoji23][emoji23][emoji85]

Det synes mannen her og.. men han skjønte det samtidig at det kan være vanskelig å vite akkurat når man hadde EL og egget ble befruktet og festet seg, at det da er enklere å regne fra første dag i siste mens

Egentlig ikke. Når du er 0+1 så er du jo i første uken, altså i uke 1, så når jeg nå er 7+3 så er jeg jo 7 fullgåtte uker og 3 dager, altså i den 8ende uken[emoji5]

Blir vant til det, men surret litt i begynnelsen med å forstå :)

Det er jo egentlig ikke fantasiuker da, graviditeten er jo 4 uker selv om fosteret er 2[emoji5] egget begynner jo sin reise lenge før befruktningen og kroppen gjør seg jo "klar" til graviditet hver måned[emoji85]

Det er jo egentlig ikke fantasiuker da, graviditeten er jo 4 uker selv om fosteret er 2[emoji5] egget begynner jo sin reise lenge før befruktningen og kroppen gjør seg jo "klar" til graviditet hver måned[emoji85]
I følge han er det bare fantasiuker[emoji23][emoji23] Uansett kor mye eg prøve å forklara...så har gitt opp å få han te å forstå det[emoji28][emoji85]

Back
Topp