I hvilken uke kom barnet?

Har en sønn som kom i uke 35, han var dysmatur.
Er spent på om det blir prematur fødsel denne gangen også.
 
37+0, 67 timer etter vannavgang. Akkurat ikke prematur, men dysmatur med sine 2260gr. :)
 
Min 5 åring kom i uke 26[emoji4]
 
Hvor langt er du på vei nå? <3
16 uker på søndag, så enda leeenge til det er tid for vekstestimeringer. Går på blodfortynnende nå, så håper at det hjelper.

Hvor mye veide di lille?
 
16 uker på søndag, så enda leeenge til det er tid for vekstestimeringer. Går på blodfortynnende nå, så håper at det hjelper.

Hvor mye veide di lille?
Allikevel snart halveis :) Tenk på det! Men vet tiden kan gå sakte. Har du time til første estimering? Kan jeg spørre hva du går på blodfortynnende for? Håper det kan hjelpe morkaken din iallefall.

Mi ble født 1619gr, gikk ned til 1400gr. Hva med din? <3
 
Åh, liten <3 Vet de grunnen? Selv veide jeg 2200 ved fødsel 2 uker før termin.

Ja, han var bitteliten og helt oransje av gulsott. Den fineste lille ostepoppen. :D
De vet ikke hvorfor han var dysmatur, men jeg hadde en veldig tungt svangerskap med hyperemesis de første 18 ukene, og veldig mange plager, så de tror kroppen min kan ha vært litt "dårlig" på å være gravid rett og slett, selv om jeg gjorde alt "riktig."

Jeg ble født 5 uker for tidlig, men husker ikke i farten hva jeg veide.
 
Ja, han var bitteliten og helt oransje av gulsott. Den fineste lille ostepoppen. :D
De vet ikke hvorfor han var dysmatur, men jeg hadde en veldig tungt svangerskap med hyperemesis de første 18 ukene, og veldig mange plager, så de tror kroppen min kan ha vært litt "dårlig" på å være gravid rett og slett, selv om jeg gjorde alt "riktig."

Jeg ble født 5 uker for tidlig, men husker ikke i farten hva jeg veide.
Så herlig :) Husker mi og, lille fugleungen som lå i lys. Var bra gylden. Gikk heldigvis nedover da vi dro hjem :)

Obduserte de morkaken din? Et tøft svangerskap kan nok være forklaringen, ikke lett det der. Jeg synes det vondeste var å ikke kunne påvirke det fra utsiden. Annet enn å hvile.
 
Allikevel snart halveis :) Tenk på det! Men vet tiden kan gå sakte. Har du time til første estimering? Kan jeg spørre hva du går på blodfortynnende for? Håper det kan hjelpe morkaken din iallefall.

Mi ble født 1619gr, gikk ned til 1400gr. Hva med din? <3
Ja, nå går det jo egentlig fort :)
Nei, går ut fra at jeg får time når jeg er til OUL. De sier det skal være i uke 24. Går på blodfortynnende fordi de mistenkte begynnende svangerskapsforgiftning/morkakesvikt sist. Var det det samme med deg?

Lillingen veide 1700 gram, var nede på 1500, så en skikkelig sværing :p
 
Ja, nå går det jo egentlig fort :)
Nei, går ut fra at jeg får time når jeg er til OUL. De sier det skal være i uke 24. Går på blodfortynnende fordi de mistenkte begynnende svangerskapsforgiftning/morkakesvikt sist. Var det det samme med deg?

Lillingen veide 1700 gram, var nede på 1500, så en skikkelig sværing :p
Da var de jo omtrent like "store" da. Så sprøtt :p

Er vel vanligvis i uke 24 ja. Jeg har bare 1, så jeg er usikker. Mi ble målt hele tiden, fordi jeg har lavt stoffskifte. Ja, var samme her. Men her var det ingen tvil, jeg fikk meg en skikkelig smell. Obduserte de morkaken din?
 
Så herlig :) Husker mi og, lille fugleungen som lå i lys. Var bra gylden. Gikk heldigvis nedover da vi dro hjem :)

Obduserte de morkaken din? Et tøft svangerskap kan nok være forklaringen, ikke lett det der. Jeg synes det vondeste var å ikke kunne påvirke det fra utsiden. Annet enn å hvile.

Nei, ikke som jeg vet om, men vi var under tett oppfølging for vektestimering og fordi det var litt dårlig blodtilførsel tilbake til morkaken.

Enig, det var veldig frustrerende. :/ Heldigvis gikk alt veldig bra, og han var sunn og frisk, og er det enda. :)
 
Så tidlig <3 Hvordan klarer h*n seg i dag? Jeg synes det var tungt i uke 34, kan ikke se for meg uke 26 engang. Hvor liten var h*n?
Hun er frisk og fin med ingen senskader[emoji4] Vi har vært veldig heldige med henne[emoji173]
 
Da var de jo omtrent like "store" da. Så sprøtt :p

Er vel vanligvis i uke 24 ja. Jeg har bare 1, så jeg er usikker. Mi ble målt hele tiden, fordi jeg har lavt stoffskifte. Ja, var samme her. Men her var det ingen tvil, jeg fikk meg en skikkelig smell. Obduserte de morkaken din?
Nei, det skjedde en glipp, så den ble ikke sendt inn. Veldig merkelig ettersom sykehuset er med på et forskningsprosjekt om dysmaturitet og alt. Barnelegen sa at den hadde vært som en gullskatt for forskerne :D
Men ble litt stress på slutten, hastesnitt.

Hadde du svangerskapsforgiftning? Jeg hadde høyt blodtrykk fra omtrent midtveis i graviditeten, men rakk ikke å bli virkelig syk.
 
Nei, ikke som jeg vet om, men vi var under tett oppfølging for vektestimering og fordi det var litt dårlig blodtilførsel tilbake til morkaken.

Enig, det var veldig frustrerende. :/ Heldigvis gikk alt veldig bra, og han var sunn og frisk, og er det enda. :)
Det er godt å høre de fulgte det godt opp. Ta en titt i journalen din, der skal det stå om den er sendt inn eller ei :)

Så godt han er sunn og frisk, det er det aller viktigste til syvende og sist :)
 
Hun er frisk og fin med ingen senskader[emoji4] Vi har vært veldig heldige med henne[emoji173]
Så utrolig fint å høre :) Det er som jeg sa til ho over, det viktigste til syvende og sist. Men der kan man se at alt er mulig. Jeg har ei som et lett prematur, som allikevel har en del utfordringer.
 
Back
Topp