Når ta kontakt med lege/JM

Jeg ser det er mange som har første time nå snart. Er det så forskjellige praksis? Jeg har alltid hørt at første kontroll ikke er før uke 12 og at legen ikke vil ha deg inn før det så jeg har ikke stresset med det.

Jeg ser det er mange som har første time nå snart. Er det så forskjellige praksis? Jeg har alltid hørt at første kontroll ikke er før uke 12 og at legen ikke vil ha deg inn før det så jeg har ikke stresset med det.
Jeg fikk tlf av lege med resultat av hcg og da sa hun bare at jeg bestiller time når jeg nærmer meg 12uker :)

Jeg fikk tlf av lege med resultat av hcg og da sa hun bare at jeg bestiller time når jeg nærmer meg 12uker :)

Ja, det er liksom det jeg alltid har hørt. Jeg ser ikke noe poeng i å dra dit for å bekrefte graviditeten heller, etter 30 tester :hilarious:

Jeg har så ustabile sykluser at jeg synes det er vanskelig å vite hvor langt jeg er på vei. Så synes det er greit å ta en prat med legen [emoji4]

Husker noen når man kan høre hjertelyd med doppler? Tenker å bestille jordmortime den uken kanskje

Tror at man bør egentlig vente til etter 12 uker med dopplet mener jeg å huske fra sist gang. Mulig mer fordi det er vanskelig å høre hjertelyden når de er sååå små som de er i starten at det blir mer stress enn hjelp.

Husker noen når man kan høre hjertelyd med doppler? Tenker å bestille jordmortime den uken kanskje
Da jeg var på første time (uke 12) hos legen da jeg ventet jenta mi, ville hun ikke lytte etter hjerteslag da hun ikke ville at jeg skulle bli bekymret hvis man ikke hørte noe enda. Så ville kanskje ventet litt over 12uker :)

Hadde første time idag, 6+1. Var litt tidlig, legen kunne ikke ta blodprøve og slikt før uke 12, så ble satt opp på ny time. Men fikk tatt ultralyd [emoji7] selv om man ikke ser så mye, fikk jeg ihvertfall bekreftet at alt så bra ut hittil, og han trodde den datoen jeg har kommet fram til selv stemte veldig bra [emoji847]

Svangerskapskontroll blir bestill til uke 12. Men hvis dere svangerskapet ligner på det forrige må jeg vel til legen om noen uker å få sykmelding pga kvalme og oppkast Kommer til å gå annenhver gang til jm og fastlege denne gangen også, og å be om samtale med noen om forrige fødsel.

Jeg snakka med fastlegen i dag, og avtalte første kontroll i uke 13 (slutten av mai), også sa ho at jeg gjerne kunne ta en tur til jordmor før det[emoji6]

Jeg tok kontakt med legen i dag 5+1 og fikk time til første svangerskapskontroll 12+5 :)

Dere som har time hos lege før uke 12: er det noen spesiell grunn til det?

Dere som har time hos lege før uke 12: er det noen spesiell grunn til det?
Jeg skal bestille tidlig time til jm. Dette er fordi jeg fikk en kraftig rift forrige gang, og fikk beskje av fysio at jeg må ha keisersitt. Jeg blir veldig stresset av tanken på dette, og trenger og snakke med jm for og høre hva hun mener om dette [emoji4]

Back
Topp