Alt klart?

Trultemor86

Elsker forumet
36+0 i dag. Fødebagen er pakket ferdig for 5 min siden! :) Det ble en stor sort bag til meg og baby, og en sekk til pappan med litt nødproviant og tskjorte, boxer og toalettsaker.
Eneste vi må huske er tannkost og noen flere truser til meg :p

Var hos legen på kontroll i dag. Digger når han ønsker meg LYKKE TIL. Da krysser vi fingrene for at jeg ikke ser han igjen før seks ukers kontrollen :D Om to uker skal jeg til jordmor på 38ukers kontroll og få nåler.

Ingen sukker i urin (HURRA), baby ligger med hodet ned (men har ikke festet seg - jeg er fleregangsfødende så det er ikke vanlig), og siste sykemelding er skrevet ut. Permisjonsstart på skjærtorsdag.

Gurimalla. Det går fremover alså! :)
Jeg har til og med lakka tærne mine. Det var nesten fare for kvelning, og det ble ikke særlig pent siden jeg måtte ta sats for hver tå. Men det er vel det første babyen ser så jeg tenker det er viktig å være pen der også :D :P

Senga er satt på plass, vogna er funnet frem, bilstol står klar, lekegrinden står i stua og alt av trekk, tepper og dyner, klær osv er vasket.
Jeg er bare så usikker på om jeg gidder å ta på sengtøy og alt dette.
Vi kommer jo hjem fra sykehuset med babyen på dagtid.. Og jeg er så heldig å ha et babynest liggende etter storebror som babyen skal sove i. Dette er vasket og klart. Så vi har jo god tid til å reie opp seng?

Trenger man trekke på alt slik det støver ned på fire - kanskje SEKS uker hvis jeg er uheldig ?

Hva gjør dere ?

Med de andre har jeg gjort alt klart i ukesvis på forhånd :P Godt dette er sistemann. Hvis ikke så hadde vel ingenting vært klart før fødsel neste gang haha :)

36+0 i dag. Fødebagen er pakket ferdig for 5 min siden! :) Det ble en stor sort bag til meg og baby, og en sekk til pappan med litt nødproviant og tskjorte, boxer og toalettsaker.
Eneste vi må huske er tannkost og noen flere truser til meg :p

Var hos legen på kontroll i dag. Digger når han ønsker meg LYKKE TIL. Da krysser vi fingrene for at jeg ikke ser han igjen før seks ukers kontrollen :D Om to uker skal jeg til jordmor på 38ukers kontroll og få nåler.

Ingen sukker i urin (HURRA), baby ligger med hodet ned (men har ikke festet seg - jeg er fleregangsfødende så det er ikke vanlig), og siste sykemelding er skrevet ut. Permisjonsstart på skjærtorsdag.

Gurimalla. Det går fremover alså! :)
Jeg har til og med lakka tærne mine. Det var nesten fare for kvelning, og det ble ikke særlig pent siden jeg måtte ta sats for hver tå. Men det er vel det første babyen ser så jeg tenker det er viktig å være pen der også :D :P

Senga er satt på plass, vogna er funnet frem, bilstol står klar, lekegrinden står i stua og alt av trekk, tepper og dyner, klær osv er vasket.
Jeg er bare så usikker på om jeg gidder å ta på sengtøy og alt dette.
Vi kommer jo hjem fra sykehuset med babyen på dagtid.. Og jeg er så heldig å ha et babynest liggende etter storebror som babyen skal sove i. Dette er vasket og klart. Så vi har jo god tid til å reie opp seng?

Trenger man trekke på alt slik det støver ned på fire - kanskje SEKS uker hvis jeg er uheldig ?

Hva gjør dere ?

Med de andre har jeg gjort alt klart i ukesvis på forhånd :P Godt dette er sistemann. Hvis ikke så hadde vel ingenting vært klart før fødsel neste gang haha :)

Å gurimalla, du er flink asså!
Her står vogna en del her og en del der. Bilstolen står nedlesset med noen tepper på et rom, jeg har ikke vasket et eneste babyplagg, vugga står hos mine foreldre, og senga babyen skal ha, har vi fortsatt ikke avvent storesøster med å sove i[emoji23] Det er vel noe med at jeg innstiller meg på 2 uker overtid også denne gangen, og da har man GOD tid, da! Blir spennende å se hva som skjer om noe skulle skje til termin[emoji13]
Nå er ikke jeg halvparten så godt i gang med forberedelser som deg, men jeg tror ikke vi kommer til å re opp sengen. Forrige gang gjorde jeg det, men da hadde jeg et ledig, ubrukt rom stående, så da stod den der med et stort laken over seg, og så bærte vi den inn på vårt rom når vi kom hjem. Men nå tenker jeg som deg at vi rekker nok fint å legge på senga den dagen vi kommer hjem. (Hvor lang tid tar det egentlig å legge på et laken og et dynetrekk?[emoji23])

