Habituell abort - sykemelding

Ønskebarnjuni

Betatt av forumet
Dette er mitt fjerde ivf forsøk, og er for tiden ruger. Jeg er veldig usikker på om jeg skal sykemelde meg (helt/delvis) dersom jeg er gravid eller gå tilbake til 100% jobb i barnehage. Har hatt 50% sykemelding de siste ukene med stimulering og nå under rugedagene. Har hatt tre tidlige aborter før og ønsker å gjøre alt jeg kan for at det skal gå hele veien neste gang jeg blir gravid. Var sykemeldt 100% under sist gaviditet, men endte med ma uke 9.

Noen med erfaringer?

Dette er mitt fjerde ivf forsøk, og er for tiden ruger. Jeg er veldig usikker på om jeg skal sykemelde meg (helt/delvis) dersom jeg er gravid eller gå tilbake til 100% jobb i barnehage. Har hatt 50% sykemelding de siste ukene med stimulering og nå under rugedagene. Har hatt tre tidlige aborter før og ønsker å gjøre alt jeg kan for at det skal gå hele veien neste gang jeg blir gravid. Var sykemeldt 100% under sist gaviditet, men endte med ma uke 9.

Noen med erfaringer?

Er i samme situasjon som det. Ble sykemeldt sist pga tidligere aborter, mistet forsåvidt ikke da, men måtte abortere i 12. uke pga kromosomfeil. Så sånn sett så døde ikke fosteret (for første gang) når jeg ble sykemeldt (blir rart å si det sånn, men vrient å formulere), selv om utfallet ikke ble bra.

Nå lurer jeg også på hva jeg skal gjøre om jeg blir gravid igjen. Enten bare "late som ingenting" og leve normalt eller bli sykemeldt og bare tenke på kroppen min. De sier vel at det ikke er noe galt man kan gjøre, allikevel tilbyr de ofte sykemld i slike situasjoner. Da blir man litt rådvill når man bare vil gjøre det rette[emoji173]
Ikke så mye hjelp i dette innlegget, men jeg kommer nok ikke til å jobbe fullt ved et evt neste sv.skap

Er i samme situasjon som det. Ble sykemeldt sist pga tidligere aborter, mistet forsåvidt ikke da, men måtte abortere i 12. uke pga kromosomfeil. Så sånn sett så døde ikke fosteret (for første gang) når jeg ble sykemeldt (blir rart å si det sånn, men vrient å formulere), selv om utfallet ikke ble bra.

Nå lurer jeg også på hva jeg skal gjøre om jeg blir gravid igjen. Enten bare "late som ingenting" og leve normalt eller bli sykemeldt og bare tenke på kroppen min. De sier vel at det ikke er noe galt man kan gjøre, allikevel tilbyr de ofte sykemld i slike situasjoner. Da blir man litt rådvill når man bare vil gjøre det rette
emoji173.png

Ikke så mye hjelp i dette innlegget, men jeg kommer nok ikke til å jobbe fullt ved et evt neste sv.skap

Tusen takk for svar.
Er veldig vanskelig å vite hva som er best når ingen kan gi et klart svar nei. Vurdere å gå 50% sykemeldt, en mellomting siden jeg ikke klarer å bestemme meg. Tror det vil gi meg mer ro i sjelen.

Trist å høre at sist svangerskap måtte avbrytes når det endelig hadde gått så bra. Skal krysse fingrene for deg neste gang.

Jeg ble anbefalt å sykemelde meg 100% pga jeg mister lett. Veldig kjedelig å gå hjemme men jeg tårer ikke å ta sjansen;)

Jeg har snakket med legen om nettopp dette, vil gå gradert under spray, og 100% fra sprøyter og til positiv test og deretter 100 fram til ul også bestemmer vi veien videre etter det.. [emoji5] tenk på deg selv og kroppen først, jeg kommer til å være på jobb og gå i møter, ha diverse plantid osv, så du kan jo evt høre med leder om de kan tilrettelegge oppgaver som allikevel skal gjøres [emoji5]

Jeg har snakket med legen om nettopp dette, vil gå gradert under spray, og 100% fra sprøyter og til positiv test og deretter 100 fram til ul også bestemmer vi veien videre etter det.. [emoji5] tenk på deg selv og kroppen først, jeg kommer til å være på jobb og gå i møter, ha diverse plantid osv, så du kan jo evt høre med leder om de kan tilrettelegge oppgaver som allikevel skal gjøres [emoji5]
Var hos legen i dag pga sykemelding 50% under rugedagene og spurte hva han mente jeg skulle gjør dersom jeg blir gravid. Han syns det var vanskelig å svare på. Han mener at min jobb som ikke har skiftarbeid/natt ikke skal ha noe negativ virkning. Før har jeg tenkt at sykemelding er bra for å unngå stress, men tiden går jo også veldig sent når en ikke er på jobb. Så nå vurdere jeg å jobbe 100% dersom jeg blir gravid og heller gjøre som du sier, be om tilrettelegging på jobb. Unngå de mest hektiske arbeidsoppgavene og ta over kontorarbeid for andre.

Back
Topp