Klarer ikke tro at jeg er gravid

Plutseligpluss

Flørter med forumet
Hei, er i uke 7+0 (Tror jeg da).

Har hatt flere positive tester, hadde en digital som viste 3+ i uke 6+3, og for to dager siden (fredag) hadde jeg hCG på 38857, så jeg burde jo snart forstå at sjansen er stor for at det er noe der. (Lege ville ikke ta en hCG til, ettersom det var for høyt for det visstnok?)

Men med nada symptomer, bare murringer, så klarer jeg ikke forstå det ennå. Dessuten er jeg i utlandet og får ikke snakket med lege som snakker mitt språk eller ok engelsk.

Skal ringe å forhøre meg om TUL i morgen, men prøver å holde tilbake å ikke ta det før om 2 uker. Men samtidig blir jeg utrolig sliten av å gå sånn her å lure og tenke - og dersom det ikke er for dyrt så kan det hende jeg tar den om 1 uke istedenfor.

Jeg har nok lest alt for mye på Google og alt for mye på forum om folk som har mistet. Men samtidig er jeg kanskje mer forberedt på at det kanskje ikke er noe liv.

Vet ikke helt hva jeg vil frem til her, kanskje bare noen beroligende ord? Evt noen erfaringer? Er vel sikkert noen her som har vært i samme situasjon?

#sliten

Kjære deg!
Skjønner at det er vanskelig å kvitte seg med de usikre tankene. Men det virker jo som om det ikke er noen grunn til bekymring? Du han helt fint være frisk og progressivt rugende uten symptomer, så lenge det ikke er blødninger.

Ønsker deg lykke til! Prøv å senke skuldrene, glede deg og puste med maven. Det er aldri noen garanti for hva som skjer i løpet av et svangerskap, men HEI, DU ER GRAVID!!!! :smiley-bounce016:Heartpink

Hei!
Jeg er 7+4 tror jeg, og jeg har også veldig lite symptomer. Skjønner deg veldig godt! Skal på TUL på fredag og håper virkelig det er liv i magen.

Jeg var helt sikker på at noe var galt i forrige svangerskap og måtte selv "melde meg ut" av forumet en periode fordi "alle" spontanaborterte, hadde ma eller x.u. Ble superstressa av det og måtte ha 2 tul for å roe meg ned. Etter den 2.kjøpte jeg doppler og hørte selv på hjertet et par ganger i uka frem til sparkene ble tydelige.
Fødte en velskapt frisk gutt 4 dager over termin

Denne gangen tar jeg det litt mer med ro selv om jeg merker mindre symptomer.
Løper ikke for å tisse hele tiden
Kvalm innimellom - kunne (nesten) vært bare matlei
Ikke superømme bryster , men litt om kvelden

Tror vi skal være fornøyde med å ha et så og si symptomfritt svangerskap enn så lenge jeg, utfordringer kommer nok etter hvert, og da kan vi være glade vi iallefall slapp hyperemesis og bekkenløsning fra uke 5 [emoji5]

Hei!
Jeg er 7+4 tror jeg, og jeg har også veldig lite symptomer. Skjønner deg veldig godt! Skal på TUL på fredag og håper virkelig det er liv i magen.
Ganske frustrerende, ja. Men samtidig er jeg jo glad jeg ikke er spysyk og sengeliggende da. Selv om all denne grillingen i huet nesten ødelegger meg like mye.

Masse lykke til, si ifra hvordan det går da! Krysser for deg [emoji171]

Kjære deg!
Skjønner at det er vanskelig å kvitte seg med de usikre tankene. Men det virker jo som om det ikke er noen grunn til bekymring? Du han helt fint være frisk og progressivt rugende uten symptomer, så lenge det ikke er blødninger.

Ønsker deg lykke til! Prøv å senke skuldrene, glede deg og puste med maven. Det er aldri noen garanti for hva som skjer i løpet av et svangerskap, men HEI, DU ER GRAVID!!!! :smiley-bounce016[emoji813]pink
Tusen tusen takk. Har ikke hatt noe blødninger nei, så er jo mest sannsynlig greit. Bare så kjipt å lese om alle som kommer på ul i sene uker og det har vært dødt lenge. Men er kanskje sjeldent dette skjer, spesielt uten symptomer..