Oi, så flink du er Trultemor86!
Jeg har
- fødebagen liggende i små hauger utover stua, men den nærmer seg ferdig :)
- Babyseng mangler madrass, men det blir det kanskje orden på imorgen.
- Vogna er overlatt til minstemann, men jeg har ikke fått vasket trekk, madrass eller saueskinn enda.
- Babyklærne er vasket og sorterte, men ligger enda i hauger i stua. Må få ryddet en skuff til de i kommoden.
- Bilstolen må få seg en vask etter å ha støvet ned i 2 år.
-Dyne og babynest er i tørketrommelen "as we speak".

Jeg føler at jeg nærmer meg noe, og hvis han skulle dukke opp i løpet av uka, så er vi tilnærmet klare for ham :)
Her fikser vi nok senga i løpet av påskeferien, og da rer jeg opp, men legger et teppe over. Synes det er så koselig med oppredd babyseng...alt blir liksom litt mer virkelig [emoji7]

Jeg har jo ingenting klart... kjente jeg ble litt stressa nå[emoji13] jeg er 33+5 idag da. må ut å handle litt babytøy iløpet av denne uka tenker jeg, så jeg også får vasket og kost meg[emoji1] vogn og alle de store tingene ble handlet for 2 uker siden, så venter på at de skal få det inn på butikken da det måtte bestilles[emoji4]
Lurer på litt hjelp her. Når jeg er 37+0 så skal vi til dk på familietur, er hjemme igjen når jeg er 37+4, burde jeg pakke fødebagen før jeg reiser, eller kan det drøyes til jeg kommer hjem igjen, hva tenker dere? :):):)

Jeg har jo ingenting klart... kjente jeg ble litt stressa nå[emoji13] jeg er 33+5 idag da. må ut å handle litt babytøy iløpet av denne uka tenker jeg, så jeg også får vasket og kost meg[emoji1] vogn og alle de store tingene ble handlet for 2 uker siden, så venter på at de skal få det inn på butikken da det måtte bestilles[emoji4]
Lurer på litt hjelp her. Når jeg er 37+0 så skal vi til dk på familietur, er hjemme igjen når jeg er 37+4, burde jeg pakke fødebagen før jeg reiser, eller kan det drøyes til jeg kommer hjem igjen, hva tenker dere? :):):)

Ville pakket på forhånd! :-)

Å gurimalla, du er flink asså!
Her står vogna en del her og en del der. Bilstolen står nedlesset med noen tepper på et rom, jeg har ikke vasket et eneste babyplagg, vugga står hos mine foreldre, og senga babyen skal ha, har vi fortsatt ikke avvent storesøster med å sove i[emoji23] Det er vel noe med at jeg innstiller meg på 2 uker overtid også denne gangen, og da har man GOD tid, da! Blir spennende å se hva som skjer om noe skulle skje til termin[emoji13]
Nå er ikke jeg halvparten så godt i gang med forberedelser som deg, men jeg tror ikke vi kommer til å re opp sengen. Forrige gang gjorde jeg det, men da hadde jeg et ledig, ubrukt rom stående, så da stod den der med et stort laken over seg, og så bærte vi den inn på vårt rom når vi kom hjem. Men nå tenker jeg som deg at vi rekker nok fint å legge på senga den dagen vi kommer hjem. (Hvor lang tid tar det egentlig å legge på et laken og et dynetrekk?[emoji23])

Haha herlig! Elsker når ikke alt er klart i uke 30 liksom ;) Har en veninne som er førstegangs med termin i starten av Juni, hun har hatt alt klart lenge, så jeg føler jeg henger etter :)
Spennende, startet fødselen sist av seg selv etter to uker eller ble du satt igang?

