Babydyner

Tussi17

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Hei! Tenkte å kjøpe dyne til den kommende babyen i morgen. Vi ønsker å ha en dyne til sengen og eg dyne til å ha i vognen.
Jeg skal handle på Jysk, men de hadde så mange å velge i.
Har noen av dere noen anbefalinger til hvilke jeg bør kjøpe?

Hei! Tenkte å kjøpe dyne til den kommende babyen i morgen. Vi ønsker å ha en dyne til sengen og eg dyne til å ha i vognen.
Jeg skal handle på Jysk, men de hadde så mange å velge i.
Har noen av dere noen anbefalinger til hvilke jeg bør kjøpe?
Det kommer litt an på hvor en bor også. Jeg var på kid i Oslo og kjøpte til storebror, og hun snudde på hvilken dyne jeg burde velge da jeg sa vi bor i Trheim. Enkelte steder blåser det mer, og er et surere klima enn andre steder. Jeg har ikke angret et sekund på at jeg endte opp med den jeg valgte. :) spør de i butikken, jeg er usikker på hva forskjellen mellom dun og mikrofiber er. Uansett er det vanskelig å se for seg hva som passer best for babyen, da noen er varme og andre er mer frosne av seg. :)

Vi kjøpte den tynneste dundynen i den minste størrelsen da hun kommer til å bruke den i vogn på sommeren og i starten i bedside criben. Så har vi en tykkere dundyne til høsten og vinteren i en større størrelse. Da kommer vi og til å bruke voksiposen i vogna. Kjøpte dun da det er det vi selv har, samt at voksiposen også har dun, sånn at hun vil jo bli utsatt for det uansett. Tenkte ikke så nøye gjennom akkurat det vs mikrofiber.

Kjøpte babydun dyne både til vogn og sprinkelseng på Princess. Litt dyrere, men har aldri likt dyner etc som ikke er ekte gåsedun :)

Jeg har bestillt Andungen denne gang, men var på loftet i går.. og fant ut jeg allerede har 3 dyner i 65x80 :P Men men, da har vi fire.. bare for å være på den sikre siden :P hehe

Kjøpte babydun dyne både til vogn og sprinkelseng på Princess. Litt dyrere, men har aldri likt dyner etc som ikke er ekte gåsedun :)
Hvor bor du? Bestilte på princess selv noen sommer dundyner, men syns de var ekstremt tynne så det blir retur.

Hvor bor du? Bestilte på princess selv noen sommer dundyner, men syns de var ekstremt tynne så det blir retur.

Kjøpte på Princess i Haugesund :) De hadde 3 for 2 til alt av barn da jeg handlet. Ord. Pris var vel kr 499,- for vogn dyne og kr 799,- til sprinkelseng.

Kjøpte andungen dundyne på princess til vogn/vugge og til sprinkelseng. Hadde skikkelig flaks at det var -40% den dagen på alt av barneutstyr :)

Forskjellen mellom dun og microfiber er at dun puster og regulerer varmen bedre enn fiber. Dun regulerer seg bedre etter tempraturen. Men enkelte kan være allergiske mot dun. Skal man kjøpe du vil jeg anbefale og investere i en med god kvalitet slik at man slepper at d kommer mye smådun ut av trekket, da d vil skape mer støv. (Har tidligre jobbet på butikk som solgte dyner). Et eksempel på dun er at selv om den føles veldig tynn, gir den godt med varme, vi bruker vår sommerdyne langt utover høsten, og har man det varmt på rommet kan man bruke den vinterstid. Og vinterdyna som er veldig tykk kan og brukes på ganske varme dager fordi duna puster og regulerer varmen.

Kjøpte sommerdundyne (til vogna) til vesla i dag på 50% i str 65x80 på KID :) Ellers så har jeg dyner fra lillegutt også, som jeg har ordnet klart i senga hennes :)
Byttet ikke str på dyne til lillegutt før han var nesten året :)

Back
Topp