Takk igjen, prøver så godt jeg kan å roe meg litt[emoji171]

Jeg var helt sikker på at noe var galt i forrige svangerskap og måtte selv "melde meg ut" av forumet en periode fordi "alle" spontanaborterte, hadde ma eller x.u. Ble superstressa av det og måtte ha 2 tul for å roe meg ned. Etter den 2.kjøpte jeg doppler og hørte selv på hjertet et par ganger i uka frem til sparkene ble tydelige.
Fødte en velskapt frisk gutt 4 dager over termin

Denne gangen tar jeg det litt mer med ro selv om jeg merker mindre symptomer.
Løper ikke for å tisse hele tiden
Kvalm innimellom - kunne (nesten) vært bare matlei
Ikke superømme bryster , men litt om kvelden

Tror vi skal være fornøyde med å ha et så og si symptomfritt svangerskap enn så lenge jeg, utfordringer kommer nok etter hvert, og da kan vi være glade vi iallefall slapp hyperemesis og bekkenløsning fra uke 5 [emoji5]
Du sier noe der, jeg er ekstremt sugen på kunnskap, så leser nok altfor mye - og spesielt om negative ting som kan skje. Kanskje jeg skal trekke meg litt ut/fokusere på de fine trådene.

Hva koster en Doppler forresten?

Jeg har kun murringer, Og som du sier - er jo veldig glad jeg ikke er superdårlig.

Du sier noe der, jeg er ekstremt sugen på kunnskap, så leser nok altfor mye - og spesielt om negative ting som kan skje. Kanskje jeg skal trekke meg litt ut/fokusere på de fine trådene.

Hva koster en Doppler forresten?

Jeg har kun murringer, Og som du sier - er jo veldig glad jeg ikke er superdårlig.

Vanskelig å fokusere på bare de fine trådene også [emoji56] står jo i overskrifter og alt, meg forstår jo at folk skriver om det også. Problemet er at alle de det går fint med skriver IKKE.

Husker ikke nøyaktig hva jeg betalte, var vel en 4-6 hundre kr på teknikkmagasinet. Ikke et av de kjente merkene. Er jo nok av innvendinger mot å bruke dem også da, men av det jeg har skjønt er det mest fordi vi blir stressa av å ikke finne lyden og det har den lille ikke godt av. Ikke bevist at selve doppleren er skadelig så vidt jeg vet. Men mange uker til det lar seg høre noe med den enda da....

Kjenner meg så godt igjen i hvordan du føler det!! Jeg har hatt totalt angst hele veien er nå 7+5 i morgen! Livredd fordi jeg har lest for mye på nettet [emoji21] utrolig kjipt. Jeg har heller ikke mange symptomer, så og si ikke vært kvalm en gang! Kun ømme pupper som kommer og går, og noen små symptomer som også kommer og går. Men tror helt ærlig det er like vanlig å ha lite symptomer som masse symptomer! Tror det er et godt tegn også, vi er jo ikke syke med gravide [emoji4]
Vi var på tul torsdagen som var og så hjertet slå, jeg var så nervøs at jeg ikke turte å se på skjermen før sambo sa det var OK å se [emoji85]
Skal tilbake nå på torsdag da jeg er 8+1 og jeg er like nervøs selvom jeg har lest at etter man har sett hjertelyd er sjansen minimal for at noe skal gå galt! Så konklusjonen er at å lese på nettet kan være utrolig dumt [emoji21] ødelagt mye for meg! Men har blitt mye bedre nå etter jeg sluttet å lese! Og husk at det går bra med de ALLER fleste! Det er bare det at vi ikke hører om dem like godt [emoji173] lykke til! Og håper du føler deg bedre snart [emoji847]