Enig, da gidder jammen ikke jeg re om sengen jeg heller :P

Oi, så flink du er Trultemor86!
Jeg har
- fødebagen liggende i små hauger utover stua, men den nærmer seg ferdig :)
- Babyseng mangler madrass, men det blir det kanskje orden på imorgen.
- Vogna er overlatt til minstemann, men jeg har ikke fått vasket trekk, madrass eller saueskinn enda.
- Babyklærne er vasket og sorterte, men ligger enda i hauger i stua. Må få ryddet en skuff til de i kommoden.
- Bilstolen må få seg en vask etter å ha støvet ned i 2 år.
-Dyne og babynest er i tørketrommelen "as we speak".

Jeg føler at jeg nærmer meg noe, og hvis han skulle dukke opp i løpet av uka, så er vi tilnærmet klare for ham :)
Her fikser vi nok senga i løpet av påskeferien, og da rer jeg opp, men legger et teppe over. Synes det er så koselig med oppredd babyseng...alt blir liksom litt mer virkelig [emoji7]

Tenker jo, alt er i hus - mer kravstor er nok ikke babyen alså! :) Tenk så nærme vi er nå da.. bare snakk om uker liksom! :)

Haha, ingen grunn til panikk!:)
Jeg handlet masse på nettet. De har mye fint på ellos for eksempel - bare et tips! :)

Hadde nok ikke stresset med fødebagen nei. Men bare du har "alt i hus" så kan du smelle den sammen når du kommer hjem :) Bare husk å ha svangerskapsjournalen med deg på tur! Etter 37 uker er jo babyen heeeelt ferdig! :)

Har ikke startet, men kjenner på "presset" med å få begynt når jeg leser hvor flinke dere er :) Jeg har fridag i dag, så tror jeg må få startet så smått[emoji4]
Haha stå imot presset! :)
Jeg pakket vel egentlig for jeg fikk de siste tingene fra komplettapotek i posten i går. Da var liksom alt på plass. Så tok samboeren min frem telefonen og snapet bilde av bagen - "Vi er klare, fire uker til termin!" - Da tenkte jeg at jeg var litt tidlig med tanke på 9 dager overtid sist gang :p

Jeg har gjort klart det meste her hjemme men er bare 32+6 så fødebagen tror jeg at vi pakker etter påske:)

Tja, har det meste klart. Senga er ikke skrudd opp, det venter vi litt til med :)

Alt er så å si i hus, tror jeg?! Badebalje og stol til vippestolen kommer etterhvert, men det er "kjøpt". Senga må skrus opp. Det eneste jeg mangler kjenner jeg er en fin joggedress jeg har lyst å unne meg til etter fødsel. Så får lete litt etter det framover :-) fødebagen har jeg egentlig ikke tenkt på en gang... Kanskje man burde det? ☺️

35+0 idag ☺️

Alt er så å si i hus, tror jeg?! Badebalje og stol til vippestolen kommer etterhvert, men det er "kjøpt". Senga må skrus opp. Det eneste jeg mangler kjenner jeg er en fin joggedress jeg har lyst å unne meg til etter fødsel. Så får lete litt etter det framover :) fødebagen har jeg egentlig ikke tenkt på en gang... Kanskje man burde det? ☺️

35+0 idag ☺️

Hurra for 35+0 :D Jeg handlet litt klær på zalando nettopp som jeg har pakka med i fødebagen. To joggebukser, en stor hoodie med glidelås og en stor genser som jeg etter hvert kan gå med bare tights under :) Tenker litt i forhold til amming, komfort og trilleturer :)
Fødebagen er null stress, egentlig er det bare veldig mye styr rundt den. Poenget er at det er mer OK å pakke før riene enn mens man har rier ;)

Er 36+6 i dag. Senga står på plass, men har ikke redd på og dyna ligger i boden. Har halvveis pakket fødebagen med litt klær. Har fått på plass klærne. Ellers ligger alt annet i boden. Er definitivt hakket mer avslappet nå enn med storesøster iallefall! Men skal to dager på jobb nå også får jeg finne frem ting ordentlig i neste uke :)

34+0 i dag [emoji4] har prøvd å utnytte de dagene jeg har vært sykemeldt nå. Nesten alt er kjøpt inn, må bare en tur på apoteket, handle et par bokser til å ha på stellebordet og kanskje et par kosebukser til meg selv [emoji6] også må vi få hentet dyne og babynest som svigerfar og samboer har kjøpt til oss [emoji4] fødebaggen er delvis pakket, tar resten når permisjonen starter om 3 uker.

Back
Topp