Alternativ til bunadsko

Boblefrua

Forumet er livet
Eldste skal gå ganske langt i årets tog. Hun har barnebunad og bunadssko.
Men tror vi dropper bunadssko i år.

Så må finne et pent alternativ i år. Noen som har noen tips? Eller erfaring med gode pensko?

Nå er min litt ung. Men både jeg og datteren min bruker pensko til bunad. Hu har noen svarte sko fra skoringen og jeg bruker svarte blanke støvletter. Har flere problemer som gjør at bunadsko ikke passer og jeg får store smerter av å bruke det.

Til barn syns jeg ikke det er så nøye, det viktigste er at det er godt å gå med en hel dag. Hadde gutta mine hatt bunad, hadde jeg glatt putta på dem sorte joggesko. De har pene sko til finklærne en stund, men joggesko det meste av 17. mai.

Her så jeg de fleste gikk i joggesko under bunadene. Enkelte med ballerinasko.

Her så jeg de fleste gikk i joggesko under bunadene. Enkelte med ballerinasko.
Ja, har sett mange med joggesko. Bare syns det er litt synd med den nydelige arvebunaden :p
Kanskje jeg finner noen pene fritidssko?

Har alltid brukt joggesko. Syns det er grusomt å gå så langt i finsko selv, så da skal ihvertfall ungene slippe.

Bruker bare sorte pensko.

Til gutten min kjøper jeg ofte penskoene på sparkjøp til 150kr. Pene og gode å gå i.

Sorte joggesko :)

Som lita gikk vi stort sett i vintersko, votter og vinterklær + 17. mai klærne i tog, så det var ikke så nøye... (i mine barndomsminner snør det hver eneste 17. mai...)

Om de skal gå selv i hele toget, og det er ett stykke, så er det vel viktigst at de har ok sko å gå i? Mørke ballerinasko kan jo fungere, men de også blir vonde om man går langt. er ikke så farlige om de er sorte egentlig, så lenge de er litt nøytrale. Mørkebrune kan fungere like fint.

Som lita gikk vi stort sett i vintersko, votter og vinterklær + 17. mai klærne i tog, så det var ikke så nøye... (i mine barndomsminner snør det hver eneste 17. mai...)

Om de skal gå selv i hele toget, og det er ett stykke, så er det vel viktigst at de har ok sko å gå i? Mørke ballerinasko kan jo fungere, men de også blir vonde om man går langt. er ikke så farlige om de er sorte egentlig, så lenge de er litt nøytrale. Mørkebrune kan fungere like fint.
Tror vi alltid har pent vær :p
Selvsagt skal skoene være gode, men helst litt pene også. Og sorte er aktuelt, bunaden er lys. Og så må skoene bli brukt litt før selve dagen , så vi slipper gnagsår. Forhåpentligvis.

Jenta mi hadde joggesko i fjor i år blir det "strikkesko" hvis dere vet hva det er [emoji6]

5535b48e3f358f06d6f681039546920a.jpg
Sånne. Heter visst strikk sko

Tror vi alltid har pent vær [emoji14]
Selvsagt skal skoene være gode, men helst litt pene også. Og sorte er aktuelt, bunaden er lys. Og så må skoene bli brukt litt før selve dagen , så vi slipper gnagsår. Forhåpentligvis.
Uansett hvilken farge bunaden er, er jo bunadssko normalt sett svarte, så hvorfor er svarte sko uaktuelt?

Jeg har stort sett kjøpt bunadssko til mine som er greie å gå i. Men et år svarte støvler ;-)

Eldstemann har begynt i korpset nå, i år er det ikke uniform men fra neste år av skal han gå i uniform så da er det vel svarte sko som skal være gode å gå i som er tilbehør og det hadde jeg nok brukt til bunad og festdrakt også

Mine unger har ikke bunad da, de har bare festdrakt.

Uansett hvilken farge bunaden er, er jo bunadssko normalt sett svarte, så hvorfor er svarte sko uaktuelt?

Jeg har stort sett kjøpt bunadssko til mine som er greie å gå i. Men et år svarte støvler ;-)

Eldstemann har begynt i korpset nå, i år er det ikke uniform men fra neste år av skal han gå i uniform så da er det vel svarte sko som skal være gode å gå i som er tilbehør og det hadde jeg nok brukt til bunad og festdrakt også

Mine unger har ikke bunad da, de har bare festdrakt.
De er uaktuelle fordi hun ikke kommer til å bruke skoene igjen. Så vil ha sko som blir brukt resten av sommeren.

Back
Topp