Kjenner meg så godt igjen i hvordan du føler det!! Jeg har hatt totalt angst hele veien er nå 7+5 i morgen! Livredd fordi jeg har lest for mye på nettet [emoji21] utrolig kjipt. Jeg har heller ikke mange symptomer, så og si ikke vært kvalm en gang! Kun ømme pupper som kommer og går, og noen små symptomer som også kommer og går. Men tror helt ærlig det er like vanlig å ha lite symptomer som masse symptomer! Tror det er et godt tegn også, vi er jo ikke syke med gravide [emoji4]
Vi var på tul torsdagen som var og så hjertet slå, jeg var så nervøs at jeg ikke turte å se på skjermen før sambo sa det var OK å se [emoji85]
Skal tilbake nå på torsdag da jeg er 8+1 og jeg er like nervøs selvom jeg har lest at etter man har sett hjertelyd er sjansen minimal for at noe skal gå galt! Så konklusjonen er at å lese på nettet kan være utrolig dumt [emoji21] ødelagt mye for meg! Men har blitt mye bedre nå etter jeg sluttet å lese! Og husk at det går bra med de ALLER fleste! Det er bare det at vi ikke hører om dem like godt [emoji173] lykke til! Og håper du føler deg bedre snart [emoji847]
Sant- du beskriver akkurat det jeg tenker. Jeg ringte en lege her nå da, Og fikk faktisk time til TUL i morgen! Spent på om de ser noe og om jeg faktisk er 7+1 eller ikke.

Alt vel på TUL i dag [emoji171] satt en uke tilbake (til 6+2) , men hjertelyd bra og 6,5 mm. [emoji7] sank bittelitt mer inn nå, men har fortsatt en stemme i meg som sier at jeg ikke bør glede meg fordi det kan gå galt. Blææ. Men skal prøve å nyte mer nå, hjalp litt å dra på TUL:)

Å så godt å høre [emoji847][emoji173] det hjelper å se hjerte og få vite at det er som det skal [emoji173][emoji7]
Jeg skal på TUL på torsdag [emoji21] så håper alt er som det skal [emoji4] har lovet meg selv at hvis alt er bra og jeg drar ut derifra med et bilde så SKAL jeg kose meg og slappe av! [emoji3]

Det KAN gå galt, men sannsynligheten for at det ska gå bra er mye høyere :) Uansett så vil det ikke gi deg noe å tenke på alt som kan skje, prøv heller å glede deg over det som er her og NUH! En liten spire som forhåpentligvis blir et nydelig lite barn :Heartpink

Å så godt å høre [emoji847][emoji173] det hjelper å se hjerte og få vite at det er som det skal [emoji173][emoji7]
Jeg skal på TUL på torsdag [emoji21] så håper alt er som det skal [emoji4] har lovet meg selv at hvis alt er bra og jeg drar ut derifra med et bilde så SKAL jeg kose meg og slappe av! [emoji3]
Lykke til! [emoji7] oppdater gjerne når du har vært der [emoji171]

Så smart, kanskje også skrive en lapp ett sted du ser ofte med "Husk hva du lovte[emoji171]" [emoji1] minne deg selv på å være litt mer glad og slappe av! Det skal jammen jeg gjøre!

Lykke til! [emoji7] oppdater gjerne når du har vært der [emoji171]

Så smart, kanskje også skrive en lapp ett sted du ser ofte med "Husk hva du lovte[emoji171]" [emoji1] minne deg selv på å være litt mer glad og slappe av! Det skal jammen jeg gjøre!

Ja! Det var smart [emoji847][emoji173] det skal jeg gjøre etter jeg har vært det i morgen [emoji173] sier i fra hvordan det har gått når jeg er ferdig [emoji4]

Alt vel på TUL i dag [emoji171] satt en uke tilbake (til 6+2) , men hjertelyd bra og 6,5 mm. [emoji7] sank bittelitt mer inn nå, men har fortsatt en stemme i meg som sier at jeg ikke bør glede meg fordi det kan gå galt. Blææ. Men skal prøve å nyte mer nå, hjalp litt å dra på TUL:)
48b66c08f21c4f772681709321663f70.jpg

Da er jeg hjemme igjen etter TUL [emoji847] alt så bra ut, og kjempe stor forskjell fra sist uke! Det var riktig at jeg var 8+1 i dag
Høre hjertelyd [emoji173] helt fantastisk! Nå skal jeg klare å senke skuldrene og ikke lese mer på Google [emoji85] neste UL for oss er 9mai.
Håper alt står bra til med deg [emoji3]

Så flott! Nyt den gode følelsen. :)

Back
Topp