Maserier, modningsrier og kynnere

Trultemor86

Elsker forumet
Selv om jeg har gjort dette før så glemmer man utrolig mye.
Jeg har i noen dager googlet litt om maserier. Glemt litt hvordan det var - hva det var. Hva er forskjellen? Hvor lenge varer de osv.

Kom over denne artikkelen som var ganske informativ: https://www.babyverden.no/Fodsel/Fo...-blir-ikke-verre-og-verre-men-bedre-og-bedre/

Begynte med murringer på kveldstid for en uke siden, og de går over til å komme litt på dagtid. Kjennes ut som menssmerter og jeg regner med det er for det nærmer seg slutten.
Kynnere har jeg kjent mye til. Da strammer jo bare hele magen seg om man blir litt "lammet" og klarer ikke gjøre noe, men disse murringene / maseriene / menssmertene er liksom litt nye.
Jeg klarer ikke sovne når de pågår. Men det er langt fra rier... såpass husker jeg ;) Man "glemmer ikke" følelsen av en god rie.. hehe.

Må bare ta meg selv i nakken og ikke få store forhåpninger når jeg "bare" er 36+3 i dag og gikk på overtid sist.

Regner med jeg ikke er alene om å lure på disse "modningstegnene", så deler det derfor med dere :)

Hehe du er ikke alene! Har hatt økende menstruasjonssmerter siste uka (er 36+2). Hyppigere kynnere og nesten litt "rier" i lårene. Til tider nedpress, noe jeg ikke kan huske at jeg hadde sist.

Jeg er 3.gangs og "bare" i uke 33 men jeg har allerede begynt å få en del maserier som jeg kjenner både foran og bak i korsryggen samt litt varmefølelse ned over lårene. Men langt fra regelmessig og ikke i nærheten av en god rie som du beskriver så godt at man IKKE GLEMMER [emoji23] Blir slitsomt om det skal bli verre og verre for hver uke frem mot termin [emoji15]

Hehe du er ikke alene! Har hatt økende menstruasjonssmerter siste uka (er 36+2). Hyppigere kynnere og nesten litt "rier" i lårene. Til tider nedpress, noe jeg ikke kan huske at jeg hadde sist.

Det er så skummelt og spennende syns jeg! :) Nevnte det til kjæresten min etter å ha vurdert om jeg faktisk jinxer noe dersom jeg sier det høyt. Sa at jeg er redd for å håpe at jeg har flax og slipper overtid denne gangen.
Hadde vært konge å føde som min mor: 2-3 uker før termin og på noen få timer :p Men det er vel for mye forlangt ;)

Jeg er 3.gangs og "bare" i uke 33 men jeg har allerede begynt å få en del maserier som jeg kjenner både foran og bak i korsryggen samt litt varmefølelse ned over lårene. Men langt fra regelmessig og ikke i nærheten av en god rie som du beskriver så godt at man IKKE GLEMMER [emoji23] Blir slitsomt om det skal bli verre og verre for hver uke frem mot termin [emoji15]

ouch, føler med deg. Var hos Jordmor med vonde kynnere i midten av svangerskapet og hun kunne ikke trøste meg med noe annet en at det var veldig vanlig at fleregangsfødende fikk det slik, og at jeg bare måtte leve med det.
Typisk!

Men er sikker på at mye er glemt om en stund og vi misunner alle som går rundt med gravidkul på magen.
..... Eller kanskje ikkje om en liten stund, om en lang stund :D :P

ouch, føler med deg. Var hos Jordmor med vonde kynnere i midten av svangerskapet og hun kunne ikke trøste meg med noe annet en at det var veldig vanlig at fleregangsfødende fikk det slik, og at jeg bare måtte leve med det.
Typisk!

Men er sikker på at mye er glemt om en stund og vi misunner alle som går rundt med gravidkul på magen.
..... Eller kanskje ikkje om en liten stund, om en lang stund :D :P

Ja, det var det jordmoren min også sa [emoji849] At jeg sikkert kom til å tro at jeg var i fødsel flere ganger men at det kun er kroppen som tuller med meg [emoji85][emoji849] Takk for den liksom! [emoji23] Ja, heldigvis blir alt dette tunge på slutten fort glemt, men blir nok aldri til å misunne en gravidmage igjen. 3 ganger er for meg veldig nok. Føler meg veldig ferdig med andre ord [emoji38]

Ja, det var det jordmoren min også sa [emoji849] At jeg sikkert kom til å tro at jeg var i fødsel flere ganger men at det kun er kroppen som tuller med meg [emoji85][emoji849] Takk for den liksom! [emoji23] Ja, heldigvis blir alt dette tunge på slutten fort glemt, men blir nok aldri til å misunne en gravidmage igjen. 3 ganger er for meg veldig nok. Føler meg veldig ferdig med andre ord [emoji38]
Haha ja da er vi i samme båt.. hadde ikke taklet ni mnd til. Tror ikke mannen min hadde taklet det heller haha ;)

Synes kynnerne har endret seg litt siste uke. Kan få noen kynnere som er skikkelig vonde med tak både i rygg og mage, men som regel kommer bare en og så kan det gå timer og evt dager før neste kommer. Så jeg bekymrer meg ikke for det. Er 35+1 i dag, så jeg regner med at det går litt tid enda før noe begynner å skje..Ikke er det plagsomt. Synes hyppige kynnere faktisk er mer slitsomt, selv om de ikke er vonde.

Synes kynnerne har endret seg litt siste uke. Kan få noen kynnere som er skikkelig vonde med tak både i rygg og mage, men som regel kommer bare en og så kan det gå timer og evt dager før neste kommer. Så jeg bekymrer meg ikke for det. Er 35+1 i dag, så jeg regner med at det går litt tid enda før noe begynner å skje..Ikke er det plagsomt. Synes hyppige kynnere faktisk er mer slitsomt, selv om de ikke er vonde.
Det er nok modning på gang ja :) Har noen sånne her og, et par en gang iblant, og så ingenting. Sist gang hadde jeg mye maserier fra ca uke 36, men ingenting som ble produktivt før over termin.

Har oftere og oftere "mensensmerter" nå. Ikke i rygg men nederst i magen. Er dette modning? Syntes også det begynner å bli "ubehagelig" å gå på do (nr. 2), da jeg kjenner at det presser litt i skrittet også når jeg trykker - vanlig?

Har oftere og oftere "mensensmerter" nå. Ikke i rygg men nederst i magen. Er dette modning? Syntes også det begynner å bli "ubehagelig" å gå på do (nr. 2), da jeg kjenner at det presser litt i skrittet også når jeg trykker - vanlig?
jeg også føler at det presser godt i skrittet når jeg går på do. Synes blodårer og det meste ellers står på spreng "der nede". Men jeg vet at ikke hodet er festet, så det er litt avstand mellom bebisen og den virkelige verden enda.

Er nok modning ja. Ubehagelig å gå på do kan jeg og skrive under på. Føler hele hodet til ungen er på vei ut selv om det er langt fra festet [emoji2][emoji85] Blir mer hoven og "sprengt" nedentil i tillegg, ikke godt [emoji849]

Back
Topp