Spise selv

Sjarmtroll

Glad i forumet
Er det noen der som ikke har brukt BLW-metoden med barna deres og som allerede har begynt å øve på å spise selv (tenker da på å spise selv med skje)? Hun begynte å spise selv med hendene (brødbiter og frukt og slik) da hun var 9-10 mnd. Prøvde i dag med skje og det syntes hun var så stas! Hun var mett, men ble rasende da jeg tok vekk den tomme skålen med yoghurt og havregryn :D

Men er det noen som har en ide på noe som kanskje er litt lettere for henne å spise selv, som kanskje holder seg bedre på skjeen? :) det er jo ikke noe hastverk, det kommer før eller siden [emoji1]
 
Her får han skje eller gaffel ttersom hva vi spiser. Han spiser mest med hendene, men ganske morsomt å se på når han får til å spise med gaffel. Stikker omtrent gjennom tallerken da men. Hehe. Ingen av mine har fått til skje ordentlig kun gaffel. Mater hvis vi har yoghurt osv, men mye fordi han leker for mye med det.
 
Hu mi spiser grøt og middagsglass med skje selv, må hjelpes innimellom så klart. Og det kan ikke være for mye i bollen. Ellers er a flink til å bruke gaffel også. Spiste pannekaker nå, men har starta å snu gaffelen så hvis ho ikke har stikki den i maten så detter alt av på tur til munnen.

Hvis grøten er passe tjukk så holder den seg ganske greit på skjea hvis det ikke er for mye på[emoji4]
 
L har tatt til skjea og yougert de tok han ganske tidlig men spiser med hendene
 
Ser at det kan tolkes som mi er kjempeflink[emoji28] men mye søl og litt spising med hender i tillegg[emoji6]
 
Her har hun spist skive selv siden hun var 8 (?) måneder, og middager har hun spist med oss (smaksprøver til å begynne med) fra samme alder. Legger alltid ved skje og gaffel ved, men hun bruker stort sett fingrene, det går mye fortere[emoji6] Hun får prøve å spise grøt med skje av og til, men syns at det blir mye søl (og hun har begynt å rive av deg alt av smekker), så jeg pleier å mate henne[emoji4] Middagsglass/poser gir jeg, supplerer de dagene vi har upraktiske middager eller erstatter et brødmåltid med det.
 
Her har hun spist skive selv siden hun var 8 (?) måneder, og middager har hun spist med oss (smaksprøver til å begynne med) fra samme alder. Legger alltid ved skje og gaffel ved, men hun bruker stort sett fingrene, det går mye fortere[emoji6] Hun får prøve å spise grøt med skje av og til, men syns at det blir mye søl (og hun har begynt å rive av deg alt av smekker), så jeg pleier å mate henne[emoji4] Middagsglass/poser gir jeg, supplerer de dagene vi har upraktiske middager eller erstatter et brødmåltid med det.
Her kjøres samme strategi:)
 
Her vil mini helst spise selv, og elsker å bruke skei og gaffel. Spiser ca halvparten av maten med det, før hun går lei og hiver i seg resten med hendene :p
 
Her har det gått i BLW siden 6 mnd. Har begynt å gi henne bestikk i det siste, noe hun syns er stas :) bytter litt på å spise med hender og bestikk da ;-) også kan hun drikke av glass selv, men krever at vi hjelper hun litt så det ikke blir søl.
 
Lillingen her spiser stortsett batr med skje og gaffel, er det lite igjen på tallerkenen så bruker han hendene på det siste[emoji5]
Han har fått det samme som vi har spist til middag og brødmat til alle måltider fra han var 10mnd og alltid hatt skje eller gaffel liggende med en bit på[emoji5] middager som vi har most sammen (feks fiskekaker, potet, brunsaus og gulrot) spiser han med skje, mens fiskekaker og makkaroni feks spiser han med gaffel[emoji5] bare å prøve seg frem, så finner de ut av det til slutt[emoji173]
 
Back
Topp