Babynest eller ikke?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Jeg hadde ikke babynest til førstemann, men vurderer å gå til innkjøp av det til lillebror og benytte det til blant annet dagsoving.

For de av dere som har erfaring med babynest: var det nyttig/ble det brukt en del?

Mammaen min sydde babyenst til meg før storebror ble født.
Det ble brukt helt til han vokste ut av d!:) om kvelden låg han og sov på sofaen eller i lekegrinden i babynestet, og når vi skulle legge oss så bar vi han mens han låg i nestet opp og i seng:) senga blei liksom heller ikke så stor når han hadde det å ligge i :) anbefales :)

Fant bildet av det:) stoff og stil har oppskrift i butikk (og muligens på nett?) dersom du er flink med symaskin eller kjenner noen som er det ;)

Vedlegg

• IMG_0065.jpg
    IMG_0065.jpg
    87,2 KB · Visninger: 104
Vi hadde sist gang og brukte det heeele tiden. Hun sov i det om natten og når vi skulle stå opp om morgenen kunne jeg bære henne sovende i det inn på badet og videre til stuen. Uansett hvor hun lå i starten lå hun i det, og var "flyttbar" innad i huset. Veldig praktisk! Og jeg innbiller meg at verden føles tryggere for den lille babyen også[emoji4]

Vi hadde sist gang og brukte det heeele tiden. Hun sov i det om natten og når vi skulle stå opp om morgenen kunne jeg bære henne sovende i det inn på badet og videre til stuen. Uansett hvor hun lå i starten lå hun i det, og var "flyttbar" innad i huset. Veldig praktisk! Og jeg innbiller meg at verden føles tryggere for den lille babyen også[emoji4]
Så enig! Hadde det ikke til storesøster men når nr 2 kom så angret jeg ikke et sekund;)

Takk :) Jeg har to symaskiner som har stått og støvet ned i noen år. Kanskje det skal bli påskeprosjektet mitt :)
God ide! Det er visste veldig enkelt :) Det fulgte også med oppskrift på sånn "sovepose" som babyen kan ha når den blir større og sparker av seg dyna. Lykke til :)

Veldig nyttig! Det blir faktisk brukt enda. Han er 11 mnd.

Takk :) Jeg har to symaskiner som har stått og støvet ned i noen år. Kanskje det skal bli påskeprosjektet mitt :)
Babynest var mitt aller første syprosjekt noensinne. Startet u januar, ferdig med 5 stk Nå (mange venninner med baby i magen). Jeg brukte malen til stoff og stil. Kjøpte to stoff på 1.5 meter. Skråbånd, silkebånd, anorakkstopper, tynn overmadrasa fra ikea. Pute fyll fra ikea.
Satt meg ned og brukte YouTube og en blogg som utgangspunkt. Veldig overrasket hvor bra det ble .

http://christinabentdal.blogspot.no/2014/01/sy-babynestbabyrede.html?m=1

Brukte denne litt. Lykke til om du skal lage :)

Hadde egentlig ikke tenkt å ha det, helt til mormor kom og sa at hun hadde forelsket seg i 1 som vi bare MÅTTE godta som fødselsgave. Så nå er dette bestilt (uten teksten) [emoji23][emoji173]
8c43ac373d18100f1bbd108cec524c2f.jpg

Babynest var mitt aller første syprosjekt noensinne. Startet u januar, ferdig med 5 stk Nå (mange venninner med baby i magen). Jeg brukte malen til stoff og stil. Kjøpte to stoff på 1.5 meter. Skråbånd, silkebånd, anorakkstopper, tynn overmadrasa fra ikea. Pute fyll fra ikea.
Satt meg ned og brukte YouTube og en blogg som utgangspunkt. Veldig overrasket hvor bra det ble .

http://christinabentdal.blogspot.no/2014/01/sy-babynestbabyrede.html?m=1

Brukte denne litt. Lykke til om du skal lage :)

Tusen takk for gode tips! Jeg har sett bilder av nestene du lager, og de er jo nydelige! :)

Jeg vet ikke, men tror kanskje en venninne syr til meg. Hvis ikke så bestiller jeg et nytt et fra LilleVerden. Var veldig fornøyd med det vi kjøpte der sist. [emoji4]

Mamma sydde til storesøster og vi brukte det en hel del. Nå ligger det klart til nestemann :)

Kjøpte nest idag. Brukt vel og merke for kun 200,-. Hun som solgte det hadde alltid brukt dyne oppi, så den var veldig fint brukt.
Kun brukt til 1 barn.

Så hiver det i vaskemaskinen og satser på det beste

Back
Topp